Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovisko ohi; lämmöt ylös ja kuiva kausi Heti?? Auttakaa!

09.10.2006 |

Hei!

Te jotka onnistuneesti ja " varmuudella" olette oviksen bonganneet, tuleeko teille ns. kuiva kausi heti jo seuraavana päivänä ja nouseeko lämmöt heti? En vieläkään ole onnistunut tikuttamaan ovista ja alan jo vähän " huolestua" ...

Oireet on kyllä selvät, eli limat tulee, ja lämpökin nousee jossain vaiheessa. Mutta limaisimpien päivien jälkeen on vielä pari sellaista " vesilima" päivää ja lämpökin nousee pikkuhiljaa. Kierto on 28 pv ja luulisin, että ovis on n. kp 14. Lämmöt on koholla (norm. 36,9 ja oviksen jälkeen ennen kk 37,4) vasta jossain kp 18 ja siinä main on vasta ihan " kuivaa" . Kuitenkin se joustavin lima ja halut ja nippailut ovat jo menneet ohi kp 14 jälkeen.

Ovistikut eivät todellakaan ole vielä KOSKAAN bonganneet ovista mulla. Iltap. pissistä tikutan ja ainakin 3 tuntia pidätän ennen sitä, enkä juo pahemmin ko aikana. eikä tuu plussaa :o(

Hitostako mä tiedän ovuloinko oikeasti vai en? AAAARGGH!

Auttakaa jos osaatte. Alkaa vähän epäilyttää, että ei taida hormonitoiminta olla enää ihan entisenlaisensa... :o( (ikääki on jo reilu 36 v...)

Kiitokset avusta ja vastauksista!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee aika ärsyttävän oppikirjamaisesti... Sori öklöt yksityiskohdat.

Limapäiviä on todellakin kierrosta riippuen 2-5 ennen lämpöjen nousua ja sitä tulee paljon. Positiivisen ovistestin tein viimeksi kesken limojen kp15 ja lämmöt nousi kp18, mutta kunnon lämpöharppaus oli vasta kp19. Heti ekana lämmönnousupäivänä kp18 limat häipy ja oli enää tahmeaa valkovuotoa ja siitä eteenpäin joko kuivaa tai tahmeaa.

Ymmärtääkseni jos lämmöt pysyttelevät noin puoliastetta korkeammalla noin kaksi viikkoa ennen kuukautisia, ovulaatio on todennäköisesti tapahtunut. Tosin olen kuullut raskaaksi tulleista, joilla ei ole selvää lämmönnousua.

Toivottavasti on jotain apua.

Vierailija
2/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmöt nousee 1-3pv oviksen jälkeen, mutta noita eritteitä en ole oppinut tulkitsemaan, kun venyviä tulee ja menee... ;) Usein ne ajoittuu siihen oviksen ympärille (tosin voi tulla monta pv sen jälkeenkin), mutta esim. viime kierrossa mulla ei kunnon ovislimoja tullut vastaan kertaakaan, eikä tullut kuivaa kauttakaan joka yleensä jossain vaiheessa on ollut. Lämmöt kuitenkin nousi ja menkat alkoin siitä vajaan parin viikon kuluttua.

Siis sanoisin, että noihin limoihin en kohdallani luota yhtään. Lämmöt sen sijaan toimii mulla hyvin. Ovistesteihinkin olen tasavahvat viivat saanut kun olen tikuttanut.

Mitäs jos sulla ovis meneekin niin nopeesti (tai siis se lh-huippu), ettet kerta päivässä tikuttamalla sitä löydä? Joidenkin täytyy tikuttaa 2 kertaa päivässä, jotta löytyy.

Jos lämmöt sulla kuitenkin kohoaa?!

Tiedän kyllä onnellisesti raskautuneita tapauksia, jotka ei ovistesteihin ole plussatulosta saaneet.

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisumama:

Te jotka onnistuneesti ja " varmuudella" olette oviksen bonganneet, tuleeko teille ns. kuiva kausi heti jo seuraavana päivänä ja nouseeko lämmöt heti? En vieläkään ole onnistunut tikuttamaan ovista ja alan jo vähän " huolestua" ..

Siis kuiva kausi alkaa yleensä pari pv oviksen jälkeen, mutta kuten sanottu esim. viime kierrossa sitä ei tullut lainkaan.

Vierailija
4/4 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vielä piti sanomani, että lämmöt nousee vaihtelevasti mutta tavallisimmin pari pv oviksen jälkeen (1-3pv).