Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää vanhemmat ihmiset jotka ostaa kärrykaupalla tavaraa ja hidastelevat kassajonossa

Vierailija
27.04.2022 |

Oiikeeiiin hiitaastii ladotaan niitä tavaroita. Yhden tällaisen henkilön kassavierailu kestää yli 15 min. Sitten kaivetaan etukortteja jotk on tietysti väärät ja lopuksi kasa kolikoita kaadetaan tiskille ja siitä sitten itse hiitaastii laskemaan kassahenkilölle.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa paljon vihaisia kassahidastelijoita paikalla.

Vierailija
22/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tärkeää, että meidän 92-vuotias isoäitimme käy itse kaupassa, tekee ostoslistan, kerää tavarat, osaa käyttää pankkikorttejaan maksaessaan, pakkaa itse tavarat ja kantaa ne vielä kotiin. Ehkä hitaasti, mutta tarkasti. Niin kauan, kun hänen toimintakykynsä sallii tällaisen itsenäisen toiminnan, on se hyväksi hänelle ja elämänhallinnalle, mikä kaventuu monin tavoin kun ikää tulee lisää. Kaikki me vanhenemme, sivistynyt yhteiskunta ymmärtää ikääntymisen ja sen tuomat muutokset luonnollisena asiana. Muualla kunnioitetaan vanhuksia, ap:n aloitus sen sijaan paljastaa hänestä itsestään jotain muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole oikein että kauppa-asiointinsa ripeästi hoitavat joutuvat odottelemaan kun yksi lähtee punnitsemaan banaaneitaan toiselle puolelle markettia.

Vierailija
24/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni myyjäkin menee mukaan siihen hidasteluun. Maaaaahdoooollisimmaaaaan hitaasti piipataan tuotteet ja hitaalla liikkeellä työnnetään tuotteita eteenpäin. Samalla voidaan keskustella vaikka rouvan peräpukamista ja kuinka hiekoitussoraa on vielä pyöräteillä niin paljon ja kone odottaa maksua useita minuutteja, kun juttu on kesken.

Joo, on hienoa, että on myyjiä, jotka nauttivat työstään ja asiakkaiden kanssa keskustelusta, mutta ruuhka-aikaan pitäisi olla ripeyttä ja kun huomaa vielä, että asiakaskin on hidas, niin ei myyjä voi tuplata hitautta enää.

Vierailija
25/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdistä on saanut lukea, kuinka kassatkin toivovat, että ehdit ottaa kortit esille ja pakkaamaamaan ennen maksamista. Minä kun laitan viikon ruuat hihnalle, niin viimeistä kassa jo vetää kassan yli. En ole vielä ehtinyt avata lompakkoakaan. Sitten vasta pakkaamaan.

Vierailija
26/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttävät paljon enemmän ne ihmiset, jotka makaavat marketissa tyhjien kärryjen päällä ja maleksivat ympäriinsä muiden tiellä ostamatta mitään.

Kärryyn nojailijat ovat usein ihmisiä, jotka tarvitsevat selän, lonkan tai polven kivun vuoksi tukea. 

Vierailija
27/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti myös ap:n iästä että mitä tarkoittaa vanhemmalla. Teinin mielestä kolmekymppinenkin on jo vanhus. 😂

Vanhempi=sellainen +45v.

Vierailija
28/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee muuten paljon enemmän palautetta siitä että tavaroita "heitellään" kassalla liian nopeasti kuin siitå että hidastellaan. Yritäpä tässä sitten kaikkia tyydyttää. Terveisin kassa.

Vierailija
29/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttävät paljon enemmän ne ihmiset, jotka makaavat marketissa tyhjien kärryjen päällä ja maleksivat ympäriinsä muiden tiellä ostamatta mitään.

Kärryyn nojailijat ovat usein ihmisiä, jotka tarvitsevat selän, lonkan tai polven kivun vuoksi tukea. 

Kaikelle keksitään kyllä selitys kun on kyse kauppamaleksijasta.

Vierailija
30/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttäisi enemmän, jos muut kassat vieressä olisivat kiinni. Jokainen ostaa sen verran kuin lystää ja kuppaa kassalla sen ajan mitä se aikaa vie. Ei siinä auta kuin vuoroaan odottaa. Siinä on itse mennyt huonoon saumaan kauppaan ja kassalle.

