Pulssi nousee herkästi kaikesta, onko tämä ahdistuneisuushäiriö??
esim jos pitää soitaa puhelu, mennä ulos, tai muuta. saatan tuntea pulssin voimakkaana ja kiihtyneenä. mietin onko normaalia??
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä. Kofeiini, lakritsi, verenpaine?
Verenpaineet OK. Olen juonut yhden pienen kupin kahvia aamulla. En syö lakuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla autonomisen hermoston häiriötä?
en tiedä mitä tarkoittaa
https://sydan.fi/kysymys/autonomisen-hermoston-vaikutus-sydamen-toimint…
Onko täällä enää muita kuin jotain ahdistuneita? Kuinka heikkoja ihmiset oikein nykyään ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla autonomisen hermoston häiriötä?
en tiedä mitä tarkoittaa
https://sydan.fi/kysymys/autonomisen-hermoston-vaikutus-sydamen-toimint…
Voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatat olla erityisherkkä, kuten minäkin. Keho voi olla stressitilassa, mulla on samanlaisia tuntemiksia. Älä ainakaan käytä kofeiinia enää, jos käytät. Mulla teaniini rauhoitti hermostoa ja olotilaa. Lisäksi otan yöksi valeriaanaa. Olen aina ollut jännittäjä ja syke nousee herkästi. Todella ärsyttävää.
Ei edes yhtä kuppia? :(
Itse en voi käyttää kofeiinia ollenkaan. Joskus olen juonut migreeniin energiajuomaa, kun se on auttanut siihen, mutta illalla tunnen kuinka ahdistaa. Kun jätin kofeiinin kokonaan pois, olo helpottui. Kokeilemalla selviää, oletko kuinka herkkä kofeiinille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saatat olla erityisherkkä, kuten minäkin. Keho voi olla stressitilassa, mulla on samanlaisia tuntemiksia. Älä ainakaan käytä kofeiinia enää, jos käytät. Mulla teaniini rauhoitti hermostoa ja olotilaa. Lisäksi otan yöksi valeriaanaa. Olen aina ollut jännittäjä ja syke nousee herkästi. Todella ärsyttävää.
Itse en voi käyttää kofeiinia ollenkaan. Joskus olen juonut migreeniin energiajuomaa, kun se on auttanut siihen, mutta illalla tunnen kuinka ahdistaa. Kun jätin kofeiinin kokonaan pois, olo helpottui. Kokeilemalla selviää, oletko kuinka herkkä kofeiinille.
ok, pitää kokeilla. Ainakin voi juoda sitten kofeenitonta kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kofeiiniherkkä jatkaa vielä. Stressaan helposti ja sain lopulta rytmihäiriöitä, lisälyöntejä. Sydän on tutkittu, ei vikaa. Beetasalpaajat eivät lopettaneet lisälyöntejä. Lopulta kokeilin teaniinia ja nyt lisälyöntejäkään ei ole. Minun sydämen häiriöt tulevat herkästä hermostosta.
Syke on yksilöllinen. Joillakin syke on korkea, joillakin matalampi. Tämä on normaalia (tietysti tietyissä rajoissa). Mutta joillakin se syke vaan on korkeampi. Ahdistus on sitten asia erikseen.
en tiedä mitä tarkoittaa