Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse alkoholista eroon

Vierailija
01.05.2022 |

Olen nyt melkein vuoden juonut lähes joka päivä. Vuoteen mahtuu ehkä 15 päivää jolloin en ole juonut. Määrät vaihtelee päivässä yhdestä pienestä olutölkistä pariin pulloon viiniä. Juon aina iltaisin klo 19 jälkeen. Jos on työpäivä seuraavana niin juon vähemmän. Joskus olen kyllä ollut krapulassa töissä mutta sitä ei kukaan huomaa kun maski päässä. Teen vaativaa työtä. Paino on noussut ja aloitin Saxendan. Verenpaineet on koholla ja esidiabetes. Maksa-arvoja ei ole mitattu, varmaan ne aika huonot. Haluaisin laihduttaa ja onnistun syömisen kanssa nyt hyvin mutta ongelma alkoholista tulevat kalorit. Olen vain niin rutinoitunut käyttämään iltaisin alkoholia. En tiedä miten olisin ilman sitä. Jotenkin se parin tunnin rentoutuminen raskaan työpäivän jälkeen on niin koukuttavaa. Pitäisikö minun hankkia apua alkoholin käyttöön? En haluaisi lopettaa mutta vähentää esim että en joisi joka päivä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot on lähtökohdat jos et halua lopettaa.

Vierailija
2/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän alkoholismi on, että yritetään peittää alla olevaa ongelmaa. Jos pitää rentoutua sen voimalla joka ilta, on ongelma jo lähtenyt lapasesta.
Hakeudu hoitoon niin kauan, kun vielä pystyt.
Onko sinulla lapsia? Jos on ajattele heitä. Lapset joutuvat aina kärsijöiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun sitä pulloon tarttuu, on siitä vaikeeta päästää irti.

Vierailija
4/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonot on lähtökohdat jos et halua lopettaa.

Samaa mieltä.
Kohtuutta ei ole olemassa alkoholistille. Vain täydellinen lopettaminen toimii. Ja se on pelottavaa.
Hänen kannattaa hakeutua hoitoon.

Vierailija
5/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näköjään tarvitse apuja alkoholin käyttöön, mutta sen vähennykseen ehkä pitäisi hakea apua.
Hyvä jos itse tunnistat ongelman. Nykyään on muutakin kuin antabus.

Vierailija
6/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa maksakirroosikuolema ja haimatulehdus. Ovat kivuliampia tapoja lähteä mitä on.

Vierailija
7/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän alkoholismi on, että yritetään peittää alla olevaa ongelmaa. Jos pitää rentoutua sen voimalla joka ilta, on ongelma jo lähtenyt lapasesta.

Ei ole lapsia. Asun yksin vain ja juon aina yksin salassa. Olen yrittänyt hakea syksyllä apua mutta se kuivui käsiin kun hoitaja ei ottanut todesta. Ammattini ja ulkoinen olemus eivät täsmää audit testin pisteiden kanssa.

Ap

Vierailija
8/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et näköjään tarvitse apuja alkoholin käyttöön, mutta sen vähennykseen ehkä pitäisi hakea apua.
Hyvä jos itse tunnistat ongelman. Nykyään on muutakin kuin antabus.

Väärin. Hänen ei pitäisi juoda yhtään.

Vierailija
9/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kippis! 🍻

Vierailija
10/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi vapautuu energiaa ja henkistä voimaa kun lopettaa pyristelyn ja myöntää olevansa alkkis. Sitten popsii vuoden antabusta ja sitten jossain vaiheessa huomaa ettei edes kaipaa sitä alkoholia.

Vierailija
11/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun laitat kellonajan, esim. tuon klo. 19.00 mitä ennen et juo niin sinulla on ongelma. Ihan sama juotko ainoastaan yhden siiderin tai viisi pulloa kossua sen jälkeen.

Vierailija
12/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyden hoitaja tai Lääkäri hankkii sinut yksityispuolen katkaisuun ja firma maksaa kulut. Kuuluu sinun oikeutesi ja työsuojeluusi.

Vierailija
13/17 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapsia. Asun yksin vain ja juon aina yksin salassa. Olen yrittänyt hakea syksyllä apua mutta se kuivui käsiin kun hoitaja ei ottanut todesta. Ammattini ja ulkoinen olemus eivät täsmää audit testin pisteiden kanssa.
Ap

Hae vain uudestaan apua.
Juot liikaa, jos joka ilta pitää juoda etkä voi olla ilman.
Kerro rehellisesti, miten paljon juot.

Ja aamulla veressä voi olla promilleja. Ajatko autolla töihin? Antaisitko ikinä itsellesi anteeksi, jos esim tappaisit jonkun autolla?

Vierailija
14/17 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä vaiheessa kun laitat kellonajan, esim. tuon klo. 19.00 mitä ennen et juo niin sinulla on ongelma. Ihan sama juotko ainoastaan yhden siiderin tai viisi pulloa kossua sen jälkeen.

Alkoholismini alkutaipaleella minulla oli eräs tv-ohjelma, jota katsoessani sain juoda suosikkiviini pulloni.

Kun ohjelma alkoi, ne alkutekstit rullasivat ruutuun, avasin pullon. Ennen kuin ohjelma alkoi, oli puolet juotu!

Nyt muistan sen nimenkin: Knotts Landing. Viini oli joku makea saksalainen.

Nykyäänkin juon kyllä viiniä. Mutta sen lisäksi otan piiskaryyppynä vodkaa tai jallua. Että näin täällä.

Vierailija
15/17 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt päihteitä ja sikäli jäävi ohjeita jakelemaan, mutta työpäivien jälkeen vietän illat rentouttavissa harrastuksissa. Yleensä ne ovat ohjattuja kursseja kodin ulkopuolella.

Vierailija
16/17 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain lääkityksen ahdistukseen, sen avulla lopetin juomisen. Ei lääkäri sinua mihinkään katkaisulaitokseen lähetä, vaan saat lääkkeet, jotka stimuloivat samoja reseptoreita aivoissa, eikä tarvitse juoda.

Vierailija
17/17 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut auttoi irti alkoholista ja tupakasta rankan liikunnan aloittaminen.