Mäkin olen käynyt koko korona-ajan kerran viikkoon kaupassa ja koko kärryllinen tulee hommattua tavaraa kerralla. Kyllä siinä hetki menee jos on yksin liikkeellä. Linjasto on täynnä ja ostokset yleensä menevät kolmeen kassiin.

Vierailija
31/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olisi tullut enkka kauppareissuun käytettyyn aikaan, mutta joku boomeri edessä tumpeloi maksukortin kanssa. Ei ole elämä reilua.

Vierailija
32/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän ap siinä jonossa muutenkin tuijota vaan kännykkäänsä, joten mitä sua haittaa jonkun hidastelu?

jos sulla on vain yksi ostos, voit pyytää päästä kärryllisen ohi.

Vierailija
33/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tärkeää, että meidän 92-vuotias isoäitimme käy itse kaupassa, tekee ostoslistan, kerää tavarat, osaa käyttää pankkikorttejaan maksaessaan, pakkaa itse tavarat ja kantaa ne vielä kotiin. Ehkä hitaasti, mutta tarkasti. Niin kauan, kun hänen toimintakykynsä sallii tällaisen itsenäisen toiminnan, on se hyväksi hänelle ja elämänhallinnalle, mikä kaventuu monin tavoin kun ikää tulee lisää. Kaikki me vanhenemme, sivistynyt yhteiskunta ymmärtää ikääntymisen ja sen tuomat muutokset luonnollisena asiana. Muualla kunnioitetaan vanhuksia, ap:n aloitus sen sijaan paljastaa hänestä itsestään jotain muuta.

Sinä vain muotoilet asian näin koska et viitsi olla avuksi ja tehdä ostoksia puolestaan. Kuka 92-v. haluaa muka oikeasti mennä johonkin markettiin enää?

Vierailija
34/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näissä kaupoissa, joissa ostetaan kärrykaupalla tavaraa löytyy myös itsepalvelukassat. Niissä on harvoin jonoa.

Voit myös käyttää eolttia niin ei tarvitse mennä kauppaan ollenkaan.

Vierailija
35/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taidat käydä kaupassa liian usein. Suosittelen käymään harvemmin niin ei ärsytä niin paljoa.

Vierailija
36/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä vain muotoilet asian näin koska et viitsi olla avuksi ja tehdä ostoksia puolestaan. Kuka 92-v. haluaa muka oikeasti mennä johonkin markettiin enää?

Mun anoppi. Mies tai meidän nuoriso käyttää kerran viikossa marketissa. Mummu tykkää katsella rauhassa kaikkia tavaroita ja varsinkaan n kaikkia uutuuksia. Hän tykkää seurata aikaansa. Tosin ostokset ei ole kuin kaksi pienehköä ostoskassillista kun yhdelle ihmiselle ostaa.

Vierailija
37/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ihmiset, joilla on aina niin hemmetinmoinen kiire elämässään. Kiire on asenne ja kertoo siitä, että et pysty järjestelemään omia toimia ja aikatauluja selkeästi ja väljästi. Ei minulla ole kaupassa kiire kun varaan siihen sopivasti aikaa. Miksi sinulla on kiire?

Vierailija
38/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu tietysti myös ap:n iästä että mitä tarkoittaa vanhemmalla. Teinin mielestä kolmekymppinenkin on jo vanhus. 😂

Nykykolmekymppinen ei itse ole mielestään edes "aikuinen".

Vierailija
39/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä näissä kaupoissa, joissa ostetaan kärrykaupalla tavaraa löytyy myös itsepalvelukassat. Niissä on harvoin jonoa.

Voit myös käyttää wolttia niin ei tarvitse mennä kauppaan ollenkaan. Korjattu

Vierailija
40/41 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee muuten paljon enemmän palautetta siitä että tavaroita "heitellään" kassalla liian nopeasti kuin siitå että hidastellaan. Yritäpä tässä sitten kaikkia tyydyttää. Terveisin kassa.

Jotain siltä väliltä. Voi toimia nopeasti ilman, että heittelee tavaroita. Ja voi toimia rauhassa ja kohteliaasti ilman, että oikein kunnolla hidastelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme