Joukkoliikenteen lakko
Milloin ja missä päin on lähiaikoina joukkoliikenteen lakko? Katsoin tänään Tampereen sivuilta, että aloittaisivat taas tiistaina lakon. Minun reittioppaani ei löydä jo huomiseksi busseja.Kovin vähälle huomiolle on jäänyt mielestäni joukkoliikenteen lakot. Tai sitten ne vain koskettavat minua eniten. Mitä ajatuksia teille herää?
Kommentit (27)
Kiitos tiedosta! Jos Helsingissä ei ole lakkoa, niin sitä ei katsota uutisoinnin arvoiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla ei taida olla joukkoliikenteen lakkoa tiistaina. En ainakaan löydä hsl sivuilta tietoa siitä.
Ei ole koska julkisen liikenteen kuljettajat eivät ole HSL:n palkkalistoilla. LAKKO koskee vain mahdollisesti HSL:n asiakaspalvelua.
Milläs sitten pääsen kun vakio käyttäjä. Viimeksi linjurilla vuonna 1995.
Vierailija kirjoitti:
Milläs sitten pääsen kun vakio käyttäjä. Viimeksi linjurilla vuonna 1995.
Ratikalla.
Tietääkö joku oikeasti paremmin tuosta? Näyttäis nyssen mukaan reittihaulla että seiskalla pääsis tiistainakin. Mun olis pakko päästä asemalle, mutta taksi on liian kallis, ja ratikalle puolen tunnin kävely jota en kapsekkeineni kyllä pysty kävelemään.
Milloin tästä oikein tiedotetaan paremmin???
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku oikeasti paremmin tuosta? Näyttäis nyssen mukaan reittihaulla että seiskalla pääsis tiistainakin. Mun olis pakko päästä asemalle, mutta taksi on liian kallis, ja ratikalle puolen tunnin kävely jota en kapsekkeineni kyllä pysty kävelemään.
Tilaa taksi jotta heittää sut ratikka pysäkille. Sieltä jatkat sitten kävellen. Tai sitten vähennät kapsakkien määrää. Ei sulla muutakaan oikein ole. Tai kysy joltain tutulta ketä omaisi auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tästä oikein tiedotetaan paremmin???Tilaa taksi jotta heittää sut ratikka pysäkille. Sieltä jatkat sitten kävellen. Tai sitten vähennät kapsakkien määrää. Ei sulla muutakaan oikein ole. Tai kysy joltain tutulta ketä omaisi auton.
Uutisissa lukee että lakonalaiset vuorot eivät näy reittihaussa, mutta siellä ne nyt kuitenkin näkyvät, niin mihin tässä pitäisi luottaa?
Tampereella on kai 3-9 päivä toukokuuta tilanne ettei taas bussit kulje ja ollaan motissa. Just oli edellinen lakko.
Vierailija kirjoitti:
On siitä tiedotettu. Lue vaikka Aamulehteä tai Nyssen sivua. Lakossa ovat kunta-alan työntekijät, siis esim. opettajat ja kunnalla töissä olevat bussikuskit Tampereella 3.-9.5. Joukkoliikenteessä tarkoittaa niitä samoja Nysse linjoja, jotka olivat lakossa kolme viikkoa sittenkin. Eli ne linjat, joita operoi TKL. Ne linjat, joita operoi yksityiset, toimivat ihan normaalisti.
https://www.nysse.fi/ajankohtaista/uutiset/lakon-vaikutukset-nyssen-toi…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tästä oikein tiedotetaan paremmin???On siitä tiedotettu. Lue vaikka Aamulehteä tai Nyssen sivua. Lakossa ovat kunta-alan työntekijät, siis esim. opettajat ja kunnalla töissä olevat bussikuskit Tampereella 3.-9.5. Joukkoliikenteessä tarkoittaa niitä samoja Nysse linjoja, jotka olivat lakossa kolme viikkoa sittenkin. Eli ne linjat, joita operoi TKL. Ne linjat, joita operoi yksityiset, toimivat ihan normaalisti.
https://www.nysse.fi/ajankohtaista/uutiset/lakon-vaikutukset-nyssen-toi…
Luitko itse tuota linkkiäsi? Et varmaankaan, tulit vain tekemään itsestäsi typerän. Sinun laittamassasi linkissä lukee että
"Lakon aikana bussivuoroista jää ajamatta noin kolmannes. Linjat 2, 7,"
JA
"Lakon aikana ajettavat vuorot päivittyvät edellisenä päivänä.
Reittioppaasta on poistettu lakon piiriin kuuluvat vuorot."
Reittioppaassa kuitenkin NÄKYY että bussi nro 7 liikennöi.
Onko tämä sinun mielestäsi siis riittävää tiedottamista, kun se on täysin ristiriidassa itsensä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin tästä oikein tiedotetaan paremmin???On siitä tiedotettu. Lue vaikka Aamulehteä tai Nyssen sivua. Lakossa ovat kunta-alan työntekijät, siis esim. opettajat ja kunnalla töissä olevat bussikuskit Tampereella 3.-9.5. Joukkoliikenteessä tarkoittaa niitä samoja Nysse linjoja, jotka olivat lakossa kolme viikkoa sittenkin. Eli ne linjat, joita operoi TKL. Ne linjat, joita operoi yksityiset, toimivat ihan normaalisti.
https://www.nysse.fi/ajankohtaista/uutiset/lakon-vaikutukset-nyssen-toi…Luitko itse tuota linkkiäsi? Et varmaankaan, tulit vain tekemään itsestäsi typerän. Sinun laittamassasi linkissä lukee että
"Lakon aikana bussivuoroista jää ajamatta noin kolmannes. Linjat 2, 7,"
JA
"Lakon aikana ajettavat vuorot päivittyvät edellisenä päivänä.
