Korona ja todella voimakas hikoilu
Olen nyt viikon sairastanut koronaa. Kuumetta ei enää ole. Yskää ja hengenahdistusta kylläkin. Ihmettelen vain tuota hikoilua. Yksin kun asun ja koira kuitenkin käytettävä lenkillä, niin pienenkin lenkin jälkeen hikoilen kuin vesiputous. Onko kenelläkään muulla tätä hikoilua?
Kommentit (17)
Kyllä runsas hikoilu on yksi oireista. Kaikille ei tietysti tule kaikkia.
Muakin hikoilutti kauheasti pari päivää kuumeen laskemisen jälkeen. Nyt alkaa jo normalisoitua. Haju- ja makuaisti kyllä vielä lähes poissa... Sairastumisesta vähän yli viikko.
Mun ei tarvinnut tehdä oikeasti yhtään mitään siihen, että hiki valui päältä. Eikä ollut kunnolla edes kuumetta missään vaiheessa. Pientä lämpöä vain.
Ja edelleen hikoilen normaalia/aiempaa enemmän vaikka en onneksi enää ihan noin mitä silloin sairastaessa. Korona oli mulla touko-kesäkuun vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä runsas hikoilu on yksi oireista. Kaikille ei tietysti tule kaikkia.
Ja jotkut onnekkaat saa jackpotin..
Lihavat hikoo ilman koronaaki jatkuvasti.
Itse sain koronan nyt ensimmäistä kertaan vaikka olenkin 3 x rokotettu. Hikoilu on aivan järjetöntä...
Täällä kanssa 3x rokotettu. Käytin FFP2-maskia kaikkialla viime vuosina, mutta tänä kesänä päätin pikkuhiljaa lopettaa, kun oma pitkäaikainen sairauteni, jonka vuoksi kuuluin riskiryhmään, alkoi viimein helpottamaan. Jatkoin kuitenkin järkevää varovaisuutta ja huolellista käsien pesua, mutta ei mennyt montaakaan viikkoa maskin käytön lopetuksesta kun sain koronan ensimmäistä kertaa. Oli se aikamoinen sairaus 40 asteen kuumeineen kaikkineen. Kuumeen lopulta laskettua minäkin kärsin voimakkaasta hikoilusta päivien ajan. Yöllä heräsin pariinkin kertaan siihen että olen hikoillut vaatteet ja lakanat likomäriksi. Normaalisti en hikoile lähestulkoon ollenkaan, mutta koronan kanssa oli kuin saunassa istuisi.
Mulla sama kokemus, sairastin koronan heinäkuun lopulla. Toinen tartunta oli kyseessä. Yhtenä yönä oli kuumetta, muutoin oli lähinnä kurkun karheutta ja pientä yskää sekä nivelkipuja. Sikäli pääsin vähällä. Jo itse taudin aikana oli pientä hikoilua. Mutta voi hyvänen aika sitä hikoilun määrää, kun sitten pikkuhiljaa lähdin taas liikkeelle ja ulkoilemaan. Ihan kunnolla oli naama ja paita märkänä, kun ulkoilun jälkeen istahti alas. Oikein ihmetellä piti. Kyllä se siitä ajan kanssa loppui, onneksi! Jännä kuulla, että muillakin on ollut samaa. Eka tartunnasta en tätä oiretta muista.
Vaihdevuodet aiheuttaa. Antibiootti kuuri auttaa niin kotonaan kuin tuberkuloosiin.
Minulla sama. Sekä lisäksi järkyttävä jano. Join 3 litran pulloa vettä yhtenä päivänä. Sitten iski suolanhimo. Söin ison pizzan ja paketillisen suolakeksejä.
Olihan siinä päivän tai pari sellaista että välillä tuntui olevan kuuma ja sitten taas kohta paleli. Mutta nopeasti se meni ohi, rokotus toimi kuten kuuluu.
Hikosin lakanat, tyynyn ja patjan likomäräksi monena yönä.
Täällä juuri juuri alan toipua koronasta ja tuota hikoilua ja vilunväreitä on ollut. Kuume nousi yhtenä yönä, kova nuha ja kohtalaista yskää. Yhden kerran aiemmin olen kotonani sairastanut ja oli silloin voimakkaammat oireet, mutta hikoilua en muista olleen.
Mun yhdellä ystävällä oli todella voimakasta hikoilua. Vaatteet toisinaan ihan litimärät. Muilta koronan sairastaneilta en ole kuullut samaa.