Tunnetteko ihmisiä, jotka haukkuvat ohikulkevia ihmisiä teille niin, etteivät he kuule?
Esim. jos mennään autolla jonkun ohi. Heti haukkuu kadulla nähtyä henkilöä. Ulkonäköä tietenkin useimmiten.Samaa?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Katkeria ihmisiä, joilla huono itsetunto ja jotka olettavat muiden ihmisten puhuvan rumasti heistä itsestään. Opin tuon mallin kotoa ja aloin ymmärtää käytöksen vastenmieliseksi vasta, kun ensimmäinen mieheni sanoi, että puheeni hävettävät häntä. Tuosta tavasta saa kyllä opeteltua pois, jos haluaa. Minäkin pääsin ja ymmärsin, miten täynnä vihaa ja katkeruutta ennen olin.
Meillä vähän samaa. Minäkin opin tuon mallin kotoa. Aiemmin joskus harvoin saatoin itsekin sanoa jostain ihmisestä jotain. En kyllä ollut vihaa enkä katkeruutta täynnä, kommentit olivat esim. että miksi tuolla on tuollaiset hiukset. Tyhmää tietenkin, mutta ei vihaista eikä katkeraa.
Teen sitä itse. Ulkomailla myös ihmisten kuullen, koska oletus on etteivät he ymmärrä suomea. Briteissä kyllä kerran vahingossa sanoin kaverille, kuinka kadunkulmassa seisova nainen oli "tajuton fätso". Hän varmaankin ymmärsi tuon jälkimmäisen sanan.
Äitini arvostelee lihavia ihmisiä, eikä aina edes niin etteivät he varmasti kuule.
Sanomattakin selvää että minulla on ollut syömishäiriö koko ikäni.
Mun äiti tekee tota. Kerran haukkui yhden tv-sarjan esiintyjän hiuskuontalon - eikä huomannut että mulla on samanlainen kampaus...
Tunnen yhden. Hän on vähän sivistymätön, joten suusta pääsee typeryyksiä, kuten "olipas tuolla ämmällä leveä perse!" kun isokokoinen nainen ylitti katua.
Great Minds Discuss Ideas. Average Minds Discuss Events. Small Minds Discuss People.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti tekee tota. Kerran haukkui yhden tv-sarjan esiintyjän hiuskuontalon - eikä huomannut että mulla on samanlainen kampaus...
Niinhän sä luulet.
t. äitisi
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden. Hän on vähän sivistymätön, joten suusta pääsee typeryyksiä, kuten "olipas tuolla ämmällä leveä perse!" kun isokokoinen nainen ylitti katua.
Juuri tämä, että ollaan autossa ja annetaan tietä. Sitten haukutaan se, joka kävelee yli!
HEILLÄ ON HUONO: Heikko itsetunto,eivät ole saaneet huomiota tarpeekseen ovat
Peroonahäiriöisiä eli narsistia heiltä puuttuu Epatian kyky.
Eivät ymmärrä, että se on Väärin!
Pienkin negatiivinen palaute Heitä kohtaan on Kova pala.
He alustavat mitätöivät, toista Juurikin näin, toisen ulkonäköä!
Ovat ikäviä ihmisiä, puhuvat kirjoittavat Vain toisesta pahaa.
Heidän lspsuuskin on saattanut olla ankaraa heitä on Kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä, mutta saanko kysyä, miksi kirjoitat joitakin sanoja isolla alkukirjaimella?
Vierailija kirjoitti:
Tai huomas, eikä kehdannut suoraan sanoa. Antoi mielipiteensä kierrellen, vaikkei kukaan kysynyt.
Moukkamaista käytöstä joka kertoo sivistyksen puutteesta, ihminen jolla sydämen sivistystä ja älyä ei käyttäydy noin. Älykäs ihminen ei ylipäätään arvostele toisten ulkonäköä tai kiinnitä siihen valtavasti huomiota.
Ja kyllä tiedän tällaisia ihmisiä, yksinkertaisia elämänkalluja kaikki.
Mulla oli moinen kaveri elämässäni jonkin aikaa. Muistan sen ekan kerran, kun hypättiin yhdessä auton kyytiin ja ohhoh... sitten se aloitti sen ohikulkijoiden haukkumisen.
"kato mikä perse..." :D
" ei jukolauta mikä tukka!" :D
"jukolauta, jos mä olisin ton näköinen, en lähtis kotoa ikinä!" :D
JNE
Mä oikeasti järkytyin ja menin todella änkäksi. En osannut sanoa yhtään mitään. MItä tapahtui sille kivalle mimmille, jonka kanssa olimme ystävystymässä kovaa vauhtia? Meillä oli kaikki niin kohdillaan, sielun toveri.
