Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko Saimaan kanavan tilalle rakentaa väylän Suomen puolelle?

Vierailija
27.04.2022 |

Oma apu paras apu.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi, mutta se maksaa rutosti!

Vierailija
2/18 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voi, on vaan hitusen verran pitempi matka :-) Googlemaps auki ja tsekkaamaan, millaiset vesireitit nykyisellään menee Lappeenrannasta Suomenlahteen ja miten asia hoidettaisiin, jos pitäisi sama hoitaa Suomen puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa menee kattava autotie ja rautatieverkosto. Kanavaa pitkin kuljetetaan muutekin vain kesäisin ja silloinkin hyvin vähän tavaraa. Ei ole mikään ongelma kuljettaa maata pitkin. Niinhän sitä tehdään muuallakin Suomessa missä ei ole kanava sopivasti vieressä.

Vierailija
4/18 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos ei ole korvaamaton kanava. Jos v purkaa sopimuksen, joka on tehty hyvinä aikoina, Suomikin voinee repiä Ahvenanmaata koskevan demilitarisoimissopimuksen vanhentuneena ja hyödyttömänä tilanteen muututtua oleellisesti,

Vierailija
5/18 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut kiva käydä joskus Viipurissa. 

Vierailija
6/18 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymijoen-Mäntyharjun kanavaa on suunniteltu ja esitetty rakennettavaksi useaan otteeseen. Se korvaisi täysin Saimaan kanavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tarvetta. Saimaan kanava on ihan turha reliikki, hyvä vaan että se suljetaan ja täytetään.

Vierailija
8/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen vesistöt täytyisi kanavoida siten, että Suomen läpi pääsisi vesitse. Kokemäenjoenkanavasta sisään ja Kyminkanavasta ulos tai toisinpäin.

Kanavareitistöä voisi käyttää rahtialukset, sisävesiristeilijät ja huviveneilijät. Reitistöjen lisääntyessä veneily lisääntyisi ja ulkolaisiakin varmasti kiinnostaisi risteilyt ja omatoimiveneily ihanissa järvimaisemissamme. Voisi olla vaikka sellainen risteily joka alkaisi Helsingistä, kulkisi järvireittejä maan läpi ja palaisi sitten Helsinkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa tuo putlerin mielensairaus. Oltiin suunniteltu taidematkaa pietariin tälle kesälle, mutta ties milloin pääsemme sinne käymään. ehkä kymmenen vuoden kuluttua, jos silloinkaan. Mutta näin se vaan menee, ei voi mitään. Se oli putlerin valinta.

Vierailija
10/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sopivaa puuhaa työttömille. Hankkeeseen voisi hakea myös EU rahoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymijoen-Mäntyharjun kanavaa on suunniteltu ja esitetty rakennettavaksi useaan otteeseen. Se korvaisi täysin Saimaan kanavan.

Pelkkää rahtia ajatellen tätä kanavahanketta on pidetty liian kalliina, mutta jos sen käyttäjiksi tulisi myös sisävesiristeilijöitä, niin ehkä se voisi olla realistisempi projekti.

Vierailija
12/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisempaa olisi vallata tuo alue Suomelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suomeen saa mitään rakentaa viher punikit löytävät heti oravan paskaa tai muurahaisia kovakuoriaisia että saavat saasteetoman kieltää. voisi ollakkin hyvin mielen kiintoinen hanke järkevästi toteutettuna.

Vierailija
14/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymijoen-Mäntyharjun kanavaa on suunniteltu ja esitetty rakennettavaksi useaan otteeseen. Se korvaisi täysin Saimaan kanavan.

Pelkkää rahtia ajatellen tätä kanavahanketta on pidetty liian kalliina, mutta jos sen käyttäjiksi tulisi myös sisävesiristeilijöitä, niin ehkä se voisi olla realistisempi projekti.

Rahaa löytyy siihen mihin sitä halutaan laittaa. Esim. Suomi laittoi eu-elpymispakettiin kuutisen miljardia ja saa takaisin pari. Tuolla menetetyllä 4 miljardilla olisi tehty kaikki maamme vähänkin järkevät kanavahankkeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi, mutta se maksaa rutosti!

Ei niin paljon ettei satoja vuosia kestävää kanavaa kannattaisi tehdä. Tämä kanava olisi pitänyt aloittaa jo kun viimeksi sopimus meni umpeen.

Kanavalle on tarvetta teollisuuden tarpeisiin ja mahtava pontentiaali matkailuun kun vaan aletaan Järvi-Suomea hyödyntämään!

Vierailija
16/18 |
16.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaan oli suunnitelma. Hintalappu yli 7 mjd ja veisi vuosia.

Vierailija
17/18 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa menee kattava autotie ja rautatieverkosto. Kanavaa pitkin kuljetetaan muutekin vain kesäisin ja silloinkin hyvin vähän tavaraa. Ei ole mikään ongelma kuljettaa maata pitkin. Niinhän sitä tehdään muuallakin Suomessa missä ei ole kanava sopivasti vieressä.

 

Eihän tämä pidä paikkaansa. Useana talvena liikennettä on ollut vähintään Saimaalle asti. Huviveneet toki vain kesäisin. Ja huviveneilyssä olisi toki potentiaalia. Uusi kanava Suomen puolelle ASAP, nyt on nähty miten naapuriin voi luotttaa

Vierailija
18/18 |
05.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesiliikenne ei ole tätä päivää. Nykyään on autot.