Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko omien vanhempien kuolemaan valmistautua, tiedän että elämä menee

Vierailija
29.04.2022 |

näin, jokainen täältä lähtee. Ehkä vastaan itse kysymykseen ei voi valmistautua. Eilen oli minulla vapaapäivä ja join iltapäiväkahvia, niin mietin että vaikka haasteita on ollut ja ylä-ja alamäkeä heidän kanssaan - kyllä se koskettaa. Asuvat yhdessä omassa kodissaan, ovat +85v, ja jo kaiken näköistä ongelmaa on.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta voi. Itse oon jo toisen menettänyt. Ihan tietoisesti tein valinnan, että vietän aikaa heidän kanssaan. Kuuntelen ne jutut, mitä he haluaa kertoa. Enkä kiellä heitä puhumasta kuolemasta, ikääntyvä ihminen itsekin sitä miettii. Ja huolehdin siitä, että on oma elämä.

Vierailija
2/6 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen valmistautunut siihen ottamalla suuren asuntolainan jonka aion sitten perintörahoilla maksaa pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi valmistautua. Kannattaa aika ajoin ajatella kuolemaa, niin omaa kuin omaisten, niin se loiventaa kokemusta sen kohdalle sattuessa. 

Vierailija
4/6 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siihen voi.

Omat vanhempani ovat vielä suht nuoria, 62-vuotiaita, mutta välillä jo nyt käy mielessä että joku päivä on edessä se, että olen heidän hautajaisissaan, (ellen itse jostain syystä kuole ensin) ja ajatus heidän menettämisestään on suorastaan musertava.

On hirveää ajatella, ettei sitä mitenkään voi välttää.

Yritän vaan nykyisin viettää heidän kanssaan mahdollisimman usein aikaa, ja nauttia siitä, kun ovat vielä täällä terveinä ja hyvävointisina.

Vierailija
5/6 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi valmistautua juurikin niin että ajattelee ja ymmärtää että kaikki me täältä löhdetään ajallamme. Ei sitten tule yllätyksenä.

Vierailija
6/6 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme etukäteen tiedä, hautaammeko vanhempamme vai hautaavatko he meidät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi