Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti; mitä ajatuksia herättää, kun kuulet jonkun koulutuksen olevan pelkän peruskoulun tai ammattikoulun?

Vierailija
08.10.2006 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko kyseessä on luuseri tai sitten oman tiensä kulkija, joka voi olla menestynytkin. se kyllä näkyy päällepäin, kumpi on kyseessä

Vierailija
2/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja riippuu ihan ihmisiestä.

Ei se kerro paljon mitään, jos ei ole paljon opiskellut. SIlti voi olla menestynyt jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, jos on alalla johon on kouluttautunut. En tunne ketään, jonka koulu olisi jäänyt peruskouluun, vaikka kuinka yrittäisin pohtia.

Vierailija
4/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys loistaa!!

Miksi mietitte tuollasita paskaa? Eikö ole tärkeämpää mietittävää/ tekemistä. Mielen köyhyyttä.

Miettikää vähän kuka vie roskat pois roskiksista, kuka hoitaa sähkönsaantia, kukaa siivoo koulut ja työpaikat ettei nykylapset saa astmakohtausta, kuka tekee vessapaperia, kuka palvelee teitä Mc Donaldsissa, kuka hoitaa lapsianne tarhassa, kuka tekee ruokaa teillle ja lapsillenne kouluissa, kuka rakentaa talonne, ajaa taksia kun oma auto rikki tms. Kuka korjaa putket ym. Lvi asiat?

Käsittämätöntä ajattelutapaa.. ??

T: 23 vuotias, vain ammaattikorkean käynyt!

Vierailija
5/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin siis pelkkää pk-pohjaa... ammattikoulutus on aina asia erikseen... ja näyttävästi meitä lukihärösiä kasvaa yliopistossakin...

Vierailija
6/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ihmiset ovat yksilöitä ja tiedän, että pelkän koulutuksen perusteella ei siitä yhdestä ihmisestä voi päätellä yhtikäs mitään. Hän voi yksilönä olla millainen ihminen tahansa. Mielipiteeni muovautuu vasta myöhemmin.

Vierailija
7/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei ehkä huomenna ole silmät niin sikkuralla, kun se näyttää eräitä niin vituttavan.

voi sinua raukkaa, jos joudut lukemaan minun kirjoittamia juttuja. kannattaa varmuuden vuoksi lopettaa kaikkien lehtien tilaus, niin riski pienenee.

Vierailija
8/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole muuta kuin peruskoulutus ja olen huomattavasti paremmassa paikassa töissä kuin monet amiksen tai lukion ja ammattikorkean käyneet ihmiset.. joten, koulutus ei kerro ihmisestä yhtään mitään. Ehkä joku, kuten minä ja mun työnanatajani on tajunnut, että koulutus ei oikeasti kerro yhtään mitään!

Ja anteeksi kirjoitusvirheeni, olen juovuksissa, todella pitkästä aikaa

Vierailija
9/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hävettää nyt kolmekymppisenä kertoa koulutukseni. Höh.

Vierailija
10/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekevät erittäin tärkeää työtä ja ihanaa, että heitäkin vielä on. Koska tunnen niin monenlaisen koulutuksen käyneitä ihmisiä, en pysty sanomaan mitä eroa on korkeakoulutetulla ja amistyypillä.

T. Maisteri

Vierailija
11/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee ensimmäisenä mieleen laiska yhteiskunnan elätti

Vierailija
12/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun kuitenkin 5:ttä eri kieltä siihen malliin että tulen toimeen, ja olen työssä ammatissa missä vaaditaan kielitaitoa ja vähintään ylioppilas tutkinto.

Mutta oikeesti se ettei ole kouluttautunut on tyhmää eikä mikään ylpeilyn aihe. Minua kaduttaa etten opiskellut, mutta ihan hyvin olen ilman ammattitutkintoakin pärjännyt.

Mutta en sitä suosittele muille, se ei välttämättä kaikilta onnistu ja koulutus on aina tärkeää!!!

Tällähetkellä opiskelen kuudetta kieltä ja haaveissa on opiskella vielä ylioppilaaksikin jonain päivänä. Ihan itseni takia...

Vierailija
13/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa olevansa ylioppilas ja töissä marketin kassalla??? Itse arvostan ammattikoulutusta huomattavasti enemmän.

Vierailija
14/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi itse olen(ja myös mieheni) fiksu akateeminen.

Vierailija
15/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta oli juttua siitä, että akateemisille ei ole nykyään enää kauhesti työtä tarjolla, ja jäävät näin ollen vaille työtä, joten ei siinäkään niin kauheasti ole kehumista. Itse joutunut myös tämän kokemaan. Tiettyjen alojen ammatillisen koulutuksen saaneille sen sijaan on kysyntää, harmi että moni ei pelkän nimikkeen takia opiskele ammattikoulussa. Itelläni on kateeminen koulutus, mutta olen työtön kotiäiti. Harmittaa kun saan kateellisena katella ammatikoulun suorittaineiden kavereideni työtä. Ovat edenneet alallaan todella arvostettuun asemaan. Kun taas minä, itseäni joskus kehunut akateeminen ihminen jurotan kotona työn toivossa:(

Vierailija
16/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla pohja monelle eri alalla, ammattikoulutus on sitä harvemmin. Mutta marketinkassankaan ei kait tarvii olla ylioppilas?

Tiedän siivoojiakin jotka ovat ylioppilaita, eihän se kaikkien kohdalla siis päde.

-16.

Vierailija
17/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla itsetunto sen verran kunnossa ettei haittaa yhtään. Tämä luuseri on käynyt peruskoulun. Käynyt myös sosiaalialan koulutuksen mutta päättötyö puuttuu, siksihän sitä ei lasketa vaikka kurssit onkin suoritettu. Nyt opiskelen ammattikoulussa, viimeinen vuosi menossa. Ajattelin kyllä pyrkiä jatkokoulutukseen, yhtenä vaihtoehtona yliopisto.

Ja en tosiaankaan sen takia etten enää olis luuseri, vaan ihan siksi että mielessä häämöttää tietty ammatti. Olen jo sen verran iäkäs, että tiedän ettei opiskelu muuta minua ihmisenä, antaa vaan pätevyyden ammattiin.

Ystäväpiirissäni kaikenlaisia ihmisiä, myös akattemisia, ja aivan varmasti nämä samat ystävät minulla säilyvät, oli koulutustasoni mikä tahansa. Se kun ei merkitse yhtikäs mitään.

T: ikuinen luuseri ja peruskoulun käynyt

Vierailija
18/18 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on yleissivistävä koulu ja toinen vain ammattikoulu, kolmevuotinen linja tosin.

Tällä hetkellä mulla on vakipaikka töissä, mutta en viihdy siellä. Olen äitiyslomalla ja lomani jälkeen olen suunnitellut meneväni taas opiskelemaan, mutta en yliopistoon enkä välttämättä edes ammattikorkeaan, vaikka päätä kyllä riittäisikin. Toinen vaihtoehto on alkaa yrittäjäksi, siihen voin käydä yrittäjäkurssin, jos tunnen sitä tarvitsevani.

Kyllä monet pelkän peruskoulun/ammattikoulun käyneet ovat lahjakkaita, varsinkin siinä omassa alassaan ja heitä tarvitaan. kyllähän senkin näkee, että yliopistoista jne valmistuu liikaa porukkaa, kun ei töitä riitä kuitenkaan. Tulevaisuus on ammattikoulutuksessa ja tämä on ihan monen tahon toteama asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kaksi