Millaista on asua Raumalla?
Hei Raumalaiset!Harkinnassa on työn vuoksi muutto Raumalle pk-seudulta perheeni kanssa enkä tunne Raumaa ollenkaan. Millaista siellä on asua? Plussaa/miinusta? Onko hankalaa tutustua ihmisiin kun on muualta muuttava?Kaunis merenrantakaupunki on ainakin ja kaukana täältä mikä hirvittää mutta työ on hyvä ja ainutkertainen tilaisuus. Millaista seutua on Syvärauma? Millaiset koulut ja päiväkodit? Harrastusmahdollisuudet lapsille Raumalla?Kiitos paljon jos saisin asiallisia vastauksia.
Kommentit (28)
Syvärauma kuuluu parhaimpien Rauman alueiden joukkoon. Merirauma oli ennen se alue, jossa oli levotonta, mutta tästäkin on jo todella paljon aikaa.
Vanha Rauma on paras paikka asua, tämä oma mielipide, koska en pidä lähiöistä.
Mukava kaupunki, mutta lienee totta, että raumalaiset ovat vähän huonoja ottamaan muualta tulleita föliin.
Minulle eräs nainen täällä sanoi, että Raumalaiset, ja sen lähikylien ihmiset ovat kyllä hieman ennakkoluuloisia ja "arkoja" ulkopaikkakuntalaisia kohtaan.
Ajattelin että hän nyt varmaan liioittelee, sillä kun vertasin Raumaa sitten Lahteen tai Kouvolaan, molemmissa olen asunut, niin ihmiset ovat kyllä avoimempia. Yleisesti ainakin, mitä nyt muutama kaupantyöntekijä on tuijottanut minua kuin urpoa, jos olen apua kysynyt.
Sanoi myös että "Kukaan ei tule sua kotoa hakemaan, täytyy olla reipas!"
Menee vaan reippaasti mukaan, ei kannatta arvostella, ja ehdottomasti pitää olla ystävällinen. Työn kautta, minkä nyt saitaakan, voi saada hyviä suhteita.
Mitään hirveän huonoja puolia en nyt keksi, ehkä puistoja voisi olla enemmän? Kai siellä on, mutta ei ole osunut silmään...
Ihan ok kaupunki. Pieni ja sisäänpäinlämpiävä. Yleensä ihmiset ihan mukavia.
Iso miinus siitä, että suhtautuvat koiriin tosi negatiivisesti ja kaikki paikat on varustettu koirat kieltävällä merkillä. Esim. kaikki rannat, vaikka mihin metsään menisi, jossa ei ole mitään ihmisten uimarantaa,niin koira ei saa uida missään.
Ottaisivat oppia Porista, joka on varannut koirille oman rannan Yyteristä.
Jos tykkäätte käydä lasten kaa kauppakeskuksissa, niin silloin vaan ajatte 50 kilsaa Porin Puuvillaan. Me käydään siellä säännöllisesti. Tänne Raumalle on omaa kauppakeskusta suunniteltu jo yli 10 vuotta..
Kyllähän Rauman ja monen muunkin pikkukaupungin paras puoli on muualle johtava tie. Ei väliä, minne.
Muuta vaan Raumalle asumaan, mutta vältä Poria kaikin mahdollisin keinoin. Pori on kamala paikka.
t. Porista pois muuttanut
Tämä viesti kuvaa mielestäni osuvasti raumalaista kotiseuturakkautta ja -ylpeyttä :D
T. Se Raumalla opiskellut