Jossain vaiheessa sitten kysyin, että miksi hän haukkuu ihmisiä. Ei se haukkumista ole, kun hän sanoo suoraan mielipiteensä. Vaikkei kukaan ole kysynyt tms.? Ei ole mitään väliä, hän saa olla sellainen kuin itse haluaa. Mutta entäs käytöstavat? - eihän hän niitä kellekään suoraan sanoisi päin naamaa.
Sen jälkeen tuntui takki tyhjältä. Eihän se tajua, ei edes yritä. Puolustus päällä. Ja niin ne välit sitten hiipui. En tarvitse moista ankeuttajaa elämääni. Aivan kamala ihminen sieltä sitten paljastui. :(
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli moinen kaveri elämässäni jonkin aikaa. Muistan sen ekan kerran, kun hypättiin yhdessä auton kyytiin ja ohhoh... sitten se aloitti sen ohikulkijoiden haukkumisen.
"kato mikä perse..." :D
" ei jukolauta mikä tukka!" :D
"jukolauta, jos mä olisin ton näköinen, en lähtis kotoa ikinä!" :D
JNE
Mä oikeasti järkytyin ja menin todella änkäksi. En osannut sanoa yhtään mitään. MItä tapahtui sille kivalle mimmille, jonka kanssa olimme ystävystymässä kovaa vauhtia? Meillä oli kaikki niin kohdillaan, sielun toveri.
Jossain vaiheessa sitten kysyin, että miksi hän haukkuu ihmisiä. Ei se haukkumista ole, kun hän sanoo suoraan mielipiteensä. Vaikkei kukaan ole kysynyt tms.? Ei ole mitään väliä, hän saa olla sellainen kuin itse haluaa. Mutta entäs käytöstavat? - eihän hän niitä kellekään suoraan sanoisi päin naamaa.
Sen jälkeen tuntui takki tyhjältä. Eihän se tajua, ei edes yritä. Puolustus päällä. Ja niin ne välit sitten hiipui. En tarvitse moista ankeuttajaa elämääni. Aivan kamala ihminen sieltä sitten paljastui. :(
Arvaa vaan kuinka paljon hän sinua nyt selkäsi takana mollaaa
Meillä teki tuota kotona molemmat vanhemmat. Ei se minusta ollut mitään katkeruutta tai vihaa, enemmänkin vain huono tapa. Ihan samalla lailla haukkuivat itseään. Toisaalta sanoivat myös positiivisia asioita jos näkivät jotain kaunista tai tyylikästä.
Lapsiaan eivät koskaan arvostelleet, mutta eihän ne tyhmiä ole ja tästä johtuen opin jo nuorena miltä pitäisi näyttää ja miten käyttäytyä. Ja koska en näyttänyt siltä miltä piti, tuli aika surkea itsetunto. En enää puhu ihmisistä noin (nuorempana kyllä koska silloin luulin että kaikki tekee niin), mutta omia ajatuksiani en osaa hiljentää ja päässäni teen sitä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tällaisia ihmisiä kouluajoilta. Ikää on tullut mutta sama porukka ja perusluonne ei ole tainnut muuttua, kuin huonompaan ja jotenkin katkerampaan suuntaan. En ikinä halua sellaiseksi ihmiseksi. Koska olen osani saanut kyllä. Osaan empatian ja ymmärrän asioita. Ja ennenkaikkea en ole katkeroitunut vee-mäinen ihminen.
Äitini ja lapsuuden/nuoruuden paras kaverini ovat aina olleet tuollaisia. En onneksi ikinä oppinut samoille tavoille, mutta vielä kolmekymppisenäkin olen tosi kriittinen itseäni kohtaan ja pelkään, että kaikki vastaantulijat haukkuvat ulkonäköäni joko selkäni takana kavereilleen tai sitten ihan vaan mielessään.
Katkeria ihmisiä, joilla huono itsetunto ja jotka olettavat muiden ihmisten puhuvan rumasti heistä itsestään. Opin tuon mallin kotoa ja aloin ymmärtää käytöksen vastenmieliseksi vasta, kun ensimmäinen mieheni sanoi, että puheeni hävettävät häntä. Tuosta tavasta saa kyllä opeteltua pois, jos haluaa. Minäkin pääsin ja ymmärsin, miten täynnä vihaa ja katkeruutta ennen olin.