Voinko 6v lapsen ottaa mukaan hampaanpoistoon?
Kommentit (14)
Tottakai voi. Ei sitä kiinnosta vaikka sulle tehdään, kunhan ei itelleen.
Riippuu lapsesta. Jos on arka ja pelokas ja takertuva, voi olla vaikeaa. Rohkeampi lapsi voi odottaa odotushuoneessa toimenpiteen ajan.
Tottakai, onhan siellä leikkipaikka odotushuoneessa.
Mulla ollut aina lapset mukana hammaslääkärissä.
Kuusivuotiaan? Ei sitä voi ottaa hammaslääkäriin eikä jättää odotushuoneeseen yksin. Sinun täytyy jättää se hoitoon.
Ei se lapsi niin lähelle pääse että näkisi mitä tehdään. Kuvitteletko että hän pääsee viereen seisomaan ja tuijottamaan mitä sinun kidassasi tehdään?
Tietysti jos hysteerisenä kiljut ja huudat, pelästyttää se kyllä hammaslääkärinkin ja hammashoitajan.
Voiupa traumatisoida odotushuoneessa istujatkin.,
Olen ollut muutaman kerran tukihenkilönä hammaslääkärillä, ja kyllä minun piti istua kiltisti tuolilla ovensuussa.
Voi saada hammaslääkäri kammon! Jätä odotushuoneen pelaa kännykkää. Mulla on odottanut 4v yksin käytävällä jos on ollut oma lääkärin aika...
Oma mielipiteeni, ettei tietenkään voi. Leikkaushuoneesen ei pääsyä ainakaan lapselle. Olis hyvä jos tulis hoitaja, ja 6v ei voi varmaan 5h jättää yksin kotiin. Odotushuoneessa hänestä voidaan huolehtia.
En jättäisi alle kouluikäistä yksin varsinkaan tuollaiseen terveydenhoidon paikkaan missä pienimmistäkin asioista tehdään lasu virkavelvollisuudella. Elokuussa olisi sitten eri asia jos lapsi on silloin jo koulussa.
Ottaisin oman 6-vuotiaan huoneeseen mukaan, istuisi siellä tuolilla ja lukisi kirjaa sen aikaa. Sen sijaan nelivuotisastani en ottaisi, koska ei varmaan pysyisi paikoillaan.. 6v osaa jo käoytttäytyä odotuksen mukaisesti.
En näe miksei voisi, jos on luonteeltaan sellainen että jaksaa odottaa sen ajan paikallaan jonkin viihdykkeen äärellä. En itse jättäisi odotushuoneen puolelle. Mutta olen lapseton, ehkä joku aito mamma tietää paremmin.
Vierailija kirjoitti:
En näe miksei voisi, jos on luonteeltaan sellainen että jaksaa odottaa sen ajan paikallaan jonkin viihdykkeen äärellä. En itse jättäisi odotushuoneen puolelle. Mutta olen lapseton, ehkä joku aito mamma tietää paremmin.
Siellä odotushuoneessa on henkilökuntaa aina paikalla, ei lapsi oo yksin. Meillä on ADHD lapsia ja silti malttaa odottaa, kännykkä/tabletti on just hyvä silloin ku pitää odottaa jossain... Tomeenpide huoneessa lapsi on vaan tiellä koska se tapahtuma voi viedä huomion nii että ei malta keskittyä ku siihen mitä ympärillä tapahtuu.. odotushuoneessa on tylsää ku kaikki vaan istuu ja odottaa, silloin se puhelin jaksaa kiinnostaa..
Oi jessus. Tästä tuli oma kauhukokemus mieleen.
Hammas katkesi juuri ikenen rajalta niin, että vain isot juuret jäi jäljelle. Tilasin ajan juuren poistoon ja minulla oli tarkoitus jättää silloin 8 v lapseni kattomaan ohjelmia tabletilla odotustilaan. Lapsi oli pakko ottaa mukaan, koska hammas katkesi sukulaisilla ja sain ajan vain kotimatkani varrella olevaan kaupunkiin. Hän alkoikin innossaan katsoa ohjelmia, mutta hammashoitaja sanoikin pojalleni, että tule ihmeessä vain tänne meidän mukaan.
Pelkään itse hulluna hammaslääkäriä enkä todellakaan olisi halunnut poikaani katsomaan omaa panikointiani. Poikani ei ollut ikinä pelännyt hammaslääkäriä. No sitten ilmestyi itse hammaslääkäri. Pienikokoinen nainen, jonka essu oli jo valmiina veressä. Ihan oikeasti siis... Sitten se alkoi vääntämään sitä mun hammasta eri työkaluilla eikä saa sitä ei sit millään irti. Vääntää ja vääntää ja minä nousen vääntämisen mukana melkein penkistä irti, mutta hammas ei lähde. Siihen mennessä jo ollut hammaslääkärikammo. Arvatkaapa miltä tuntui??? Ja olisin tasan tarkkaan huutanut muuten kurkku suorana pelosta, mutta enhän voinut inahtaakaan ettei poikani saa kammoa myös. Vihdoin hammas sitten lähti, mutta käynti oli hirveä.
No en tiedä onko kovin kiva kuitenkaan lapselle. Kuinka kauan sulla menee, voisiko lapsi olla sen aikaa yksin kotona? Tai olla tabletilla tms. hammaslääkärin odotushuoneessa?