Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakko alkaa, mitä mieltä?

Vierailija
29.04.2022 |

👍👍

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan huippua!

Vierailija
22/26 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea aika tuolle lakolle olisi kesäkuun alusta. Sellainen kahden kuukauden lakko sopii hyvin silloin alkavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu lakon piiriin mutta minulta on kysytty lakkovalmiudesta. Yksi kysymyksistä oli (ei sanatarkasti) että riittääkö minulta solidaarisuutta minua pienipalkkaisempia kohtaan. Eli toisin sanoen olenko minä (lukion aineenopettajana) valmis lakkoon parantaakseeni varhaiskasvatuksen palkkoja. Ei (lukion) opettajat siis oikeastaan lakkoile oman palkkansa vuoksi vaan koska koko järjestö lakkoilee varhaiskasvatuksen puolesta.

Minä itse toivoisin muutosta työolosuhteisiin. Maksimimäärä ryhmäkoolle olisi ihana. On melkoinen ero työn määrässä siinä, onko mun ryhmässä 26 vai 40 opiskelijaa. Sama palkka kuitenkin molemmista.

Vierailija
24/26 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä ylimielisyyttä. Hoitajat ja opettajat ovat yhteiskunnan peruskauraa, perunankuorijasta seuraavaa. Kannatan kokoomuksen ulkomaisen työvoiman värväystä ja reilua tukea sille. Suorittavaa työtä tekeviä löytyy aina

Niin kuka oli ylimielinen? Erittäin hyvätuloiset paperimiehet lakkoilivat juuri melkein neljä kuukautta. Ei tuntunut olevan kenellekään mikään ongelma.

Vierailija
25/26 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rytköselle lisää liksaa!

Vierailija
26/26 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun Rytkönen esiintyy tv:ssä, ääni pois.

Myötähäpeä tällaisesta puheenjohtajasta.