Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustuuko asuntovälitys osittain huijaukseen?

Vierailija
01.05.2022 |

Tuntuu että isot rahat ja palkkiot pyörii, mutta ainakin julkkis välittäjät tippuvat ahdinkoon aina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuvatko ahdinkoon? Minulla on käsitys, että hyvä välittäjä pääsee suurillekin ansioille, mutta työ on 24/7.

Vierailija
2/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kauppa perustuu huijaukseen. Tunnetko yhtään tappiota tehnyttä autokauppiasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma valinta, käyttääkö välittäjää. Me on myyty asuntoja ilman välittäjää. Heillähän ei ole vastuuta mistään, miksi heittää rahansa heille?

Vierailija
4/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustuu täysin huijaukseen. Siinä menettää sekä myyjä että ostaja kun käytetään asunnonvälittäjää.

Vierailija
5/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta alusta loppuun se touhu. Myyn ainakin itse ilman niitä rahastavia limanuljaskoja.

Vierailija
6/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välttelen aina kaikkia myyjiä. Osaan ihan itse ottaa tuotteista selvää ja tehdä ostopäätöksen. Myyjä tulee aina vain sekoittamaan pakkaa ja manipuloimaan.

Vierailija
7/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kauppa perustuu huijaukseen. Tunnetko yhtään tappiota tehnyttä autokauppiasta?

Autokauppiaat ovat aivan täysiä koijareita ja epäluotettavimpia myyjiä koskaan.  Kiinteistönvälityksessä vastuut kaatuvat myyjän niskaan. Varsinkin jos tietää vakavista vaurioista tai puutteista ja yrittää kaikin keinoin pitää tieto salassa. Mutta siinäkin on omat haasteensa onnistuuko valituksen tekeminen. Minua ottaa päähän, että vuosia asunnon ostamisen jälkeen paljastui ulkorakennukseen johtavan kaapelin asennusvirhe. En saanut asian korjaamiseksi mitään korvausta, koska:

A) asia paljastui liian myöhään, ei kohtuullisen ajan sisällä (mistä minä tietäisin, mitä maan alla tapahtuu?)

B) vika liittyy erilliseen autotalliin, ei itse asuntoon (vaikka molemmat kuuluivat kauppaan)

Vian korjaaminen kustantaisi varmaan jokusen tonnin. Ei liian paha mutta pistää vihaksi maksaa omasta pussista senttiäkään vain siksi että edellinen asukas meni sieltä missä aita on matalin ja halusi säästää.

Vierailija
8/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perustu. Oikea hinta on se, minkä joku maksaa. Hyvä myyjä pyrkii saamaan sen hyvän hinnan. Se on asiakkaan, eli asunnon omistajan etu. 

Vierailija
9/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse välttelen aina kaikkia myyjiä. Osaan ihan itse ottaa tuotteista selvää ja tehdä ostopäätöksen. Myyjä tulee aina vain sekoittamaan pakkaa ja manipuloimaan.

Jos ostat vaikkapa asunnon, niin mistä sinä tiedät siitä kaiken? Onko selvännäkijän vikaa?

Vierailija
10/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis puhutaanko nyt välittäjien itsensä elävän kulisseja, vai siitä onko kiinteistönvälitys huijausta?

Kaikki myyntityö on jos ei nyt huijausta, niin ainakin asioiden esittämistä positiivisimmassa mahdollisessa valossa. Harvoin tuote rehellisesti ihan myyntipuheita vastaa. 

Vierailija
11/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjät yrittävät esittää parempaa kuin ovatkaan. 

Siksi menot nousee, eikä asiallinenkaan palkkataso riitä niiden kattamiseen. Ei tuhlailevaa miljonääriä pysty loputtomiin feikkaamaan keskiluokan ansiotasolla. 

Vierailija
12/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö välittäjä tosiaan aina myyjän puolta?
Väliillä tuntuu, että haluttaisiin myydä selvästi hintapyyntöä halvemmallakin, että saa nopeat kaupat. Laskevat niin, että kun asuntokierto on nopeaa, tienaavat paremmin kuin hiukan korkeammasta vältyspalkkiosta.

Vierailija
13/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitysmaassa on yhä vaikeampi saada kaupaksi.

Vierailija
14/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välittäjät yrittävät esittää parempaa kuin ovatkaan. 
Siksi menot nousee, eikä asiallinenkaan palkkataso riitä niiden kattamiseen. Ei tuhlailevaa miljonääriä pysty loputtomiin feikkaamaan keskiluokan ansiotasolla. 

Tuo on muuten totta. Tunnen pari välittäjää... Tosin on varmasti kuluttava ammatti.

Vierailija
15/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän välittäjän käytön lähinnä tapauksissa, joissa myyjä ei ole samalla paikkakunnalla kuin myytävä asunto.
Muuten silkkaa rahanmenoa.

Vierailija
16/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma valinta, käyttääkö välittäjää. Me on myyty asuntoja ilman välittäjää. Heillähän ei ole vastuuta mistään, miksi heittää rahansa heille?

https://www.kiinteistolakimies.fi/artikkelit/kaupan-kohteen-virhe-ja-va…

Vierailija
17/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinteistönvälittäjän koulutus ei ole mikään läpihuutojuttu. Siinä pitää opiskella aika paljon lakia. Ei omaksi hyväkseen, vaan asunnon myyjän ja ostajan.

Vierailija
18/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kokonaan.

Vierailija
19/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki: Asunnon myyntihinta 300 000 välittäjän palkkio n 4.5%= 13500 ja tähän lisätään valokuvaus jonka välittäjä tuo. Se maksaa eikä tuota edes itse pysty kilpailuttaan. Helposti 1000 ainakin. 300 000 - 13500 - 1000= 285500

Noh sitten välittäjä ilmoittaa, saimme tarjouksen 270 000 ja nyt kyllä kannattaa tällä myydä. 270 000 - 12150 - 1000 = 256850

Myyjän tappio 285 500 - 256 850 = 28650
Välittäjän tappio 13 500 - 12 150 = 1350

Eli tässä syy miksi ne limanuljaskat pakottavat hyväksymään paskatarjoukset heti. Saa nopean kaupan ja kuitenkin hyvän korvauksen.

Vierailija
20/20 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko koko välitys homma perustua siihen ettei omistajat useinkaan ilkeä esitellä huonoa taloaan? Välittäjän paksu nahka kestää arvostelua rahaa vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän