Miehen "vitsailu" väärissä paikoissa väärään aikaan, eilen esim. kompastuin
Olen kahdeksannella kuulla raskaana ja vatsa on luonnollisesti iso pallo. Olimme kaveripariskunnan kanssa lenkillä ja tulin vähän perästä päin kun piti välillä levähtää. Mäen laidalla kompastuin. Mies huusi sieltä mäen alta "Mikset kieri sitä mäkeä alas" ja nauroi. kukaan muu ei nauranut vaan juoksivat luokseni kysymään olenko kunnossa.Minulla on järjetön himo suklaaseen, ja kaupasta ostin viimeksi pari levyä. Mies tuli siihen viereen röhöttämään "ota se koko kori vaan, alkaa jo näkyä aika hyvin" ja taputti mahaani, Vaikka tietää vallan hyvin, että siellä on vauva. Paino on noussut raskauden aikana 8kg, mikä ei mielestäni ole hirveästi, ottaen huomioon että sieltä tulee pian vauva sun muu ylimääräinen pois. Illallisella kaveriporukan kesken piti suurenakin vitsinä "varautukaa sitten että teille ei jää mitään, tänne kyllä uppoaa" osoittaen mahaani. Muut katselivat vaivautuneina varpaitaan.Ärsyttää niin hitosti nuo kommentit joita on pakko möläytellä joka välissä. Tuntuu että olen yhdessä surkean koomikon kanssa.
Kommentit (55)
Tuo ei ole "vitsailua" vaan "vittuilua", ja hän ei ole hauska vaan vittumainen tyyppi. Harmi että tajusit sen vasta kun olet jo raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Olet saavuttanut päämääräsi ja nyt voitkin alkaa haukkumaan miten kelvoton mies on.
Yes!! Next level vauvailua!!
Tänne ne kaikki päätyy narisemaan siitä itse valitusta puolisosta ja siittäjästä.
Voisko olla, mammat, että ette oli niitä välkyimpiä? Elämänhallinta pyöreä nolla (samoin kuin vartalomalli) ja vauvaa kehiin.
Tuon tyyppinen huumori voi toimia joillekin, mutta silloin vitsin kuulijan pitää nauraa ja olla jutussa mukana täysillä, heittää itsekin samantyylistä settiä. Silloin tuo voi olla hauskaa läppää jos molemmat ovat mukana. Mutta mies ei nyt ymmärrä selkeästi että sinusta tuo ei ole hauskaa ja silloinhan huumori menettää täysin merkityksensä. Jotenkin sinun olisi nyt vain painotettava miehelle että hänen vitsit eivät ole hauskoja ja et jaksa niitä nyt ollenkaan. Kunnioituksen pitäisi nyt olla vahvemmin läsnä parisuhteessanne.
Vierailija kirjoitti:
Mies ilmeisesti pelkää, että kiloja jää raskaudesta niin paljon, että ei enää koe sinua viehättäväksi.
Kerro miehellesi, että odotat yhteistä lastanne ja sinua loukkaa hirveästi tuo hänen "huumorinsa" ja se syö rakkautta, ja et varmaan pysty toista lasta koskaan hänen kanssa tekemään jos ei lopeta loukkaamistasi.
Ei pysty tekemään toista lasta no HUI HIRVEÄ UHKAUS! 😆😆
Miehen huumori lähtee ihan laukalle jos tuon menee lupaamaan.
Tuo ei ole "vitsailua" vaan "vittuilua", ja hän ei ole hauska vaan vittumainen tyyppi. Harmi että tajusit sen vasta kun olet jo raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ap mässyttää suklaata kuin leipää, niin nuo kommentit on ihan ok raskaudesta huolimatta. Pelkkä raskaus jos olisi kyseessä, niin sitten ei tietenkään sopisi ainakaan kovin usein.
Ei todellakaan ole ok, vaikka mässyttäisi suklaata kuin leipää.
Kyllä on. Jos ei muuten tajua, niin asiasta on hyvä muistutella. Jos väkisin haluaa sokerisontaa vetää jatkuvalla syötöllä, niin kannattaa pysyä sinkkuna. Miehen ei tarvitse hyväksyä sitä että toinen turvottaa itsensä suklaalla muodottomaksi.
Mutta se on hyväksyttävää, jos turpoaminen johtuu oluesta ja makkarasta.
Missä niin sanottiin? Sinun seinälläsi taulussako?
Miksi sitten itse mainitsit vain suklaan?
Koska ap sanoi mussuttavansa suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Etsi ketju Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää. Silmäsi aukeavat.
Se on kyllä wittumainen ketju. Olen yrittänyt poistattaa sitä jo pitkään tuloksetta. Vielä onnistun jonakin päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Onko ukko itse sellainen lyhyehkö vaalea taikinanaama, joka höröttää omille jutuilleen. Jostain syystä nämä vitsiniekat on usein tuollaisia läskejä pallonaamoja itse.
Jostain syystä tämän tyylisetkin miehet saavat vauvakiimaisen kontilleen, saatesanoilla tee minut raskaaksi!
🙄
Annoinko samalla mitalla takaisin? Vai nielitkö kyyneleitä salaa, ja vasta jälkeenpäin näin reagoit. Ota puheeksi miehen kanssa välittömästi kommenttien jälkeen, oli paikalla muita tai ei.
Jos olisin itse miehen vttuilun kohteena kesken ystävien kanssa ruokailun, niin lähtisin kokonaan pois. Minun ei tarvitse olla pahantahtoisen pilkan kohteena. Tuossa vaiheessa raskautta ero muuttoineen on vielä helppo toteuttaa, lapsen synnyttyä menee hankalammaksi.
Mies käyttäytyy ääliön lailla, ja täällä lynkataan - taas kerran - aloittaja, kun uskaltaa kirjoittaa asiasta.
Ymmärrän oikein hyvin, miltä tuntuu, kun puoliso mukavitsailee ja heittelee omasta mielestään onnistuneita kommentteja. Sen sijaan ap, että kertoisit, miltä tuntuu kuunnella moista, niin otapa toisenlainen asenne. Jos mies harrastaa toisten kuullen tuota, niin seuraavalla kerralla kysy häneltä, miksi hän harrastaa pilkkaamista ystävien kuullen. Miksi hän kokee oikeudekseen irvistellä joka asiasta, ja mitä hän sillä luulee saavuttavansa? Siis oikeasti naulaat sen miehen seinään sen enempää nolaamatta, mutta rauhallisesti ja varmasti. Takuulla häneltä tulee vastaväitteitä ja selitystä, kuinka hän vaan ihan vitsillä ja ei pidä loukkaantua, ja ihan hyvää tarkoittaenhan hän vaan koetti keventää tunnelmaa. Siinä kohtaa on hyvä huomauttaa, että nauroiko joku? Ja että sinusta tuntuu siltä, että hän yrittää painaa sinua alas ja pönkittää vain itseään. Samalla kannattaa sanoa, että tapa tulee johtamaan välienne rikkoontumiseen jollain aikavälillä, jos hän ei ymmärrä lopettaa. Tietty ihmistyyppi kyllä ymmärtää yskän, mutta luonnehäiriöinen ei. Tiedät itse parhaiten, mitä tyyppiä miehesi on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ap mässyttää suklaata kuin leipää, niin nuo kommentit on ihan ok raskaudesta huolimatta. Pelkkä raskaus jos olisi kyseessä, niin sitten ei tietenkään sopisi ainakaan kovin usein.
Kyllä on. Jos ei muuten tajua, niin asiasta on hyvä muistutella. Jos väkisin haluaa sokerisontaa vetää jatkuvalla syötöllä, niin kannattaa pysyä sinkkuna. Miehen ei tarvitse hyväksyä sitä että toinen turvottaa itsensä suklaalla muodottomaksi.
Asiaa puhut. Kasvava sikiö tarvitsee rutkasti magnesiumia, joten ei ole ihmekään, että suklaata tekee kyltymättömästi mieli. Tee ap itsellesi palvelus, ja hanki raskausajan vitamiinikompleksi sekä metyylifolaattia, ja säästyt myöhemmin monelta vaivalta. Ps. Raskausaika on puberteetin ohella ainut tila ihmisen elinkaaren aikana, kun insuliinisensitiivisyys laskee luonnollisesti, jotta siis sikiölle olisi mahdollisimman paljon ravinteikasta ruokaa. Insuliiniresistenssi eli esidiabetes on siis insuliinisensitiivisyyden laskun synonyymi ja johtaa helpohkosti raskausajan diabetekseen, jollei henkilö ymmärrä ehkäistä sitä syömällä fiksusti. Insuliiniresistenssin tunnistat itselläsi jatkuvasta näläntunteesta, eturepusta ja hidastuneesta metaboliasta sekä erilaisista kognitiivisista ongelmista väsymys, melankolia, aivosumu yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiaa puhut. Kasvava sikiö tarvitsee rutkasti magnesiumia, joten ei ole ihmekään, että suklaata tekee kyltymättömästi mieli. Tee ap itsellesi palvelus, ja hanki raskausajan vitamiinikompleksi sekä metyylifolaattia, ja säästyt myöhemmin monelta vaivalta. Ps. Raskausaika on puberteetin ohella ainut tila ihmisen elinkaaren aikana, kun insuliinisensitiivisyys laskee luonnollisesti, jotta siis sikiölle olisi mahdollisimman paljon ravinteikasta ruokaa. Insuliiniresistenssi eli esidiabetes on siis insuliinisensitiivisyyden laskun synonyymi ja johtaa helpohkosti raskausajan diabetekseen, jollei henkilö ymmärrä ehkäistä sitä syömällä fiksusti. Insuliiniresistenssin tunnistat itselläsi jatkuvasta näläntunteesta, eturepusta ja hidastuneesta metaboliasta sekä erilaisista kognitiivisista ongelmista väsymys, melankolia, aivosumu yms.
Raskausdiabetes voi tulla vaikka kuinka söisi terveellisesti, liikkuisi ja olisi hoikka. Jos se on tullakseen, sitä ei voi estää.
Tykkään salaateista ja muutenkin kasviksista, syön niitä päivittäin. Että auts vaan sinnekin.