Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylmä sisällä. Taisi talossa mennä etuajassa kaikki lämmöt kiinni

Vierailija
29.04.2022 |

Asutaan siis kerrostalossa, jossa huoltoyhtiö(?) tms kytkee joka kevät kaukolämmöt kiinni keskitetysti koko talosta. Vaikka miten vääntelisi asunnossa pattereita täysille niin ei niistä lämpöä tule. Ulkona on aika rapsakan kylmä tuuli, yöllä lämpöä nollan pintaan. Eikä lämpimiä päiviä luvassa. Palelen! Lapsikin sormet ja jalat ihan kylminä koko ajan. Onko muilla talossa vielä lämmöt päällä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automatiikka ohjaa lämmitystä ei huoltomies.

Mutta automatiikan säätää huoltomies, jos on säädetty väärin niin pitää korjata.
Kai jopa sinä sen ymmärrät.
Ohis

Vierailija
22/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä vesikiertoa pistetä kiinni. Kesällä kiertävä vesi on vain viileämpää, ulkoilman lämpömittarin mukaan säädellään kiertoveden lämpötilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myitte kaikki vaatteet ja peitot?

Ihan itsekös noin typerän huomion keksit, saatanan ääliö.
Ohis

Vierailija
24/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tullut mieleen olla huoltoon yhteydessä?

Ei, koska tänne uikuttamalla asia korjaantuu.
-öynöy xD

Höh. Ei tietenkään korjaannu. Eihän aloituksessani siitä ollut kyse. Vaan vertaistuesta. Ap

Anteeksi, viestini oli sopimaton.
Jos talosta katkaistaan kaukolämpö, kuten aloituksessa toteat, niin silloin ei teille tule myöskään kuumaa vettä. Onko näin? Sanoisin että ei.

Höh uudelleen. Kaukolämmin katkaistaan lämpöpattereista, ei vesihanoista. Ei ne ole kaikki samassa. Mutta tokihan tämän tiesit, tykkäät vaan provoilla.
Ap

Vierailija
25/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä vesikiertoa pistetä kiinni. Kesällä kiertävä vesi on vain viileämpää, ulkoilman lämpömittarin mukaan säädellään kiertoveden lämpötilaa.

Tuloveden (sen pystyy itse säätämään) lämpö on liian alhainen jos on kylmä talossa.

Vierailija
26/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-öynöy xD

Höh. Ei tietenkään korjaannu. Eihän aloituksessani siitä ollut kyse. Vaan vertaistuesta. Ap

Jos talosta katkaistaan kaukolämpö, kuten aloituksessa toteat, niin silloin ei teille tule myöskään kuumaa vettä. Onko näin? Sanoisin että ei.

Höh uudelleen. Kaukolämmin katkaistaan lämpöpattereista, ei vesihanoista. Ei ne ole kaikki samassa. Mutta tokihan tämän tiesit, tykkäät vaan provoilla.
Ap

Kyllä ne samassa on, mistä sinä sen lämpimän veden kuvittelet tulevan? Voi hyvänen aika.
Ohis

Vierailija
27/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuloveden (sen pystyy itse säätämään) lämpö on liian alhainen jos on kylmä talossa.

Neuvos mistä sen voi itse säätää niin menen.
Ap

Vierailija
28/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vain on niin että nykyaikaisessa automatiikassa on kello ja kalenteri mukana. Ei ole kysymys mistään talon kokoisesta termostaatista. Muutenkaan hetkellinen lämpötila ei vaikuta paljoakaan vaan pikemminkin eräänlainen liukuva keskiarvo. Ideaalisesti säädön pitäisi pystyä ennustamaan lämmitystarve ja tässä oman osansa tekee kalenteri.

Vierailija
29/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käy avaamassa sunttia manuaalisesti, tuskin lämmityskäyrää osaisit muuttaa vaikka neuvoisin :d.

