Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulut kiinni lakossa, opet antaa läksyt viikon ajalle?

Vierailija
02.05.2022 |

Jos peruskoulun opetus keskeytyy miksi lapsille annetaan alakoulussa koko viikoksi itsenäisesti opiskeltavaa joka päivälle? Onko teidänkin lapsilla näin? 12v sai itsenäisesti opeteltavaksi useita kappaleita matikasta, ympäristöopista, suomen kielen tunnille tuli luettavaksi paksu kirja ja sitten tämän lakkoviikon jälkeen on vielä tiedossa kokeet!! Kuulostaa todella oudolta että näin paljon annetaan läksyjä jos ei ole opetusta?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää tekemättä, ei ole sen vaikeampaa.

Vierailija
2/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tullu kun yhden päivän läksyt. Oulussa, eka, kolmas ja ja kuudesluokkalaiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö ole hyvä?

Vierailija
4/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita paikalliseen oaj:hin nimi.

Jos itse huomaisin työkaverin toimivan noin, ilmoittaisin liittoon ja kyllä halveksuisin rikkuria muutenkin. Ammatillista apua ei tuon jälkeen tippuisi.

Vierailija
5/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että meidän lapsilla tässä enää niin paljoa kokeita tulee. Johan ne alkaa olee numerot jo kohta lyöty lukkoon ja vikat viikot lunkisti hengaillaan vaan koulussa.

Vierailija
6/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmosta se on. Lähetä valitukset Kuntatyönantajille jotta saisivat tehtyä asiallisen sopimuksen eikä tarvitsisi opejen enää syksyllä lakkoilla.

Vierailija
7/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika tyhmä juttu. Jos ope on lakossa, ei pitäisi mitään  tehtäviä tulla. Jos ope ei ole lakossa, ei asiat voi niinkään mennä, että lapset rehkii kotona ja ope ilmoittaa työnantajalle olevansa töissä ja saa palkan, kun muut lakkoilee. 

Vierailija
8/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut täällä alakoululaisille mitään ohjeita, kirjatkin koulussa. Näin uskon että on suurimmassa osaa kouluista. Niin ovat opet somessa mainostaneet ettei ennakkoon tehdä lakkoviikon hommia tai anneta ohjeistusta. Yläkoululaiselta ehkä odotetaan, että tekee kesken olevia projektitöitä, kun niissä on palautus tän viikon lopussa alunperin, mutta olkoon tekemättä kun ei ole kerran ohjeistusta tai opettajia töissäkään nyt lakkoviikon aikana.

Vierailija
9/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtävät annetaan lakon jälkeen. Ei lakon ajalle.

Vierailija
10/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me lähetään pattajalle!;

Vierailija
11/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! Siellä joku oman elämänsä kansankynttilä sahaa taas kaikkien oksaa.

Lakko = ei opetusta. Etukäteisohjeiden laatiminen on myös lakonalaista työtä.

Vierailija
12/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän koululaiset ainakaan saaneet mitään läksyjä lakon ajalle. Minusta olisi itse asiassa ollut hyvä, jos olisivat saaneet, sillä ainakin toisen ope uhkailee koko luokkaa, etteivät pääse luokalta, ellei tietyt jutut ole hallussa ja ne tietenkin ovat sellaisia, jota tehdään vain koulussa.

Mutta ei hätää, sillä olen suunnitellut hyvissä ajoin pitkän listan tehtävää koululaisille, joten heillä ei tule aika pitkäksi ja taitavat jo huomisiltana toivoa, että voi kun lakko loppuisi pian! ;-) Ja kun olen itse kotona etätöissä, niin pääsen vahtimaan, että hommat myös hoidetaan.

Vierailija
13/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voivat opiskella ihan ilman ohjeita. Open lakko ei tarkoita, että opiskelematta voi asioita jättää.

Vierailija
14/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakko tarkoittaa ettei mitään koulutoimintaa ole. Valitusta vaan opettajasta eteenpäin.

Vierailija
15/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä lapsi selviytyy, vanhempi katsoo että läksyt tulee tehtyä ja tarkistaa. vähemmän nyt somettamista vanhemmat sun muuta turhaa menoa

Vierailija
16/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutyö keskeytyy, joten ei tule läksyjä.

Vierailija
17/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nyt opet ihan tietoisia siitä mitä lakko tarkoittaa? Mitä järkeä lakkoilla jos sillä lakolla ei ole mitään vaikutusta mihinkään? Lakostahan pitäisi nimenomaan jäädä selkeä merkki, että oppilaat eivät saaneet opetusta eikä kaikkia asioita ehditty opiskella koska jouduttiin lakkoon koska työnantaja ei maksa asianmukaista palkkaa. Äly hoi nyt opet!

Vierailija
18/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meidän koululaiset ainakaan saaneet mitään läksyjä lakon ajalle. Minusta olisi itse asiassa ollut hyvä, jos olisivat saaneet, sillä ainakin toisen ope uhkailee koko luokkaa, etteivät pääse luokalta, ellei tietyt jutut ole hallussa ja ne tietenkin ovat sellaisia, jota tehdään vain koulussa.

Mutta ei hätää, sillä olen suunnitellut hyvissä ajoin pitkän listan tehtävää koululaisille, joten heillä ei tule aika pitkäksi ja taitavat jo huomisiltana toivoa, että voi kun lakko loppuisi pian! ;-) Ja kun olen itse kotona etätöissä, niin pääsen vahtimaan, että hommat myös hoidetaan.

Syytätkö lapsiasi lakosta vai miksi heitä rankaiset?

Vierailija
19/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut täällä... Koulussa sitten edetään kovassa tahdissa asiat kun se alkaa taas... Minusta ihan järkevää antaa kotiläksyjä...

Vierailija
20/30 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten täällä yksi lukiolaisen (!!) äiti valitti kun ei tiedä mitä tehtäviä pitäis tehdä. Nyt valitetaan kun ne on ilmoitettu?