Opiskelijat eivät näköjään tunne ylioppilaslakkietikettiä
Ei sitä lakkia pidetä päässä ennen Mantan lakitusta illalla vappuaattona.
Kommentit (16)
Se ylioppilaslakki oli itselläni iltapäivän puolella päässäni ihan vain koska tuuli niin paljon, ja toiseksi siksi, että olisi tuntunut tylsältä vain kanniskella sitä kun ei ollut mitään muutakaan kannettavaa mukana.
Ja nyt sinä sen kerrot vain 50 vuotta myöhässä.
Näkyy monella päässä ennen kuutta. Noloa.
Ei meilläpäin ole Mantan patsasta.
Ei kiinnosta, laitan päähäni sillon kun haluan.
Mun lakki ja käytän sitä juuri milloin ja miten mua huvittaa.
Kai sinulla on talviylioppilaslakki ennen kello kuutta käytettävåksi. Ei herrasmies tai hieno nainen avopäin esiinny.
Ja morsiushuntua saa käyttää vain jos on neitsyt.
Luuletko että vappua juhlitaan vain Helsingissä, höppänä? Esim. Turussa lakitetaan Lilja, Tampereella Suomen neito.
Silloin kun minä olin nuori 🤭 se lakki pantiin päähän vappupäivän puolella eli keskiyön jälkeen.
Ei se lakki mikään pyhä reliikki ole. Katso vaikka vanhoja suomileffoja; siellä ne heinäpellolla huhkii valkolakki päässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se lakki mikään pyhä reliikki ole. Katso vaikka vanhoja suomileffoja; siellä ne heinäpellolla huhkii valkolakki päässä.
Laki sanoi ainakin siihen aikaan, että ylioppilaslakki kuului painaa päähän vappuna ja sitten sitä sai käyttää koko kesän, varmaankin elokuun loppuun asti.
Jotkut on kiinnittäneet lakkiin jotain typeriä pinssejä tms. Ei! Vain lyyra saa olla. Lakki olkoon muuten "pyhä".
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että vappua juhlitaan vain Helsingissä, höppänä? Esim. Turussa lakitetaan Lilja, Tampereella Suomen neito.
Ja Jyväskylässä Minna Canthin patsas.
T: entinen Jyväskylän yliopiston opiskelija
Höpöhöpö! Kaikkea kanssa! Mene pois täältä pötyä puhumasta!