Mitä vauhtia paino laskee, jos syön noin 2000 kcal/vrk
Nyt olen syönyt noin 2500-3000 kcal ja paino pysynyt sillä noin 80 kilossa.N40
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
1000 kcal päivässä proteiinipainotteisesti niin paino alkaa laskemaan.
Joo laskee tolla kyllä, mutta ihan turhaa koska 1500kalorillakin laskee kunhan käy kävelemässä jonkun verran päivittäin
Itse laihduin noin puolen kilon viikkovauhtia 2000 kalorin päiväannoksilla.
Lihoin lopetettuani tupakoinnin n. 10 kiloa, joten vähän vajaat viisi kuukautta meni, että sain ne pois.
Ole 165 cm nainen. Ihan turha kituuttaa tuhannen kalorin päiväannoksilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei laske 2000 kcal dieetillä.
No onhan sen pakko laskea, jos 3000 kilokalorilla on ylläpidetty tuota 80 kilon painoa, ja nyt ruokamäärää pienennetään tuhannella kalorilla.
Elämäntapamuutosta aion tehdä. Alan syödä niinkuin söisin koko loppuelämäni, ja kituuttaa en aio.
Ap
1500 rupes minulla, laskemaan olen nyt 66kg mies.
Naisella ei 2000 kuuri laske painoa kyl yhtään.
Ja, tohon 1500 ei tarvi edes nähdä nälkää. Söin puuron aamuisin ja iltapalan korvasin nutrilett-ateriankorvikkeella.
Helppoa kuin heinänteko.
Tuolla painoni NOUSISI vähintään kilon viikossa.
1200 kcal laihdun 300g viikossa
Tuolla ei laihdu millään logiikalla. Tai jos urheilet ja liikut tunteja päivittäin. Sitten ehkä. Tuskin niin teet.
Kilo läskiä on noin 9000 kilokaloria, joten siitä laskemalla voi todeta, että painosi laskee kilon 9-15 päivässä, jos liikuntasi on entisen laista.
Luultavasti ei ollenkaan putoa paino. Ellet sitten lisää merkittävästi liikuntaa joka päivälle.
No ei laske yhtään. Olen 175cm ja päivittäinen kcl tarpeeni on 2100 ja sillä pysyn 70kg painossa voi jopa noustakin jos noin paljon syön. Se että lihotat itseäsi syömällä 2500-3000 kcl ei tarkoita että 2000kcl kohdalla syntyy energiavajetta muuta kuin hetkellisesti.
Selaa vaaaanhoja painonpudotus juttuja tämä sivusto.Kuka noihin jaksaa koko ajan vastaa.Mitä hyödytä laihdutaa kun palat entisen ja lihoat takas.Opetele sairalan ruka ajat. Katso mitä syövät kelon mukan laihdut.Ota sitä tapa.Et lihoa takaisin.et näe nälkä.ei tarvi kaloreita laskea. koti ruokaa. nainen ikuinen laihdutaja. 3 vuotta kesti sillä laihtu 30 kg.ylipaino pois.Toinen 40 kg. samalla systemillä kesti 5vuotaa. Noudatavat yhä elämän lopun asti. Hyötylikunta ilmasta kävelyä kerävät askeleita 15 000 -20 000. Voivat hyvin.nukuvat hyvin. Vaikka ovat nivelrikosia polvet ymm.Ajan halinta ja opetelu syömään kellon mukaan.Onko vaikeata?
Vauhdista en kyllä tiedä, itse varmasti vaan lihoisin.
Mutta jos oot tottunut syömään ja pitämään painon tasaisena 3000 kalorilla, niin kaiken järjen mukaan -1000 kyllä laskee painoa.
Sinänsä fiksua aloittaa tuolla, voit laskea kaloreita myöhemmin jos paino ei ala laskea.
