Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos simarusinan kuivattaa takaisin rusinaksi, voiko sen käyttää uudestaan seuraavana vuonna

Vierailija
30.04.2022 |

Kuivausvinkkejä kiitos.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset pakastaisi? Olen pakastanut ja hyvin toimii , olen pakastanut myös osan simoista ensi vuodeksi. Onpahan sekin homma tehty!

Itsekin pakastaisin. Tosin kuivahuttaisin niitä ensin pari tuntia huoneenlämmössä.

Vierailija
22/25 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista käsitellä simanrusinaa hieman samoin kuin jauhenlihaa. Huolellinen pesu, mankelointi ja sen jälkeinen kuivatus saunassa ovat kaiken a ja o, jotta simanrusina säilyy hyvin vielä tuleville vapuille. Näitä ohjeita noudattamalla olemme jo monta vuosikymmentä saaneet erinomaiset jauhenlihat ja simanrusinat vappupöydän tarjoiluiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassamme "saitureiden säästövinkit" aloitus luokkaa 8+!

Mun vinkki: ostaessani viinirypäleitä alkuvuonna, kuivatan aina parikymmentä sienikuivurissa juurikin simarusinoiksi. Näin voin valita, käytänkö vihreitä vai tummia (parhaita simarusinoita) rypäleitä. Vihreät sopivat booliin, imevät parhaiten alkoholia, siis ole tarkkana, että saat ne omaan lasiisi!

Jos ostat "valmiita" rusinoita, niitä ei tule syödä sellaisenaan, ovat myrkkyä hampaille: tahmeita ja sisältävät pelkkää sokeria!

Vierailija
24/25 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei rusinasta tule simassa liotuksen jälkeen taas viinirypäle?

Vierailija
25/25 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Sinähän aika penninvenyttäjä olet. Taitaa sun rusinas olla aika kelvoton ens vuonna, homeessa, tai ainakin täynnä bakteerikasvustoa. En suosittele.

Miten luulet sen iloliemen syntyvän?