Mikä vaivaa ihmistä, joka ei pysty lupaamaan mitään?
Ei edes puentä asiaa, kuten soitan sinulle illalla takaisin. Puhumattakaan että lupaisi hoitaa jonkin isomman asian.Miksi joku ei kykene lupaamaan edes, että käy tänään vielä kaupassa?
Kommentit (10)
Miksi hänen pitäisi sulle mitään luvata? Entäs jos et ole hänelle tärkeä ihminen?
Niin, oletko miettinyt sitä ennen kuin tulit tänne? Miksi hänen pitäisi luvata tehdä jokin asia? Etkö voi tehdä sitä itse?
Miksi hänen pitäisi luvata käydä tänään kaupassa, jos hän ei koe sitä tarpeelliseksi?
Käy kuule ihan ite vaan.
Kuka tahansa lupaa voivansa käydä tänään kaupassa on hölmö. Maailma on täynnä epävarmuuksia, joihin ei itse voi vaikuttaa. Järkevä ihminen lupaa käydä kaupassa jos suinkin voi. Aina pitää jättää takaportti auki sinunkaltaisten ihmisten vuoksi, jotka eivät käsitä, että lupausten jälkeen olosuhteet voivat muuttua eikä lupauksia voikaan niin vain toteuttaa.
No itse en halua luvata asioita, jos en ole ihan satavarma pitääkseni lupaukseni. Minusta se on parempi kuin jotkut jotka lupailee hirveästi kaikkea ja sitten ne lupaukset eivät pidä.
En minäkään lupaa mitään. Teen jos voin. Miksi edes pitäisi luvata käydä kaupassa jos se ei ole ehdottoman välttämätöntä? Sitä käy jos tarvitsee. Ei se ole mikään lupausasia.
Kun vuodesta toiseen sun niskaan kaadetaan asioita, joiden ei pitäisi olla sinun vastuulla alkuunkaan mutta jotka on vähän niin kuin pakko tehdä, jotta itselläsi ja läheisilläsi olisi edes jollain tasolla edes perusasiat kunnossa, myöhemmin tulee piste, jolloin haluaa huolehtia tasan itsestään ja vain itselleen kuuluvista asioista.
Sitoutumiskammo tai epävarmuus ovat varmaankin sitä mitä haet äärimmäisemmässä muodossa.
Tosin itsekin yritän olla lupaamatta asioita, joita en välttämättä voi pitää. Mieluummin niin, kuin toisinpäin.
Jos on kokenut vaatimuksia tehdä koko ajan sitä ja tätä. Yrittää aikatauluttaa itse elämäänsä. Mutta joillekin miehille on tyypillisempää ettei voi sanoa mihin aikaan tulee ja käykö joku asia.
Kysymys kuuluu ennemminkin: mikä sinua vaivaa?