Aivan mahtavaa, että lakko alkaa!
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Aivan mahtavaa! Jospa varhaiskasvatuksen kriisiin vihdoin puututtaisiin kunnon palkkauksella näin alkuunsa!
Toivon myös erityisopetukseen lisää palkkaa ja resursseja. Rinnakkaisluokalla ei ole vieläkään opettajaa, ehkä ovat sitten ensi vuoden keskenään siellä? Kollegat ovat ilmeisesti kadonneet alalta joukoittain.
T:erkkaope
No ei se palkankorotus sitä opea sinne tuo.
Huomaan ettei lakossa kiinnosta mikään muu kuin palkallinen loma.
Sitten palataan töihin aivan samoihin kuvioihin.
Muutaman kympin palkan korotus taskussa eikä mikään ole muuttunut.
Niin. Mietin vaan miten työnantaja siitä kärsii. Ei mitenkään, kun ilmoittaa vanhemmille et hoitoa/koulua ei ole. Säästävät viikon palkkakulut. Sit palataan taas samaan vanhaan
Ainoat jotka kärsii on perheet ja lapset 😞
Vierailija kirjoitti:
#lakko2022. Harmittaa vaan, kun tiedän niin monen työkaverin olevan liittoon kuulumaton ja menevän töihin normaalisti. Järjestäytymisaste pitäisi saada korkeammaksi.
Minua ei harmita. Opettajien lakkoilu on jo koomista ja omalla alallani heidän rankalle työlle naureskellaan. Hoitajille soisin hieman isomman palkan, mutta heidän palkkatoiveensa on naurettava.
Olen irtisanoutunut omasta liitostani vuosia sitten enkä kadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
#lakko2022. Harmittaa vaan, kun tiedän niin monen työkaverin olevan liittoon kuulumaton ja menevän töihin normaalisti. Järjestäytymisaste pitäisi saada korkeammaksi.
Minua ei harmita. Opettajien lakkoilu on jo koomista ja omalla alallani heidän rankalle työlle naureskellaan. Hoitajille soisin hieman isomman palkan, mutta heidän palkkatoiveensa on naurettava.
Olen irtisanoutunut omasta liitostani vuosia sitten enkä kadu.
Sairaanhoitaja amk palkka noin 3300 lisineen. Poliisi amk palkka noin 3900 lisineen. Siis sitten, kun kaikki ikälisät on saatu ja haittakorvaukset. On muuten iso ero ja kummankin palkka maksetaan verovaroista. Kummankin työ on välttämätöntä. Hoitajat on palkkakuopassa. Työnantajan pitäisi tulla vastaan. Tekijät loppuvat alalta.
k Ahtela kirjoitti:
Kunnan kouluihin ja päiväkoteihin tulee 100% varmuudella pk-seudulla.
Yksityisiin ehkä.
Valtion kouluihin ei.
Vastasiko tämä vierailijan kyssään?
Poikani kertoi varmana tietona, että lakko on tulossa. On yksityisessä koulussa Tampereella. Eikö siis se olekaan varmaa?
Kiva kun lapset saa nukkua aamulla pidempään, ei kiusaamista, ei koronatartuntoja koulusta. Ihan tervetullutta.
Lakkohan koskee myös vakahoitajia, jos ovat "oikean" liiton jäseniä, ei vain vakaopeja.
Siis ketä on lakossa ja miksi? Ketä vaikuttaa asia?
Turha titteli, tarhassa ei tarvita opettajia. Vain lasten vahteja/hoitajia.