Voiko rakastua niin lujaa, että menee psykoosiin?
Kommentit (26)
Psykoottisuus on harhoja. Parempi olisi jos rakastuminen olisi totta.
Eräs nainen kertoi, että rakastui niin lujaa, että meni jonkinlaiseen psykoosiin ja vainosi rakkauden kohdetta monta vuotta.
-Ap
Minä sanoisin että melko monet rakastumisista, varsinkin nuorilla ovat jossei psykooseja niin lieviä psykooseja ainakin. Tämäkin taika kuulemma raukeaa viimeistään siinä parin vuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanoisin että melko monet rakastumisista, varsinkin nuorilla ovat jossei psykooseja niin lieviä psykooseja ainakin. Tämäkin taika kuulemma raukeaa viimeistään siinä parin vuoden jälkeen.
Freud nimitti rakastumista "arki-ihmisen psykoosiksi".
Rakastuminen itsessään on jo mielenhäiriö.
Hourailua. Ja tuskinpa kohde tykkää.
Ei voi. Olen ollut psykoosissa muutaman kerran ja ihminen on silloin niin sekaisin, että hengenlähtö voi olla lähellä. Itse meinasin jäädä auton alle, kun juoksin kaupungissa vainoojia karkuun. Joku rakastuminen on aivan kevyttä lehdykkää psykoosin rinnalla.
Minä rakastuin 15-vuotiaana korviani myöden. Olin sairas siitä rakkaudesta. 19-v muutin toiselle paikkakunnalle. Tuli vähän etäisyyttä siihen hulluuteen. Tapasin toisen kaverin, josta tiesin, että se oli terveellä pohjalla. Nyt ajattelen, että Jumala on olemassa, kun paransi minut ja armahti siitä ensimmäisestä hullutuksesta. Kyllä rakkaudesta voi joutua psykoosiin.
Joku mies on kuulemma rakastanut niin paljon että naiselta oli lähtenyt pää.
Vierailija kirjoitti:
Eräs nainen kertoi, että rakastui niin lujaa, että meni jonkinlaiseen psykoosiin ja vainosi rakkauden kohdetta monta vuotta.
-Ap
Olisikohan tämä psykoosi parantunut, jos olisi paljastunut että miehellä on pieni elin.
Minä olen ihastunut niin lujaa muutaman kerran, että olen joutunut lievään psykoosiin. Seksi ja emotiaalisesti torjutuksi tuleminen on huono yhdistelmä herkälle ihmiselle.
Ajatukset täytti ihastuksen kohde aamusta iltaan pakkomielteisesti. Se tunne, kun ei ole ulospääsyä. Kerran päädyin yrittämään itsaria.
Olen myös etsinyt baarista seksiseuraa, jotta saisin jotain muuta ajateltavaa.
En halua koskaan enää ihastua niin voimakkaasti.
Joo jotkut. Mutta pahimmilla yleensä vaikuttaa taustalla alkoholi, joku valmiste/aine, trauma, häiriö tms. Osalla taas voi olla ahdistusta ja turvattomuutta, mutta se taas ei ole yleensä vainoamiseen menevää, enemmän kyselee perään. Rakastuminen muuttaa aivokemiaa jo itsessään "rakastumispsykoosiin". Ja jos toinen antaa ristiriitaisia viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia rakastajia halutaan Suomeen lisää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia rakastajia halutaan Suomeen lisää
Päästään ainaski eroon joutosakista.
Ei rakastumisessa ja psykoosissa olemissa ole loppujen lopuksi paljon eroa.
Voi. Varsinkin saavuttamattomaan kohteeseen, jota on helppo palvoa etäältä psykoosiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihastunut niin lujaa muutaman kerran, että olen joutunut lievään psykoosiin. Seksi ja emotiaalisesti torjutuksi tuleminen on huono yhdistelmä herkälle ihmiselle.
Ajatukset täytti ihastuksen kohde aamusta iltaan pakkomielteisesti. Se tunne, kun ei ole ulospääsyä. Kerran päädyin yrittämään itsaria.
En halua koskaan enää ihastua niin voimakkaasti.
Auttoiko seksiseura baarista tilanteeseen? Epäilen vahvasti ettei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua koskaan enää ihastua niin voimakkaasti.Auttoiko seksiseura baarista tilanteeseen? Epäilen vahvasti ettei
Miten muuten nainen voisi voimaantua? Voimaantuneena on helpompi haaveilla puhtaasta rakkaudesta vaikka itse on likainen eikä enää kelpaisi sille ihastukselleen. Mutta niin se naisen mieli toimii.
aika isot tissit pitää olla että noin tuntee
Ei jos ei ole muutenkin sairastumassa. Kiihkeä rakastuminen voi olla itsessään esimerkiksi manian oire.