Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa surullista :(

09.10.2006 |

En tiedä kuinka käsitellä tällaista uutista heti aamulla: ystäväni soitti ja kertoi, että hänen ystävänsä vauva oli syntynyt kuolleena viime yönä, ikää 8kk. Ystäväni olisi ollut kummi.

Mua itkettää ihan hirveesti, vaikka olin vain tavannut muutamia kertoja tämän tulevan äidin. Tuntuu niin kamalan julmalta.

Ajattelin pyytää tätä ystävääni minunkin lapseni kummiksi, mutta mitenkähän hän suhtautuu? Aikaa vielä on miettiä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on henk.kohtaista tuosta jutusta: siis olisin ollut kans tulevan vauvan kummi! Vauva kuoli serkkuni mahaan siis yliaikaisena, hanen jo ollessa sairaalassa! Tasta kaikesta on vuosia, mutta silti alkusyksysta vielakin muistelen tuota asiaa... Asiaan kommentoin koska toinen serkkuni odotti samaan aikaan ja sai lapsensa viikkoa ennen. Han siis tiesi etta minusta piti tuon toisen kummi tulla ja aika pian tapahtuneen jalkeen pyysikin minua omansa kummiksi! En ensin suostunut, kysyin toisen aidin mielipidetta asiaan. Hanella ei ollut mitaan sita vastaan ja kun kysyttiin uudelleen, suostuin. Mutten tosissani ollut ' koko voimalla' tassa ideassa ja nain valitkin uuteen kummilapseen jai jotenkin ' kylmaksi' . Eli anna ajan kulua; ala kysy viela mitaan, suru taytyy surra ensin pois alta!! Jos sinulla on viela aikaakin lapsen syntymaan, voit alkaa kysella hanelta muutamaa viikkoa ennen laskettua ' milta tuntuisi' tulla kummiksi! Ala loukkaannu vaikkei suostuisikaan, se ei ole mitaan sinua vastaan, jokainen vaan tuntee nama asiat eri tavalla! Toivottavasti kaikki jarjestyy ystavasi perheella ja ala tuskaile liikaa taman asian vuoksi ' aika parantaa haavat' !

-ystavallisin terveisin levinia-

Vierailija
2/2 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se suru koskaan kokonaan häviä, mutta muuttuu vähemmän raastavaksi vähitellen. Mutta vielä vuosien jälkeenkin tulee surun hetkiä ja se täytyy vaan hyväksyä. Vauvansa menettäneelle voi tulla jonkin ajan kuluttua kausi, ettei pysty edes katsomaan toisten vauvoja. Siitä ei tarvitse loukkaantua, ei tarkoita mitään henkilökohtaista. Se vain kuuluu osana ikävän asian käsittelyyn. Voit varovasti kysyä ystävältäsi haluaako hän puhua asiasta tai haluaako hän jotain muuta apua. Anna ymmärtää, että tarvittaessa olet tukena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla