Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisin pitänyt rahat tilillä, nyt olisi 5000 euroa enemmän --- onko sijoittamisessa useinkaan mitään järkeä?

Vierailija
25.04.2022 |

Voitot yleensä satasia tai tonni. Kyllähän se mukavalta tuntuu. Silloin. Mutta paljon nopeammin ne rahat häviävät. Toki tappio realisoituu vain myydessä, mutta tuli vain raja vastaan, että en halunnut ottaa riskiä, että vielä suurempi rahamäärä häviäisi.

En tiedä. Tuntuu, että poistuin markkinoilta tämän opetuksen myötä toistaiseksi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toihan on pikku summa, mulla meni 30keu kun venäjä aloitti sodan. On nimittäin suurin osa sijoituksissa venäläisissä kiinteistöissä. 

Vierailija
2/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa oikeaan aikaan ja myy oikeaan aikaan. Helpommin sanottu kuin tehty.

Olisimme kaikki miljonäärejä, jos se olisi helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on uhkapeliä jos ostaa jotain ja vähän ajan päästä myy.

Sijoittaminen on pitkäjänteisempää toimintaa. Jos tarpeeksi pitkällä aikajänteellä sijoittaa niin voiton tekeminen on lähes varmaa. Mikäli olisit 50 vuotta sitten ostanut Helsingin Pörssistä ihan mitä tahansa sattumanvaraisia osakkeita niin olisi erittäin epätodennäköistä, ettet olisi tehnyt niillä voittoa.

Vierailija
4/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittamisessa on järkeä jos laittaa kymppitonneja heti alkuun muuten kyseessä on pelkkää nappien heittelyä.

Vierailija
5/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ne pitää juuri nyt myydä?

Vierailija
6/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka käski laittaa all in kun kurssit oli ATH-lukemissa? Minä olen sijoittanut vuodesta 2016 ja aika paljon saa vielä pudota että menisi miinukselle. Toki olen pariin kertaan hyvissä ajoin kevennellytkin.

Vierailija
7/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös niitä joilla on rahat aina väärään aikaan sijoituksissa ja saamani voitot ovat olleet alle inflaation. Nytkin olisi vaikkapa reilun vuoden kuluessa tehnyt satumaisen potin jo pelkällä indeksirahastosijoituksella, mutta mun rahat olivat nyt talletuksissa. Enkä uskalla nyt aloittaa uudelleen, koska kerralla olisi heitettäväksi melko suuri summa ja pörssiromahdus saattaa olla ovella. Tuollaisesta tappiosta ja eläkesäästöjen menetyksestä en toipuisi ikinä.

Jatkuva sijoitus olisi toki turvallisempi, mutta se koskisi vain tulevia säästöjä ei nykyisiä. Eikä mulla taida olla enää niin paljon päiviä jäljellä että tuohon kannattaisi enää ryhtyä. Ei ainakaan riskinottoon.

Mutta, toimiakseen pörssi tarvitsee myös meitä jotka ostamme kalliilla ja myymme halvalla.

Vierailija
8/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en myy koskaan siksi että pelkään kurssien laskevan vielä lisää. Jos laskee, niin osingot toivottavasti juoskee ja kurssit nousee sitten aikanaan takaisin. Minä myyn neljästä syystä. 1) Kurssi on noussut niin paljon, että pidän viisaana kotiuttaa osan tuotoista. 2) Näen paremman tuottopotentiaalin muualla. 3) Pidän pysyvää alamäkeä todennäköisenä (lähinnä yksittäiset firmat). 4) Tarvitsen rahat muuhun.

Vierailija
9/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AIkahajautan, eli säästän rahastoihin saman pikkusumman kuukausittain, jolloin hintojen ollessa alhaalla (ja sijoitukseni arvo siis pieni) saan samalla summalla enemmän osuuksia. Kun hinnat sitten joskus nousee, niin tuottokin kasvaa, koska olen saanut ostettua osan osuuksista halvemmalla. Toki vaatii pitkäaikaisen säästöajan, mutta tällä taktiikalla olen kuitenin ollut koko ajan plussalla, vaikka hinnat välillä laskeneetkin paljon. 