Vierailija
30/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-öynöy xD

Ap

Kyllä ne samassa on, mistä sinä sen lämpimän veden kuvittelet tulevan? Voi hyvänen aika.
Ohis

Ei kesällä pattereissa kierrä kuuma vesi vaikka hanasta tulee yhtä kuumaa vettä kuin talvellakin. Eli ei ne ole samassa.

Vierailija
31/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käy avaamassa sunttia manuaalisesti, tuskin lämmityskäyrää osaisit muuttaa vaikka neuvoisin :d.

Siis missä tällainen suntti sijaitsee ja miltä se näyttää?
Ap

Vierailija
32/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-öynöy xD

Ikävä kyllä kerrostalojen asuntojen lämpötila on usein määritelty sen mukaan mitä nuoret, terveet miehet kokevat miellyttäväksi. Naiset palelevat helpommin ja tarvitsevat korkeampaa lämpötilaa. Tästä on olemassa tutkimuksiakin. Asiasta oli uutisia yli 20v sitten. Muistan sen, koska juttelin sukulaismieheni kanssa, jonka vaimo paleli. Mies kuoli 90-luvulla. Myös itse palelin silloin asunnossani. On rumaa vinoilla vaatteista, jos joku palelee sisällä asunnossaan. Tottakai ihminen laittaa lisää vaatetta päälle, mutta kotona ei voi istua toppatakki päällä, pipo päässä ja paksut kintaat kädessä. Jos tekee niin, niin mitä sitten voi panna päälle ulos mennessä? Lämpötilan lisäksi siällä palelemisen voi vaikuttaa rakennuksen kosteus, heikot seinäeristeet, voimakas vetoisuus ym, johon asukas ei pysty vaikuttamaan.

Vierailija
33/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Lämmönjakohuoneessa, mutta sinulla ei ole sinne pääsyä.

Mittaa nyt vaikka huoneiden lämpötila ja postaa tänne lukemat.

Vierailija
34/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi sitten sanoit että sitä pystyy itse säätämään? Jos se kerran on paikassa jonne ei asukas edes pääse.
Ap

Vierailija
35/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut sinne yhteydessä muissa asioissa monta kertaa tämän vuoden aikana. Ei sieltä saa enää vastauksia, helposti menee 10 pvää että reagoivat mitenkään. En enää jaksa. Ap

Itse olen joskus ottanut yhteyttä meidän taloyhtiöön asian johdosta. Entinen isännöitsijä vakuutti minulle, että on täysin normaalia, että lämpöpatteri on kylmä (heikosti haalea), kun ulkona oli -10 astetta. Että sillain. Talvet ovat olleet jatkuvaa kärsimystä sen jälkeen, kun talon termostaatit vaihdettiin. Sitä ennen täällä oli melkein lämmintä talvella.

Vierailija
36/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma. Eilen oli pakko laittaa molemmat (2) patterit täysille niin nousi edes vähän sisälämpötila. hrr.

Vierailija
37/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Miksi sitten sanoit että sitä pystyy itse säätämään? Jos se kerran on paikassa jonne ei asukas edes pääse.
Ap

Kahden seikan takia, toisella testasin sinua millainen ihminen olet ja toisella ilmaisin sinulle, että tunnen lämmitysjärjestelmän toiminnan.

Kun mittailet lämpötiloja asunnostasi, niin siinä ohessa voit ottaa itsellesi lämmön tanssimalla seuraavan kivan biisin mukana, ota lapsesi mukaan :)

Vierailija
38/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas älyttömän kuuma. Ylin kerros ja sisälämpötila 27 C. Patterit kuumana, ei käsitä.

Vierailija
39/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta bussiin. Siellä on lämmintä.

Vierailija
40/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Kahden seikan takia, toisella testasin sinua millainen ihminen olet ja toisella ilmaisin sinulle, että tunnen lämmitysjärjestelmän toiminnan.
Kun mittailet lämpötiloja asunnostasi, niin siinä ohessa voit ottaa itsellesi lämmön tanssimalla seuraavan kivan biisin mukana, ota lapsesi mukaan :)

Idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi