Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syöminen hampaanpoiston jälkeen

Vierailija
30.04.2022 |

Milloin voi syödä ns. normaalisti poskihampaan poiston jälkeen? Ja kyllä, sain ohjeet, niissä lukee että syömistä ja juomista tulee välttää pari tuntia. Sen jälkeisestä ajasta ei sanota mitään. Kun samalla pitää varoa ettei se verihyytymä irtoa, niin kuinka monta päivää tässä tulee syödä vain nestemäisiä keittoja tai jotain? Miten syöminen onnistuu niin, ettei ruokaa väkisinkin joudu myös tuolle toiselle puolelle?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alkanut syömään ihan normisti samana päivänä. Ja se hyytymä voi irrota, syöt mitä tai miten tahansa.

Vierailija
2/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pvää varoen keittoja ja pehmeää toisella puolella ja senkin jälkeen ainakin viikko helposti purtavaa sillä toisella puolella pureksien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen alkanut syömään ihan normisti samana päivänä. Ja se hyytymä voi irrota, syöt mitä tai miten tahansa.

hyvä kuulla, jospa jotakin vappuateriaa sitten tohtisi itsekin nauttia!

kertokaa vielä miten olette onnistuneet putsaamaan sen puolen missä poistettu hammas oli?

voiko esimerkiksi heti käyttää tahnaa kun purskutella ei saisi?

ap

Vierailija
4/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille, on niin outo tilanne itselle tämä. Vielä kysymys leivän syönnistä kun sitä tulee syötyä aika paljon normipäivinä, milloin voi syödä edes pehmeää leipää (pakkohan sitä on pureskella kuitenkin ja en ole varma onnistuuko mulla se vaan toisella puolella) ap

Vierailija
5/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää voi kulkeutua toisellekin puolelle suuta vaikka kuinka yrittäisi mussuttaa toispuoleisesti.

Vierailija
6/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastanneille, on niin outo tilanne itselle tämä. Vielä kysymys leivän syönnistä kun sitä tulee syötyä aika paljon normipäivinä, milloin voi syödä edes pehmeää leipää (pakkohan sitä on pureskella kuitenkin ja en ole varma onnistuuko mulla se vaan toisella puolella) ap

Pystyy kyllä pureskelemaan vain toisella puolella. Toki silloin siihen syömiseen pitää keskittyä vähän enemmän ja vahtia, että ruoka pysyy vain toisella puolen suuta.

Itse söin melko normaalisti heti hampaanpoiston jälkeen. Ensimmäisen päivän taisin syödä jogurtteja ja munakokkelia yms. mitä ei tarvinnut pureskella, mutta siitä eteenpäin ihan normaalisti.

Vierailija
7/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä lohkesi takahampaasta paikka, just "näinikkään" ennen vappua; soitin sitten hmlääkärille (kun pelkäsin, et siihen menee pöpöjä...).

Sain ajan heti vapun jälkeen. Päätin ottaa puuduksen (virhe!), eka paikan korjaus, enkä tiennyt miltä se tuntuu. Ohjeitten mukaan join vain vettä, sit kumminkin, tunteettomana, vesi valui toiselta puolelta ulos, housuille, tajusin sen, ja samalla purasin itteeni poskesta ("no voi viffu").

Hyvä ettei koko lasi lentäny seinään....

t. tohelo

Vierailija
8/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varasin jääkaapin täyteen jogurtteja, viilejä, valmiita kiisseleitä, piimää ja muuta vastaavaa. Makasin pari päivää sohvalla telkkaria katsoen ja torkkuen ja lepäsin ihan huolella. Parin päivän jälkeen aloin syödä lämmintä ruokaa, keittelin lapsuuteni herkkua vehnäjauhovelliäkin.

Vierailija
9/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä varasin jääkaapin täyteen jogurtteja, viilejä, valmiita kiisseleitä, piimää ja muuta vastaavaa. Makasin pari päivää sohvalla telkkaria katsoen ja torkkuen ja lepäsin ihan huolella. Parin päivän jälkeen aloin syödä lämmintä ruokaa, keittelin lapsuuteni herkkua vehnäjauhovelliäkin.

Milloin söitte jotain muutakin kuin pehmeitä mössöjä tai keittoja? Siis esim. kurkkua tai porkkanoita? Tai  vaikka ranskalaisia, nakkeja, sipsejä, munkkeja tms. jos nyt vappuruokia käytän esimerkkinä. ap

Vierailija
10/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä lohkesi takahampaasta paikka, just "näinikkään" ennen vappua; soitin sitten hmlääkärille (kun pelkäsin, et siihen menee pöpöjä...).
Sain ajan heti vapun jälkeen. Päätin ottaa puuduksen (virhe!), eka paikan korjaus, enkä tiennyt miltä se tuntuu. Ohjeitten mukaan join vain vettä, sit kumminkin, tunteettomana, vesi valui toiselta puolelta ulos, housuille, tajusin sen, ja samalla purasin itteeni poskesta ("no voi viffu").
Hyvä ettei koko lasi lentäny seinään....
t. tohelo

Sama jatkaa:

Oli sitten viimeinen kerta, kun otin puudutuksen - kyllä sen kivun kestää, ei kestä kuin pari minsaa.

Ed. kerran kun kävin, niin hml kysyi: "kestääkö?" - Mifä? "Porata". Näytin kuin Neo @Matrix "an tulla vaan" :))) - Rupes nauramaan :)

Vierailija
11/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hampaiden kanssa on kyllä viheliäisiä ongelmia.

minkälaiseen ratkaisuun täällä on päädytty poistettujen hampaiden osalta sen suhteen, oletteko laittaneet sen tilalle mitään (silta, implantti) vai antaneet olla? ja mitä ratkaisusta seurannut.

Vierailija
12/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko sosekeittoja

Vierailija
13/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hyvä kuulla, jospa jotakin vappuateriaa sitten tohtisi itsekin nauttia!
kertokaa vielä miten olette onnistuneet putsaamaan sen puolen missä poistettu hammas oli?
voiko esimerkiksi heti käyttää tahnaa kun purskutella ei saisi?
ap

Älä nyt ihmeessä tuota viestittäjää usko!

Vierailija
14/14 |
30.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi ihme, kyllä sä nyt ilman sitä leipää voit jonkun aikaa olla. Eikö se hammasterveys ole kuitenkin tärkeämpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi