13v tytön paras ystävä menehtyi viime vappuna, nyt tyttö ei tahdo viettää vappua ollenkaan, normaalia?
Ei halua että laitetaan koristeita, vappuherkkuja. Mitään vappuun liittyvää ei halua kuulla eikä juhlia mitenkään. Istuu huoneessaan pimeässä ja nukkuu tai muuten vaan istuu/makaa sängyllä tukka sekaisin likaisessa vaatteissa. Pitäisikö huolestua ja mitä voin tehdä?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, että suree, eikä halua viettää vappua. Hän ei kuitenkaan voi vaatia muita olemaan viettämättä vappua. Pikkusisaruksille siis vappupallonsa, serpentiinit ja munkit simalla. Vappua ei tarvitse hänen naamaansa hieroa, muut voivat juhlia hienotunteisesti.
Olisiko se niin paha, jos olisivat edes tämän ensimmäisen kuoleman vuosipäivän ilman sen suurempia koristeita, jos tyttö näin toivoo? Seuraavina vuosina toki muille vapaus juhlia miten tahtovat ja tytölle vapaus surra, mutta voisiko koko perhee olla edes tämän yhden vapun ilman hilavitkuttimia?
On paha. Ei pieniä lapsia voi tai saa laittaa tuollein sijaiskärsijöiksi että perutaan koko perheeltä vapun vietto tuon takia. Varsinkin, jos heillä kaverit saa juhlia ja saavat vappupallot ym. Tyttö itse saa surra ja olla juhlimatta, mutta muilta sitä ei voi kieltää, jos he vappua haluvat viettää. Se olisi oikeasti aika kohtuutonta, jos vappua on kivasti odotettu.
Jäi laittamatta vielä. Että ei se vapun vietto tarvitse tarkoittaa sitä, että kaikki muut pistävät kannat kattoon ja laulu raikaa. Mutta esim simat, munkit, serpentiinit, pallot ym toisille lapsille on ihan ok.
Ja ole eri kuin, jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, että suree, eikä halua viettää vappua. Hän ei kuitenkaan voi vaatia muita olemaan viettämättä vappua. Pikkusisaruksille siis vappupallonsa, serpentiinit ja munkit simalla. Vappua ei tarvitse hänen naamaansa hieroa, muut voivat juhlia hienotunteisesti.
Olisiko se niin paha, jos olisivat edes tämän ensimmäisen kuoleman vuosipäivän ilman sen suurempia koristeita, jos tyttö näin toivoo? Seuraavina vuosina toki muille vapaus juhlia miten tahtovat ja tytölle vapaus surra, mutta voisiko koko perhee olla edes tämän yhden vapun ilman hilavitkuttimia?
On paha. Ei pieniä lapsia voi tai saa laittaa tuollein sijaiskärsijöiksi että perutaan koko perheeltä vapun vietto tuon takia. Varsinkin, jos heillä kaverit saa juhlia ja saavat vappupallot ym. Tyttö itse saa surra ja olla juhlimatta, mutta muilta sitä ei voi kieltää, jos he vappua haluvat viettää. Se olisi oikeasti aika kohtuutonta, jos vappua on kivasti odotettu.
No ehkä pienesti pikkusisaruksille pallot ja koko perheelle munkit ja simat. Mutta ehkä ensimmäinen vappu olisi hyvä viettää ainakin ilman serpentiinejä, koristeita, juhlahattuja yms
Minun isäni kuoli juhannuksena , vuosikymmeniä sitten. En ole halunnut juhannusta juhlia sen jälkeen. Ensimmäisinä vuosina oli todella suru ja ikävä isää juhannuksen aikaan. Myöhemmin suru väistyi, mutta mielessä isä oli. Ei vaan juhannus ole minulle hauskaa aikaa ollut , vaikka aikaa paljon jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Minun isäni kuoli juhannuksena , vuosikymmeniä sitten. En ole halunnut juhannusta juhlia sen jälkeen. Ensimmäisinä vuosina oli todella suru ja ikävä isää juhannuksen aikaan. Myöhemmin suru väistyi, mutta mielessä isä oli. Ei vaan juhannus ole minulle hauskaa aikaa ollut , vaikka aikaa paljon jo mennyt.
Näin juuri. Olen itse joulun rakastaja ja pelkään todella paljon, että joku läheiseni kuolee joulun aikaan, koska tiedän etten enää pystyisi juhlimaan joulua. Se ei olisi enää ilon ja riemun aikaa, vaan surun ja kaipauksen.
Pakko olla trolli. Miten kukaan, lähes oma äiti/isä, voisi pitää tuota epänormaalina? Oletteko edes tytön tukena ollut? Tuollaiset ikävät tilanteet vievät todellakin aikaa toipua. Kannattaisi kunnioittaa sitä.
Äitini kuoli jouluna vuosia sitten. Vasta parina viime vuonna meillä on vietetty joulua. Ei ole helppoa vieläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että aloittajalla on pieniä lapsia, jotka oikein odottamalla odottaa vappua?
Vierailija kirjoitti:
On ihan normaalia, että parhaan ystävän kuoeman vuosipäivänä ei halua juhlia yms
Tämä. Emil vanhemmat ole tajunneet auttaa tytärtään tytärtään tänk surun ja menetyksen muistopäivänä.
Kukaan ei määritä toisen kokemusta. Anna tytön olla. Vai itsellesikö ne simat tarvit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että aloittajalla on pieniä lapsia, jotka oikein odottamalla odottaa vappua?
Aiempi puhui pikkusisaruksista ja joku siihen vastasi, olisko paha, jos ovat ilman. En tietenkään tiedä, minkä ikäisiä pikkusisarukset olisivat vai onko niitä edes. Onko koko tytärtäkään niin trollilta vaikuttaa tää aloitus... mutta kyllä vappu on yleensä vielä ala-asteikäisillekin ihan tärkeä juhla. Ja jos lukisit kommenttini paremmin, nii siellä on sana JOS. Kai tajuat, mitä se tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosi itsekästä tytöltä. Nyt hassu hattu päähän, vappunaamari naamaan ja serpentiinit ilmaan.
No voi nyt helvetti sun kanssas nyt. Sinulla ei ilmeisesti ole koskaan ollut ystävää saatikka ole menettänyt häntä jonain juhlapäivänä. Kuvitteleppa: itse suret pois mennyttä ystävääsi kun muut JUHLIVAT.
Sarkasmi on vaikea laji joka ei välttämättä helposti, tai ollenkaan, välity tekstistä, ja jota eivät kaikki ylipäätään ymmärrä. Tosin tämän laatuinen asia ehkä vähän huono paikka sitä viljellä.
Kurjaa jos läheisen kuolema osuu juhlapyhälle niin tottakai aina muistot palaa mieleen eikä fiilistä juhlia.