Polttareihin kuluja 400€ per henkilö?!
Mieheni on tulevana kesänä bestman ja ilmoitti että polttareihin menee rahaa 400€ per henkilö?! Miten ihmeessä menee.. Porukkaa siis mieheni lisäksi sulhanen ja kolme muuta bestmania. Olemme nuoria, itse vasta opiskelen, mies ollut lomautettuna töistä, ja tehnyt vasta vähän töitä viime aikoina (ja opiskelee) silti kuvittelee että on varaa törsätä. Ei siinä, mutta tämän lisäksi kesän aikana super paljon muitakin menoja.. Miten voi 27-vuotiaan rahankäyttö olla noin alkeellista..
Kommentit (36)
Jos tuohon on varaa niin miksikäs ei, mutta jos kerran on tulossa paljon menoja kesällä muutenkin niin keskustelisin kyllä miehen kanssa onko varaa laittaa yksiin polttareihin 400e.
Helposti menee 2000-5000€ per naama jos luxushuoraa, kokkelia ja muuta.
Mitenhän se taaskaan av-mammalle kuuluu, mihin joku toinen käyttää omat rahansa?
Alexac kirjoitti:
Aivan järkyttävä summa. No mies maksakoot omistaan jos tuollaisen summan haluaa polttareihin käyttää.
No kai hän omista rahoistaan maksaa vaikka käyttäisi vähemmän tai enemmänkin. Aivan ihme keskustelu taas.
No ei mene 400e/nokka. Hesalaisilla on karannut realiteetit jo aikaa sitten, taantuma kyllä korjaa utopiat.
Juuri tuli kutsut polttareihin, sulhasen juhlat 400e ja morsiamen 200e. Kieltäydyimme ja annamme tuon rahan lahjana. Ihan sairasta!!??
Mulla ei ole noin hyviä kavereita, että laittaisin 400 yhteen iltaan.
Pennut pitävät polttareita. Aikuiset juhlivat kahdestaan, maistraatin jälkeen, ja rahoilla ostetaan pörssiosakkeita.
Ihan järjetöntä jos kerta puhutaan opiskelijapariskunnan budjetista. Siinä on miehillä karannut mopo käsistä. Omasta kokemuksesta bestmanin tai kaason homma on yhtä helvettiä kaikkine kuluineen ja järkkäilyineen. Lahjat ja puvut siihen päälle. Ei, kyllä 100€ maksimissaan per nuppi. Älä sinä tyttö hyvä ainakaan penniäkään tuohon lystiin laita.
Ongelmahan tuossa on se että jos teillä on yhteinen talous, se on automaattisesti sinultakin pois. 400€ kankkulankaivoon. Puhu ihmeessä törsäilijämiehelle järkeä!!
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan tuossa on se että jos teillä on yhteinen talous, se on automaattisesti sinultakin pois. 400€ kankkulankaivoon. Puhu ihmeessä törsäilijämiehelle järkeä!!
Ei vaan ongelma on se yhteinen talous.
Onpas ne hankkineet halvat h**rat jos noin halvalla pääsee per lärvi.
Sellainen 100€ nuppi on normaalia.
Jokainen maksakoot kulunsa itse.
Jos yhteistä rahaa aletaan käyttämään tollasilla summilla jo ennen avioliittoa, ei kannata mennä naimisiin.
No jos maksaa polttareiden lisäksi osuutensa yhteisistä kuluista normaalisti niin ei kai siinä mitään. Järkevä ihminen voi hyvinkin ehtiä säästämään tuon verran kesään mennessä, jos ei ole tarpeeksi aiempia säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen 100€ nuppi on normaalia.
Jokainen maksakoot kulunsa itse.
Jos yhteistä rahaa aletaan käyttämään tollasilla summilla jo ennen avioliittoa, ei kannata mennä naimisiin.
Vaikka kummallakin olisi omat rahat, niin kannattaako tuollaisen kanssa mennä naimisiin ollenkaan? Kyllä niitä on sellaisiakin miehiä, jotka ovat fiksuja rahankäyttäjiä.
Aivan järkyttävä summa. No mies maksakoot omistaan jos tuollaisen summan haluaa polttareihin käyttää.