Sain fortumilta yhtäkkiä 80e laskun käyttöpaikkanumeron vaihtumisesta
Laskussa sanotaan että käyttöpaikkanumeroni on vaihtunut heidän muuttuneen järjestelmänsä takia ja laskuttavat minulta sähkön katkaisusta vanhasta numerosta 40e ja uuden käyttöpaikkanumeron kytkemisestä 40e. En ole muuttanut minnekään enkä muuttanut mitään sopimuksia, ja tämä tuli ihan pelkkänä laskuna yhtäkkiä. Mitä ihmettä? Onko muille tullut tällaisia?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tarkista onko siinä laskussa edes oikea Fortumin tilinumero. Kuulostaa vähän siltä, että joku tekee huijauslaskuja Fortumin nimissä. Tarkistin, että minulla on Fortumin laskuissa kyllä käyttöpaikan numero muuttunut helmi- ja maaliskuussa tulleiden sähkölaskujen välissä, mutta ei siitä ole mitään laskutettu, kuten ei pitäisikään.
Onkohan muillekin Fortumin asiakkaille näitä sitten vasta tulossa?
Ei tietenkään ole tulossa. Ap:n tapauksessa Fortumin työntekijä on tehnyt jonkin virheen, mutta jostain syystä ap ei halua selvittää sitä yhdellä puhelinsoitolla Fortumin asiakaspalveluun, vaan tekee sen sijaan reklamaation ja selvittää asiaa AV:llä. Puhelunsoitolla asiakaspalveluun asia olisi jo selvinnyt ja lasku mitätöity.
Mulle tuli myös valtava lisälasku käyttöpaikkamuutoksesta tms. Kaksiolle kesältä 200 euron lasku. No, olen Fortumin entinen asiakas.
Kannattaa soittaa Fortumin asiakaspalveluun ja kysyä. Todennäköisesti sinulla käyttöpaikkasi muutostiedot näpytellyt työntekijä on tehnyt jonkin virheen, ja sinun tietosi on kirjattu järjestelmään niin kuin olisit itse vaihtanut käyttöpaikkaa sen sijaan, että kysymys on Fortumin järjestelmämuutoksen aiheuttamasta muutoksesta. Asiakaspalvelun työntekijä voi mitätöidä laskun saman tien. On täysin selvää, että Fortum ei voi laskuttaa itse tekemästään numeromuutoksesta.