Reittioppaasta on poistettu lakon piiriin kuuluvat vuorot."
Reittioppaassa kuitenkin NÄKYY että bussi nro 7 liikennöi.
Onko tämä sinun mielestäsi siis riittävää tiedottamista, kun se on täysin ristiriidassa itsensä kanssa?
Jotenkin ei taas yllätä. -eri
Samoja ongelmia itsellänikin. Mitenhän voi olla tuolleen, että sanotaan yhtä ja tehdään toista.
Monele olisi tärkeetä tietää joukkoliikenneasiat, kun kaikilla nyt tosiaan ei ole sitä omaa autoa, tai sitä ei voi jättää sinne mihin on menossa.
Kunta-alan lakko alkaa huomenna ja näillä tiedoin jatkuu yhdeksänteen päivään asti, sen jälkeisestä ajasta ei vielä tietoa, lakkokaupunkeja taisi olla yhdeksän. Näissä lakkokaupungeissa lakko vaikuttaa myös kunnallisten liikennelaitosten toimintaan. Oletettavasti kaupunkien nettisivuilla bussiliikennettä ja muuta vastuulla olevaa matkustajaliikennettä koskevat lakosta aiheutuvat liikennehäiriöt kerrotaan. Kaikkea kaupunkiliikennettä lakko ei ainakaan Turussa koske, osa liikennöitsijöistä sopimuspohjalla ja kuljettajat eivät lakossa mukana.
Ei kerrota vai! Lienee ennemminkin niin että eräät eivät ole ajan tasalla tai osaa itse hakea tietoa!
Vierailija kirjoitti:
Samoja ongelmia itsellänikin. Mitenhän voi olla tuolleen, että sanotaan yhtä ja tehdään toista.
Monele olisi tärkeetä tietää joukkoliikenneasiat, kun kaikilla nyt tosiaan ei ole sitä omaa autoa, tai sitä ei voi jättää sinne mihin on menossa.
Kun tiedät että lakko on uhkaamassa ja tulossa niin menepä ja katso kaupunkisi joukkoliikennettä koskevat nettisivut. Aivan varmasti sieltä löytyy tietoa poikkeuksista ja häiriöistä tässä tilanteessa. Tai paikallislehdissä kerrotaan nämä asiat. Lakko ei tule varoittamatta ja kaupunki on velvollinen tiedottamaan!
Vierailija kirjoitti:
Kunta-alan lakko alkaa huomenna ja näillä tiedoin jatkuu yhdeksänteen päivään asti, sen jälkeisestä ajasta ei vielä tietoa, lakkokaupunkeja taisi olla yhdeksän. Näissä lakkokaupungeissa lakko vaikuttaa myös kunnallisten liikennelaitosten toimintaan. Oletettavasti kaupunkien nettisivuilla bussiliikennettä ja muuta vastuulla olevaa matkustajaliikennettä koskevat lakosta aiheutuvat liikennehäiriöt kerrotaan. Kaikkea kaupunkiliikennettä lakko ei ainakaan Turussa koske, osa liikennöitsijöistä sopimuspohjalla ja kuljettajat eivät lakossa mukana.
Ei kerrota vai! Lienee ennemminkin niin että eräät eivät ole ajan tasalla tai osaa itse hakea tietoa!
Ei kerrota totuutta, voit itse todeta tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monele olisi tärkeetä tietää joukkoliikenneasiat, kun kaikilla nyt tosiaan ei ole sitä omaa autoa, tai sitä ei voi jättää sinne mihin on menossa.Kun tiedät että lakko on uhkaamassa ja tulossa niin menepä ja katso kaupunkisi joukkoliikennettä koskevat nettisivut. Aivan varmasti sieltä löytyy tietoa poikkeuksista ja häiriöistä tässä tilanteessa. Tai paikallislehdissä kerrotaan nämä asiat. Lakko ei tule varoittamatta ja kaupunki on velvollinen tiedottamaan!
On katsottu. Ilmoitetaan että linja 6 ei kulje, ja että reittioppaasta on positettu linjat jotka eivät kulje. Reittioppaassa näkyy että linja 6 kulkee. Kerrotko vielä kumpaa uskon?
ITSellänikin nyt tämän kanssa pulmaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monele olisi tärkeetä tietää joukkoliikenneasiat, kun kaikilla nyt tosiaan ei ole sitä omaa autoa, tai sitä ei voi jättää sinne mihin on menossa.Kun tiedät että lakko on uhkaamassa ja tulossa niin menepä ja katso kaupunkisi joukkoliikennettä koskevat nettisivut. Aivan varmasti sieltä löytyy tietoa poikkeuksista ja häiriöistä tässä tilanteessa. Tai paikallislehdissä kerrotaan nämä asiat. Lakko ei tule varoittamatta ja kaupunki on velvollinen tiedottamaan!
On katsottu. Ilmoitetaan että linja 6 ei kulje, ja että reittioppaasta on positettu linjat jotka eivät kulje. Reittioppaassa näkyy että linja 6 kulkee. Kerrotko vielä kumpaa uskon?
En ole tamperelainen, mutta ihan sun kiusaksi tein nettihaun ja sai luettavaksi kaupungin antaman tiedotteen lakon vaikutuksista toimintaan. Tiedotteen mukaan lakko vaikuttaa OSAAN tuon linjan 6 vuoroista, joten jotkin vuorot ajetaan ja jotkin ei. Sijassasi etsisin vaihtoehtoisia kulkutapoja.
Pääkaupunkiseudulla ei taida olla joukkoliikenteen lakkoa tiistaina. En ainakaan löydä hsl sivuilta tietoa siitä.