Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoustasoni ei koskaan riitä

Vierailija
29.04.2022 |

Mikä on vikana, äidilleni ei koskaan kelpaa siivoukseni taso. Asuessani opiskelijana meidän oli määrä lähteä matkalle ja hän yöpyi luonani. Olin edellisiltana imuroinut ja siivonnut ja kun hän saapui, alkoi päivittely siivosta ja alkoi luututa lattiaa. Nykyäänkin joka kerta hän paheksuu kuinka siivotonta. Minä hiki hatussa olen imuroinut ja luutunnut ja silti tulee kommenttia kuinka siivotonta on. Aina kun pyydän sanomaan mikä häiritsi, ei osaa sanoa mitään konkreettista. Aina on vain siivotonta.Ja vessat pesty, tavarat paikoillaan. Ruokaa laittaessa on otettava esiin tavaroita, mutta tämä on ilmeisesti se siivottomuus. Voisiko joku yleisesti kommentoida, mikä tekee asunnosta siivottoman oloisen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ens kerralla ammattilainen siivoomaan ja eiköhän se valita silti

Vierailija
2/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajaton tai narsisti. Tai muuten vain haluaa polkea sinua alas. Saat siivota tai olla siivoamatta juuri kuten haluat, älä hänestä välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi varmaan joko tahtoo olla ilkeä tai sitten huolehtiva kanaemo, jonka tarvii kokea itsensä tarpeelliseksi. 

Eli kysypä seuraavan kerran kumpi. Sano, että kotisi on tarpeeksi siisti. Että haluaako vain loukata sinua vai kokeeko jotain kummaa tarvetta varmistella tarpeellisuuttaan.

Vierailija
4/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääset, kun et päästä häntä kotiisi. Käy hänen luonaan tai tavatkaa vaikka kahvilassa.

Vierailija
5/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun neuvoni on, että älä päästä äitiäsi enää kotiisi ennen kuin hän osaa käyttäytyä. Sano tuo hänelle ääneen.

Vierailija
6/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vain keino kontrolloida sinua. Vahvista itsetuntoasi, ettet tarvitse enää äidin hyväksyntää ja validaatiota.

Vierailija
7/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että äitisi tarkoittaa epäjärjestystä eikä kirjaimellista siivottomuutta. Esim. jos kaikki paikat on täynnä roinaa niin tulee siivoton vaikutelma. Siisti vaikutelma vaatii avaraa tilaa, mitä harvemmin on nykyajan tehoyksiöissä.

Vierailija
8/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy siivoojaksi, sitten tiedät miksi äitisikin valittaa.

Valittamisen ilosta.

Vierailija
9/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoushulluja löytyy. Exäkin pistää vittuilu viestejä siivouksesta, vaikka ei oo aikoihin käynyt kylässä. Taitaa olla meedio, tai tietää tapauksen..

mies54v

Vierailija
10/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elelen tänä päivänä rauhassa tuollaisilta "narsisteilta".

Rauhassa ja rauhassa. Jäljelle jäi mielenterveysongelmat kun mikään ei minulle riitä. Havahdun välillä siihen että "vaadin' itseltäni mahdottomia ja omien arvojeni vastaisia asioita.

Tänäänkin tuskastuin kun en onnistunut kauppareissulla ostamaan ihan kaikkea mitä olisi pitänyt.

Esim. Koen syyllisyyttä että" tuhlasin" (ostin lapselleni kengät). Niin ja vappumunkit unohtui ostaa (niitä saa lähikaupastakin). Jos olisin muistanut niin kokisin syyllisyyttä siitä että ostin.

Itse helpottaa luetella tosiasiat. Nämä tuntemukset ovat opittuja. Tein mitätahansa, niin sillä ei ollut väliä.

Lapsella on nyt sopivat kengät ja se on pääasia. Me ei kuolla nälkään vaikka lapsella on kengät ja vaikka ostettaisiin kaksikin munkkipusdia vapun kunniaksi.

Minun kotini on minun ja lapseni koti. Minä siivoan silloin kuin siivoan eikä mimun kotonani tarvitse olla koskaan kaikki tiptop.

Sitä toista ääripäätä että koti olisi kauhea läävä niin ei... Siitä ei ole kyse.

Ensiviikolla ostan itselleni kengät ja kun sen teen niin halaan itseäni että siitä hyvästä että ostin.

Sano äidilles ihan suoraan että hänen käytöksensä on todella ikävää äläkä pelkää mitä siitä seuraa.

Jotkut oppii ymmärtämään ja toiset ei. Jälkimmäisen kohdalla patempi onkin että välit katkeaa kokonaan.

Vierailija
11/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaan nyt vaikka siitä että opettiko vanhempasi sinua siivoamaan? Jos eivät niin ei voi vaatia että osaisit siivota kuten he. Pyydä näyttämään miten siivotaan kunnolla. Sitten loppuu valitus.

12/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alhaisempi "siivoustaso" kuin esim. äidilläni. Kun vanhempani tulivat käymään ollessani parikymppinen, äitini saattoi mainita siitä ja siivota itse, mutta ei enää. Tiedän ettei se häneltä koskaan ollut yritys hallita, vaan enemmänkin huolenpitoa ja auttamista. 

Vierailija
13/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa tutulta, paitsi omalla kohdallani kyseessä on isäni.

Vierailija
14/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kotona on tavarat viivasuorissa riveissä. Minun kotona on luettavia kirjoja pöydällä vinossa, kenkiä eteisessä, ei vinksin vonksin, mutta äidin mukaan niitä oli liikaa. Olisi saanut olla vain yhdet, kun hänelläkään ei ole. Hän ei kestä jos jostain pilkottaa tavaraa.

Vierailija
15/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun kerran joka tapauksessa saat haukut ja moitteet, niin jätä siivoukset äidillesi. Saman se maksaa.

Vierailija
16/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä siivoat? Oletko yksinkertainen. Seuraavalla kerralla annat olla ja lyöt äipälle imurin kouraan, että siivoa.

Vierailija
17/17 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on äiti, jolle kaikki on väärin tehty, mitä teenkään. Tiedän että lopulta on katkaistava välit, mutta se ei oikeasti ole helppoa. Ehkä kesällä saan aikaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi