Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmarkkinatori - oi ja voi

Vierailija
02.05.2022 |

Avoimia työpaikkoja voi nyt hakea työmarkkinatorilta. Olenko ainoa jonka mielestä on ihan sysihuonot sivut? Toivottavasti en jää koskaan työttömäksi kun en osais hakea uusia paikkoja tuon kautta.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä voi hakea enää tietyn aihealueen työtä, rajaus on tosi kökkö.

Vierailija
2/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päivitin sen oman osaamiseni ja koulutukseni. Kivasti systeemi auttoi ja ehdotti esim. ekokampaajan työtä. Olen korkeakoulutettu ja aivan pelkkä kotiparturi. Voisiko hakea tuota työtä saamatta karenssia? Olen nyt työssä, kunhan kävin omilla sivuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/ vanha versio edelleen toiminnassa. Uudet sivut ovat ihan hirveät. En tykkää yhtään.

Vierailija
4/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi on hankala. Ennen pystyi tekemään käteviä hakuja. Hakutoiminnot on nyt estetty kökkösivurakenteella.

Vierailija
5/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä päivitin sen oman osaamiseni ja koulutukseni. Kivasti systeemi auttoi ja ehdotti esim. ekokampaajan työtä. Olen korkeakoulutettu ja aivan pelkkä kotiparturi. Voisiko hakea tuota työtä saamatta karenssia? Olen nyt työssä, kunhan kävin omilla sivuilla.

Iso virhe! Ne omat sivut (ei oma asiointi) on vapaata riistaa työnantajille, työkkärin tiedot on toisaalla. Sitä ei taideta kertoa missään?

Vierailija
6/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin myös, on niillä puuhaa vielä että hakutoiminnot toimii.

Vierailija
7/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilin myös, on niillä puuhaa vielä että hakutoiminnot toimii.

Siellähän on työpaikat osaamisen eikä ammatin mukaan.

Vierailija
8/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, todella huonosti toimii. Ei jaksa plarata työpaikkojen listausta, kun joutuu katsomaan kaikki ilmot, eikä pysty hyppimään niiden yli jotka ei sovi itselle. Työlästä.

Vierailija
9/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään tämän vuoden eka työtön päivä. Ilmoittauduin te-keskukseen, ja siellä muutos oli se, ettei tullut työllistymissuunnitelmaa eikä tehtäviä, vaan työnhaku on heti voimassa toistaiseksi. Soittavat ylihuomenna.

Vierailija
10/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tänään tämän vuoden eka työtön päivä. Ilmoittauduin te-keskukseen, ja siellä muutos oli se, ettei tullut työllistymissuunnitelmaa eikä tehtäviä, vaan työnhaku on heti voimassa toistaiseksi. Soittavat ylihuomenna.

Te-keskukseen?

Työllistymissuunnitelmaa ei enää tehdä itse, koska sinne pitää laittaa työnhakuvelvollisuus.

Vierailija
11/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tutustua enkä todellakaan aio tehdä sinne mitään profiilia.

t. työtön

Vierailija
12/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. työtön

Hyvä, varastatpahan jatkossa vähemmän veroeuroja. 

Vierailija
13/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-keskukseen?

Työllistymissuunnitelmaa ei enää tehdä itse, koska sinne pitää laittaa työnhakuvelvollisuus.

No mikä se nykyään on, ihan sama. Menen syksyllä takaisin töihin, ei väliä.

Vierailija
14/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä sitä työmarkkinatoria käyttää?

Vierailija
15/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso virhe! Ne omat sivut (ei oma asiointi) on vapaata riistaa työnantajille, työkkärin tiedot on toisaalla. Sitä ei taideta kertoa missään?

Joo tuolta voi työnantaja katsoa, kuka on työtön. Älkää vaan laittako sinne mitään, teitä luullaan heti työttömäksi!

Vierailija
16/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tuolta voi työnantaja katsoa, kuka on työtön. Älkää vaan laittako sinne mitään, teitä luullaan heti työttömäksi!

Siellä on 2 eri profiilia eli se yläkulman "kirjaudu sisään" ns. vapaalle alustalle ja sivun alalaidasta Oma asiointiin vievä linkki, josta pääsee työkkärin puolelle. Sivulla ei missään kerrota, että se "kirjaudu sisään" ei vie työkkärin puolelle, vaikka se on selkeästi esillä ja houkuttelee klikkaamaan.

Ja sieltä vapaalta puolelta työnantajat voi käydä katsomassa työttömien tietoja, työkkärin puolelta ei.

Vierailija
17/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. työtön

Hyvä, varastatpahan jatkossa vähemmän veroeuroja. 

Työttömän ei edes tarvitse tehdä profiilia, joten ei huolta.

Vierailija
18/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-keskukseen?

Sulle tulee kiva kesä, 2 vko välein 30 -45 min soittelu ja työnhakuun patistaminen, ei auta, vaikka olisi jo työsopimus syksyksi. Ja haet 4 työpaikkaan/kk.

Vierailija
19/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-keskukseen?

Sulle tulee kiva kesä, 2 vko välein 30 -45 min soittelu ja työnhakuun patistaminen, ei auta, vaikka olisi jo työsopimus syksyksi. Ja haet 4 työpaikkaan/kk.

Tulee, vietän sen Norjassa. Läppäri on mukana. En koe noita vaivaksi.

Vierailija
20/51 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te-keskukseen?

Tulee, vietän sen Norjassa. Läppäri on mukana. En koe noita vaivaksi.

Hienoa, tapaamiset on sitten juuri siellä, missä kunta tai työkkäri päättää niiden olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi