Minä haluan takaisin SYPin, KOPin ja Postipankin ja kultapossukerhon! Kaikki toimi ja asiointi oli jopa oikein mukavaa!
Minä haluan takaisin SYPin, KOPin ja Postipankin ja kultapossukerhon! Kaikki toimi ja asiointi oli jopa oikein mukavaa!
Kommentit (11)
Ja minä haluan mustanaamio-, teräsmies- ja hopeanuoli-kerhot takaisin!
Palkkapäivänä oli ihana jonottaa pankin ovella. Sai nostettua vähän markkoja viikonlopuksi ja laskut maksettua. Nykyisin kaikki on ihan liian helppoa.
Itku ja ikävä tulee 😥 ennen kaikki oli niin.paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi kaikilla noilla oli konttori joka kaupunginosassa ja pikkukylässä. Nykyään pankkeja löytyy vain isoista kaupungeista yksi, ja sinnekin pitää varata aika.
Eikä pankeissa ole rahaa! Sinne voi mennä juttelemaan, mutta ei sieltä rahaa saa.
Ajatella että ennen pankissa oli tätejä töissä aukomassa lasten säästöpossuja, laskemassa kolikot ja merkitsemässä saldon pankkikirjaan... ja nykyään sieltä on melkein mahdoton saada mitään palvelua. Palvelumaksut kyllä ovat nousseet.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella että ennen pankissa oli tätejä töissä aukomassa lasten säästöpossuja, laskemassa kolikot ja merkitsemässä saldon pankkikirjaan... ja nykyään sieltä on melkein mahdoton saada mitään palvelua. Palvelumaksut kyllä ovat nousseet.
Ennen maksettiin korkoa siitä kun oli rahaa pankissa. Nykyisin asiakas on se joka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken lisäksi kaikilla noilla oli konttori joka kaupunginosassa ja pikkukylässä. Nykyään pankkeja löytyy vain isoista kaupungeista yksi, ja sinnekin pitää varata aika.
Eikä ole edes jokaisessa isossa kaupungissa, vaan koko pk-seudullakin saattaa olla vain yksi konttori. Tai ainakaan kaikissa kaupungeissa (Espoo, Helsinki, Kauniainen, Vantaa) ei ole omaa konttoria.
Muistatteko sen Jeans-tilin farkkukankaisen pankkikirjan?
Muistatteko kun veronpalautuspäivänä pankkiin oli satametrinen jono? Sitä muuten kesti yllättävän pitkään, 90-luvun puoleen väliin suunnilleen (?) ennen kuin keksittiin, että ne voi maksaa suoraan tilille.
Ja hymy korvissa lähdettiin pankista, vekseli kourassa.