Mitä minulle on tapahtunut? Muutos ihmisten käytöksessä minua kohtaan
Minua harvat enää tervehtivät. Aamulla työpaikan tiloissa sanon kaikille huomenta, juuri kukaan ei enää tervehdi, mulkaisevat vain ja kääntävät katseensa pois. Kukaan ei kuuntele minua enää, kun puhun. Kesken lauseen keskeytetään ja aletaan puhua päälle ihan muuta ja ignoorataan täysin. Kellekään en ole pahaa tehnyt, en kohdellut epäkunnoittavasti, en epäreilusti, olen tehnyt kaikkeni yhteisen hyvän eteen. En v**tuile ihmisille, en kiusaa, en piikittele, haluan kaikkien parasta. Miksi minua kohdellaan kuin en olisi olemassa? Jos pidän puoliani ja sanon tiukemmin tai korotan ääntäni, niin heti muilla otsat rypistyy ja ollaan mukamas niin ihmettelivinään, että no mitä nyt. Ja sen jälkeen kuuluu selän takaa p*skapuheita. Mitä ihmettä!? Mitä on tapahtunut, en ymmärrä. Miksi minua kohdellaan näin?
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
Joku mustamaalaa sua työyhteisössä.
Tämä tuli mullekin ensimmäisenä mieleen. Joku on syystä x ottanu sut silmätikukseen ja kertoilee susta "totuuksia" muille, jotka purematta niellään. Tsemppiä, ikävä tilanne.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi näin tekisi. Yritetäänkö minua savustaa ulos? Ilomielin lähden, kunhan joltain löytyy munaa tulla sanomaan se minulle suoraan.
Niin, kumpi on todennäköisempää.
Koko maailma sinun ympärilläsi on yhtäkkiä muuttunut ilman syytä; vai
Sinä tai sinun käyttäytymisesi on muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miksi näin tekisi. Yritetäänkö minua savustaa ulos? Ilomielin lähden, kunhan joltain löytyy munaa tulla sanomaan se minulle suoraan.
Miksi välittäisit siitä, haluaako joku savustaa sinut ulos? Siinähän haluaa, ja omatpa on ajatuksensa. Tee vain työsi. Lakkaa itse tervehtimästä jokaista, joka ei tervehdi sinua. Tee omia juttuja tauoilla, palstaile vaikka. Tsemppiä!
Älä pakkotervehdi aamulla huomenta, kun muita väsyttää tai joku haluaa olla rauhassa /keskittyä tehtävään. Kohdista se vain sille jota kiinnostaa, mieluiten erillisessä huoneessa, ettei kajauta sitä joka paikkaan. -Jos sinun lause keskeytetään ja ignoorataan, se kuulostaa taas oudolta, ei normaalia. Ehkä se otsan rypistys ja kova ääni häiritsi, eli puolia olisi pitänyt pitää kai heidän mielestä eri tavalla. Mutta työpaikalla on ilmeisesti jotain ongelmia, mitenköhän sitä johdetaan jos joudutaan pitämään puolia. Ilmapiirin pitäisi olla toiset huomioiva.
Minulla oli sama ongelma, kun olin ollut rauhanturvaajana ja palasin kotiin. Ihmettelin, miksi ihmisten käytös oli muuttunut, mutta kun keskustelin vaimoni kanssa, hän kertoi että olen itse muuttunut todella kireäksi. Piti lopulta hakea ammattiapua, muuten olisi ehkä kaatunut koko avioliitto.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän kiusaajat aina hakee. Että saataisiin käännettyä syy kiusattuun ja kaikki uskomaan se.
Huono käytöstä ei pidä sietää työpaikat, koulut, kerhot,ryhmät. Joten kissa on heti nostettava pöydälle!Eikö teillä töissä ole palaveria kerran viikossa? Muut älkää alistuko kiusaamiseen jotka käytte matalan kynnyksen kerhot.Tai nuorten kerhot,tai koulujen välitunit eristetään: Kontakti lähimpään vastuu henkilöön ja nostatte kissan pöydälle heti!
Otat liian herkästi muiden reaktiot. En ikinä ajattelisi tuollaista, keskityn töihini ja tauoilla juttelen kyttäämättä miten muut minuun suhtautuu.
Joskus jollain on huonompi päivä, mutta en ota pulttia. Jatkan vain ihan normaaliin malliin.
Ei ole ollut ongelmia työyhteisöissä.
Katsot miten tilanne kehittyy ja yrität sopeutua muuttuneeseen tilanteeseen.
Parempi kun vaihdat työpaikkaa. Haluavat savustaa sinut pois koska eivät sinusta tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Siellä joku oikea psykologi? Ne sanoo noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tai sinun käyttäytymisesi on muuttunut.Siellä joku oikea psykologi? Ne sanoo noin.
Sivusta. Väärin. Tuon sanoja on krooninen kiusaaja ja ilkeyden kannattaja, gaslighttaaja ja pers.häiriöinen manipulaattori, joka haluaa hallita muita ja joka pyrkii kasaamaan joukkoa taakseen. Nauttii kun saa kaiken käännettyä päälaelleen. Varoitusmerkki kaikkinensa.
T: intuitiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syy! Olen kokenut tuon edellisessä työpaikassa. Yht'äkkiä huomasin monen ihmisen muuttuneen minua kohtaan kylmäksi ja kireäksi. Ja olen oikeasti kaikille mukava ja asiallinen. Seuraavaksi jouduin henkilöstöpäällikön puhutteluun "huonosta" käytöksestäni. Työkaverit poistivat mut some-kavereista jne.
Se oli oikeesti ihan kamalaa! Kukaan ei ikinä sanonut mulle suoraan mitään, vaan se oli juuri tuollaista totaalista dissaamista.
Itse vaihdoin työpaikkaa, koska muuten olisin tullut hulluksi. Jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että yksi ihminen oli mustamaalannut mut täysin ja oli saanut muut uskomaan valheisiinsa. Sitä en tiedä, miksi juuri minä olin kohde. Eikä enää kiinnosta. Uusi työpaikka on loistava ja ennen kaikkea terve.
Minulla on takanani sama kokemus kuin ap:lla ja syyksi paljastui selän takana phuminen siten, että 1-2 työyhteisöstä oli ottanut minut silmätukukseen ja saanut käännytettyä muut myös minua vastaan. Itse olin aivan ulalla eikä oikein mikään tuntunut parantavan tilannetta (kun en edes tajunnut mistä on kyse).
Se myrkytti ja tulehdutti pikkuhiljaa tilannetta niin että koin tilanteeni täysin mahdottomaksi ja itseni keinottomaksi, sanoin niin tai näin niin se tulkittiin aina siitä negatiivisuudesta käsin.
Lopulta minun oli pakko lähteä, eli minut siis savustettiin ulos.
Jälkikäteen sain siis tietää tuosta vyyhdestä.
Sanoisin ap:lle, että jos tämä on ainutkertainen tilanne elämässäsi niin että ihmissuhteesi muutoin ovat normaaleita ja terveitä, syy piilee jossain tuossa työyhteisössä. Mutta toki jos joudut aina ja toistuvasti tilanteisiin niin että kaikilla työpaikoilla alkaa olla jossain vaiheessa nihkeätä, sitten voi ainakin yrittää vähän vilkaista peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on syy! Olen kokenut tuon edellisessä työpaikassa. Yht'äkkiä huomasin monen ihmisen muuttuneen minua kohtaan kylmäksi ja kireäksi. Ja olen oikeasti kaikille mukava ja asiallinen. Seuraavaksi jouduin henkilöstöpäällikön puhutteluun "huonosta" käytöksestäni. Työkaverit poistivat mut some-kavereista jne.
Se oli oikeesti ihan kamalaa! Kukaan ei ikinä sanonut mulle suoraan mitään, vaan se oli juuri tuollaista totaalista dissaamista.
Itse vaihdoin työpaikkaa, koska muuten olisin tullut hulluksi. Jälkeenpäin olen ymmärtänyt, että yksi ihminen oli mustamaalannut mut täysin ja oli saanut muut uskomaan valheisiinsa. Sitä en tiedä, miksi juuri minä olin kohde. Eikä enää kiinnosta. Uusi työpaikka on loistava ja ennen kaikkea terve.
Tämäkin kuulostaa juuri siltä mitä minäkin jouduin kokemaan.
T. tuo edellinen pois savustettu kommentoija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tai sinun käyttäytymisesi on muuttunut.Siellä joku oikea psykologi? Ne sanoo noin.
Sivusta. Väärin. Tuon sanoja on krooninen kiusaaja ja ilkeyden kannattaja, gaslighttaaja ja pers.häiriöinen manipulaattori, joka haluaa hallita muita ja joka pyrkii kasaamaan joukkoa taakseen. Nauttii kun saa kaiken käännettyä päälaelleen. Varoitusmerkki kaikkinensa.
T: intuitiivinen.
Kuulepas, psykologit sanoo juuri niin. Tämä on kokemustietoa.
Aika jännä, minä en osaisi kääntää ihmisiä yhtä vastaan. Miten ne sen tekee, esim millaisilla jutuilla? En haluaisikaan ei sen puoleen, sehän olisi pahuutta.