Kerralla en uskaltaisi laittaa isoa summaa mihinkään, pelkäisin sitä, että sattuisin ostamaan juuri kalleimpaan aikaan, vaikka toisaalta jos tarpeeksi hajautetusti sijoittaisi ja pitkäksi ajaksi, niin eiköhän arvo silloinkin nousisi.

Vierailija
10/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huonoja päätöksiä on saanut tehdä että on pidemmällä tähtäimellä pahasti miinuksella.

Vierailija
11/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kannattaa. Myin viime keväänä osan osakkeistani kun ostimme talon. Myyntivoittoa oli lähes 30t €. Toki niistä joutuu maksamaan jäätävät verot.

Vierailija
12/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en myy koskaan siksi että pelkään kurssien laskevan vielä lisää. Jos laskee, niin osingot toivottavasti juoskee ja kurssit nousee sitten aikanaan takaisin. Minä myyn neljästä syystä. 1) Kurssi on noussut niin paljon, että pidän viisaana kotiuttaa osan tuotoista. 2) Näen paremman tuottopotentiaalin muualla. 3) Pidän pysyvää alamäkeä todennäköisenä (lähinnä yksittäiset firmat). 4) Tarvitsen rahat muuhun.

Nuo osinko-osakkeet voivat tietysti olla ihan järkeviä. Näitä varmaan kannattaa ostaa heti osakeantia ennen, jolloin kurssi on laskenut osingon verran (ei saa ilmaista lounasta markkinoilta).

AP

Vierailija
13/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on uhkapeliä jos ostaa jotain ja vähän ajan päästä myy.

Sijoittaminen on pitkäjänteisempää toimintaa. Jos tarpeeksi pitkällä aikajänteellä sijoittaa niin voiton tekeminen on lähes varmaa. Mikäli olisit 50 vuotta sitten ostanut Helsingin Pörssistä ihan mitä tahansa sattumanvaraisia osakkeita niin olisi erittäin epätodennäköistä, ettet olisi tehnyt niillä voittoa.

Niin, mutta ihmiselämä on nyt ja tässä. 5000 eurolla olisin ainakin matkustanut mukavan matkan vaikka. 

AP

Vierailija
14/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo osinko-osakkeet voivat tietysti olla ihan järkeviä. Näitä varmaan kannattaa ostaa heti osakeantia ennen, jolloin kurssi on laskenut osingon verran (ei saa ilmaista lounasta markkinoilta).

AP

Kurssi laskee yleensä irtoamispäivänä ja silloin on jo myöhäistä ostaa osaketta osingot silmissä.

Vierailija
15/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se yleisindeksi pitkällä ajalla näyttää ylöspäin joten periaatteessa osakkeisiin sijoittamalla ei häviä jos vaan jaksaa odotella tarpeeksi kauan.

Vierailija
16/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä meikäläisen taktiikka ei ainakaan vaikuta kauhean toimivalta, että vähennän reippaasti kun on tyyliin 5% plussalla vielä ja ostelen sitten enemmän miinuksella lisää. Yleensä ne poukkaa nousuun aina silloin kun olen myynyt.

Vierailija
17/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, aloitin sijoittamisen 18-vuotiaana, olen nyt 34-vuotias, lisäilin vähitellen rahaa salkkuun. Olen yhteensä lisännyt nyt joku 25000, salkku on 47000 eli kai tässä joku järki on vaikka alamäkiäkin on mahtunut mukaan. 

Vierailija
18/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette perusta holdingyhtiötä v-paratiisiin?

Hölmöä maksaa Suomeen verot sijoitusvoitoista jotka ovat tulleet pääosin kansainvälisestä kaupasta ja toiminnasta. Sitähän verottaja itsekin sanoo että Suomessa tehdystä bisneksestä maksat Suomeen verot.

Vierailija
19/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa osinkoa maksavia osakkeita ja sijoittaa osinkorahat aina uudestaan 👍

Vierailija
20/33 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, aloitin sijoittamisen 18-vuotiaana, olen nyt 34-vuotias, lisäilin vähitellen rahaa salkkuun. Olen yhteensä lisännyt nyt joku 25000, salkku on 47000 eli kai tässä joku järki on vaikka alamäkiäkin on mahtunut mukaan. 

Entäs nyt, kun luvataan pörssiromahdusta?

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi