Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanantaina lähetetty 1. luokan kirje on perillä... koska?

Vierailija
29.04.2022 |

Jos lähetän maanantaina 1. luokan/priority kirjeen ennen kuin se keltainen laatikko tyhjennetään (meillä päin tyhjennys ma-pe klo 15), koskahan se nykyään sitten on vastaanottajalla perillä? Vielä pari kk sitten tuli tällainen kirje seuraavana päivänä jo kotiin pl. tiistai kun posti ei kulkenut laisinkaan, mutta nyt on mennyt jo viisi päivää, eikä postipoika ole käynyt vielä kertaakaan laatikolla.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirje lähetetty noin 50 kilometrin päästä. Perillä oli vasta reilun kolmen viikon kuluttua.

Kaikki menee aina ensin lähimpään lajittelukeskukseen, esim. Itä-Suomessa se on Kuopiossa, josta se matkaa vasta vastaanottajan paikkakunnalle. Jos minä lähetän vaikka Mikkelissä postikortin naapurille, niin ensin se postikortti menee Kuopion lajittelukeskukseen ja sieltä se lähetetään Mikkelin postin logistiikkakeskukseen ja vasta he jakavat sen jakelijalle, joka tuo postikortin naapurilleni.

Yritätkö perustella, että melkein kuukauden toimistusaika kirjeelle on jotenkin kohtuullinen?

Tarkoitin kommentillani avata sitä faktaa, että kilometreillä ei ole yhtään väliä vaikka olisi naapuriin lähetetty postikortti, koska se paketti/kirje/postikortti kulkee aina lähimpään lajittelukeskukseen ihan ensin. Mun esimerkissä jos lähetän Mikkelistä, se menee ensin 160km Kuopioon ja palaa sieltä takaisin Mikkeliin 160km logistiikkakeskukseen jaettavaksi tai noudettavaksi postiin/jakelijalle. Ei niitä missään paikallisessa postissa lajitella enää ja koska välimatkat lajittelukeskuksiin on usein pitkät, niin lähetykset venyy. Ja siihen sit päälle vielä vähenevät jakelupäivät, niin aivan sama mitä se kirjeen välinen välimatka on, se harvoin on seuraavana päivänä ellet itse vie.

En sanonut sanaakaan, että kolmen viikon matkan on kohtuullinen koska sitä se ei ole, mutta satumpahan tietämään tuon postin kulun periaatteet entisenä postilaisena!

Vierailija
42/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin toimitusajat kirjeille/korteille ovat niin surkeat, että jos en itse pääse synttärionnittelukorttia viemään niin en sitä laita ollenkaan. Tähän on tultu, kiitos posti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienessä taajamassa, jossa on yksi kauppa ja siinä asiamiesposti.  Kaupan kyljessä on postilaatikko, joka kyltin mukaan tyhjennetään klo 15.30.

Olen jo usean vuoden ajan seuraillut - en nyt tietenkään koko ajan ja tarkoituksellisesti -  laatikon tyhjennyksiä, koska asun kauppaa vastapäätä ja keittiön ikkunasta näkee postiauton tulon.  Yleensä olen päiväkahveilla juuri siinä kolmen aikoihin, kun en ole työelämässä enää.

Kyllä sen laatikon tyhjennys on hyvin suuripiirteinen asia.   Turha siinä on kenenkään kuvitella, että jos vie korttinsa tai kirjeensä siihen laatikkoon juuri ennen puolta neljää, niin se vielä siis ehtisi sen päivän lähetykseen.  Ei ehdi.  Koska melkein säännöllisesti se laatikko tyhjenee n. klo kolme.  Huippu oli varttia vaille.  

Ei kai sillä niin päivän päälle väliä yleensä olekaan, mutta jos vaikka johonkin kilpailuun osallistuisi tai ilmoittautuisi johonkin, missä on tarkka päivämäärä, milloin postiin laitetut lähetykset vielä huomioidaan, niin ei kannata ainakaan siihen luottaa.

Itse vien kaikki varsinaiseen pääpostiin, joka on keskustassa.  

Eilen kävin isossa marketissa, missä on postilaatikko oven vieressä.  Sen tyhjennys näkyi olevan klo 16.00.  Katsoin ajan, että kello oli tasan neljä.  Ei näkynyt postiautoa.  Oliko jo käynyt tai tuliko myöhemmin, en tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi