Koirankakan ulkoiluttajat
Tai oikeastaan koira ulkoilijat kun ette nyt kerää koiranne kakkoja. Olen nyt viikon sisällä useamman kerran törmännyt ja seurannut kuinka koiraa on ulkoilutettu. Koira pysähtyy ja ulkoiluttaja myös. Koira pinnistää ja vääntää muhkean tortun ja ulkoiluttaja seuraa toimitusta. Pian he silti jatkavat matkaa ja ulkoiluttaja ei edes vaivautunut pahoittelemaan tapahtunutta tai keräämään torttua pois. Mikä siinä on ette halua pitää yhteisiä kävely- ja pyöräteitä puhtaa?
Kommentit (35)
Huolestunut kirjoitti:
Tai oikeastaan koira ulkoilijat kun ette nyt kerää koiranne kakkoja. Olen nyt viikon sisällä useamman kerran törmännyt ja seurannut kuinka koiraa on ulkoilutettu. Koira pysähtyy ja ulkoiluttaja myös. Koira pinnistää ja vääntää muhkean tortun ja ulkoiluttaja seuraa toimitusta. Pian he silti jatkavat matkaa ja ulkoiluttaja ei edes vaivautunut pahoittelemaan tapahtunutta tai keräämään torttua pois. Mikä siinä on ette halua pitää yhteisiä kävely- ja pyöräteitä puhtaa?
Ei ne koirat tielle kaki, vaan reunoihin lannoittamaan kasveja. Kävele tiellä!
Eiks tää oo niin, että kaupunkialueella ja hoidetuilla taajamien alueilla ne kakat pitää kerätä pois.
Eiks oo niin? On:
"Kennelliitto muistuttaakin kaikkia koiranomistajia jätösten keräämisen tärkeydestä. Järjestyslain mukaan koirien jätökset on kerättävä taajamien hoidetuilla alueilla, joilla tarkoitetaan kuntien ylläpitämiä ja yksityishenkilöiden hoitamia alueita. Poliisi voi sakottaa koiranomistajaa, joka jättää jätökset keräämättä."
Ja sinä joka puhut lannoittavasta vaikutuksesta, niin jos on jokin sellainen alue, jossa koiria käy siis runsain määrin kakka- ja pissareissuilla niin sitä lannoitevaikutusta voi olla niin paljon, että se vaikuttaa sen paikan luonnontilaiseen järjestykseen. Kertyy vaikkapa typpeä liikaa.... jolloin kasvillisuus alkaa muuttua.
Tuossa yksi mtv-nettiuutisissa ollut tuore artikkeli linkitettynä:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/koirankakat-todellakin-kannattaa-ke…
Ja tuossa artikkelissa itsessään on linkki toiseen uutiseen, jossa varoitetaan kakkojen jättäjiä siitä, että siinäpä jättäessänne keräämättä levitätte myös lemmikeillenne tauteja.
Ja itse en ymmärrä sitä, että se kakka kerätään pussiin, mutta se pussi heitetään sitten luontoon tai jätetään kadulle. Ja nyt ei tosiaankaan voi olla kyse siitä, että joku harakka tai varis olisi tonkinyt koirankakkapussin roska-astiasta silloin kun se pussi löytyy keskeltä mettää jonkin ulkoilupolun varrelta.
Miten se nyt auttaa, että keräätte muovipussiin ja jätätte luontoon? Vai onko tarkoitus vxttuilla nipottajille? Varsinaisia luontoihmisiä olette, monella näistä ulkoluttajista on oikein komeet ja kalliit erävaatteet päällään, ollaan tässä ulkoiluhenkistä porukkaa lemmikkimme kanssa, jes.
Jep joskus on unohtunut pussi ja juurikin noin toimitus meni. Kerran tuli koirulilta kakkeli sen verran huonoon paikkaan, että kävin sen myöhemmin keräämässä. Jos sillä hetkellä olis ollu silminnäkijöitä, niin olis varmasti aiheuttanu paheksuntaa
Vierailija kirjoitti:
Älä kävele siellä ojassa.
Kuule kyse on kävely- ja pyörätiestä ei mistään ojasta. Ajattelen vain muita jotka liikkuvat ja joutuvat kävellessään väistämään tai pahimmassa tapauksessa liukastumaan koirankakka-ansaan kun se on jätetty tielle.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkikoirat on kiellettävä!
Ei kieltää mutta opettaa koiranomistajille edes hieman vastuuntuntoa ja muiden huomioon ottamista
Itseä koiran omistaja raivostuttaa tämä touhu todella. Itse vien koiran aina syvälle metsään jossa tekee asiat tai jo kakkaa johonkin muualle kerään jätökset. Omastakin mielestä kauhean näköistä. Lisäksi tämä on yksi niistä syistä mikä provosoi sairaimpia yksilöitä levittämään "myrkkymakkaroita" ym.
Olisihan se mukava jos tollaset omistajat saisi tietyn verran mahdollisuuksia, ennen kuin niiden koira viedään pois :) Kannattaako pitää koiraa, jos ei uskalla siivota sen paskaa?!
Vierailija kirjoitti:
Itseä koiran omistaja raivostuttaa tämä touhu todella. Itse vien koiran aina syvälle metsään jossa tekee asiat tai jo kakkaa johonkin muualle kerään jätökset. Omastakin mielestä kauhean näköistä. Lisäksi tämä on yksi niistä syistä mikä provosoi sairaimpia yksilöitä levittämään "myrkkymakkaroita" ym.
Tämä! Ja ajattele kun lähellä on päiväkoti jossa on tapana käydä lansten kanssa kävelylenkillä niin on tarhatädeillä kauhia työmaa pitää silmällä ettei yksikään muksu lähde pitkästä letkasta tutustumaan suklaisen ruskeaan läjään kävelytiellä.
Pystynkö soittamaan poliisin, jos nään koiranpaskottajan jättävän paskat tielle?
Itse olen kerännyt koirani paskat JOKA kerta 10:n vuoden ajan. Viime viikolla, kun koirani väänsi torttua, niin nainen pyöräili ohi ja huusi että kait on sitten pussi mukana.. sama kun huutelis yleiseen vessaan että kait pyyhit p..rseesi. Mikä ihmisiä vaivaa...
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kerännyt koirani paskat JOKA kerta 10:n vuoden ajan. Viime viikolla, kun koirani väänsi torttua, niin nainen pyöräili ohi ja huusi että kait on sitten pussi mukana.. sama kun huutelis yleiseen vessaan että kait pyyhit p..rseesi. Mikä ihmisiä vaivaa...
Se on katso vain välittämistä kun huolehditaan muista <3
Vierailija kirjoitti:
Pystynkö soittamaan poliisin, jos nään koiranpaskottajan jättävän paskat tielle?
Teoriassa kyllä mutta käytännössä nykyään poliisin toiminta on niin hajautettu että kestää ikuisuus ennenkuin pollarit kerkeää tulla sakottamaan
Tämä ihmetyttää minuakin. Olen tästä jopa raivoissani. Itse en kertakaikkiaan kykene jatkamaan matkaani jos en kerää koirani jätöksiä. Olisihan se jokaiselle mukavampaa jos ei tarvitsisi koiran kakoissa kävellä. Ne myös levittävät tauteja koirien keskuudessa. Voi kun kaikki koiran omistajat voisivat tehdä tämän koska se kuuluu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teoriassa kyllä mutta käytännössä nykyään poliisin toiminta on niin hajautettu että kestää ikuisuus ennenkuin pollarit kerkeää tulla sakottamaan
Saako kuvata että on todisteet myöhemmin sakottamista varten?
Ai kauheaa. Myötähäpeä on kova, jos joku ei kerää ja jättää ympäristöön sitä itseään pilaamaan kadut. Pussi ja lapio toisesta pussista, on varrellisiakin. Jopa reppu lapiota varten ja purut jotka poistavat hajua. Ja ennen kuin joku ehtii ottaa ihmisten sotkut esiin, niin kyllä nekin haittaavat ja voi vaatia roskia /nesteitä pois kadulta.
Vierailija kirjoitti:
Ei metsiäkään saa sotkea kökköjen "kaatopaikaksi", koska metsässä kävelee ihmisiä puskassakin joskus ja eläinten poikasia, jotka sotkevat itsensä. Kaupungeissa metsät ovat pieniä. Metsällä on myös omistaja joka ei ilahdu välttämättä, jos omistaa pienen palan metsää. Moni kulkee kohdissa jossa koiria on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Jep joskus on unohtunut pussi ja juurikin noin toimitus meni. Kerran tuli koirulilta kakkeli sen verran huonoon paikkaan, että kävin sen myöhemmin keräämässä. Jos sillä hetkellä olis ollu silminnäkijöitä, niin olis varmasti aiheuttanu paheksuntaa
Aina voi pyytää toiselta koiran ulkoiluttajalta pussia.
Älä kävele siellä ojassa.