Jos yhtäkkiä vedät jonkun 1000 kalorin ruokavalion, niin paino kyllä tippuisi nopeammin, mutta tyssäisi jossain vaiheessa niin ettei siitä eteenpäin laihtuminen onnistu ja kohta pitää olla kitukuurilla että mitään tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ei ollenkaan putoa paino. Ellet sitten lisää merkittävästi liikuntaa joka päivälle.
Liikunta ei laihduta, mutta on muulla tavalla hyväksi sekä mielelle että keholle.
Jos syöt nyt 3000 kcal päivässä ja pudotat 2000 kcal totta kai paino laskee mutta varmasti aika hitaasti. Nyrkkisääntö on 7000 kcal viikossa ylös/alas on kilo ylös/alas. Se on siis juuri tuo 1000 kcal päivässä.
Toisaalta hidas painonlasku onkin viisainta, koska se on helpompi pitää yllä kuin rajut kitudieetit joissa retkahtaa takuuvarmasti.
Maltti on valttia tässäkin asiassa.
Sitten toisaalta kun paino on laskenut jo jonkin verran, on vähennettävä kalorimäärää hieman sillä kevyempi keho käyttää vähemmän kaloreita, mikäli haluat laihtua lisää.
Kaikki ihmedieetit on pelkkää hallaa, niitä ei pysty pitämään ja jos painon saakin nopeasti laskemaan se tulee rakettina takaisin ja enemmänkin jos et lopun ikääsi pidä sitä samaa kitumista yllä.
Moni vannoo proteiinin nimeen.
Keskimääräinen proteiinin tarve ihmisellä on noin 1,2g/kg.
https://www.kilokalori.net/tyokalut/proteiinilaskuri
Proteiinia pidetään jonakin ihmeaineena laihdukusessa, mutta elimistömme ei kykene varastoimaan ylimääräistä proteiinia.
Ainnenvaihdunta hyödyntää proteiinien hiiltä sisältävät osat hiilihydraattien eli sokereiden muodostamiseen. Mikäli proteiinia syö liikaa varastoituu ylimääräinen sokeri rasvana.
Liika proteiininsaanti voikin olla osatekijänä painonnousussa.
Siispä monipuolinen ravinto on kaiken a ja o, lisäksi liikuntaa mistä nautit, ei mitään pakkopullaa verenmaku suussa. Voit hyvin jatkaa valitsemallasi tavalla. Onnea matkaan! :)
Eipä taida laskea. Itse olen ollut 3kk ajan 1000cal kuurilla, joka tulee siis monipuolisella syömisellä ei millään pussijauheilla. Kroppa ei oikein kestä 3kk pitempään.
N46
Itse alan kallistumaan sille kannalle, että tärkein tekijä painonhallinnassa on säännölliset ruokailuajat. Eli ensin se kuntoon ja kun tämä on kunnossa, niin sitten voi alkaa säätämään sitä sisältöä niihin aterioihin.
Oma rytmi on seuraava:
aamupala 06:00
lounas 11:00
välipala 13-14 (en ihan joka päivä syö, jos ei tunnu siltä)
Päivällinen 16-17
Iltapala 19
Ihan perusruokaa näissä ja kerran viikossa voi sitten pitää jonkun herkuttelupäivän, jolloin mätän esim. irttareita.
Syön niin paljon kuin pystyn päivässä (koko ajan ähkyssä) ja lihoon sen 5kg vuodessa... Päivän paasto ja syö normaalisti viikon sekä vähän kävelee nii 10kg putoaa viikossa että revi siitä huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Syön niin paljon kuin pystyn päivässä (koko ajan ähkyssä) ja lihoon sen 5kg vuodessa... Päivän paasto ja syö normaalisti viikon sekä vähän kävelee nii 10kg putoaa viikossa että revi siitä huumoria.
Mihin vuodessa 5 kiloa ja laihdut viikossa 10?
Mikä tässä ei täsmää nyt.
1000 kcal päivässä proteiinipainotteisesti niin paino alkaa laskemaan.