Voiko stressin takia ihan oikeasti puhjeta aivan hirveä atooppinen ihottuma?
Kommentit (22)
Voi ja on puhjennut. Pahimmassa vaiheessa myös allergialääke auttaa. Mene kuitenkin lääkäriin.
Voi. Vaati käyntiä ihotautilääkärillä
Sain utopisen ihottuman, mutta se parani antilooppilääkityksellä. Kysyin lääkäriltä onko tällaista muillakin, mutta hän sanoi, ettei voi kertoa, koska häntä velvottaa intiimisuoja.
Jep, been there. Mulle kävi kuten monelle pikkulapsena sairastuneelle käy - oireet alkoivat lievittyä ja hävisivät ensimmäisiin kouluvuosiin mennssä. Sitten tulikin yo-kevät kirjoituksineen, ensimmäisine intensiivisine kesätyöpaikkoineen ja uusine parisuhteineen, ja hilseilin kuin kymmenen vuotta auringossa seissyt puutarhapöytä. Rauhoittui taas pitkäksi aikaa, kunnes tuli yksi pieni lehahdus 2018, mutta se talttui kortisonilla nopeasti. Sen jälkeen ei ole taas ollut juuri mitään enkä jaksa edes rasvata kuin kasvot suihkun jälkeen, kun iho pysyy ihan hyvänä.
Myötätuntoni sulle, se voi tulla nopeasti rajuna, mutta voi myös oikealla hoidolla lievittyä. Toivottavasti sun stressaava tilanne helpottuu. <3
Kahdesti ollut jo lääkärissä tän asian kanssa, ja aion taas tilata uuden ajan ja koittaa saada taisteltua itselleni lähetteen ihotautilääkärille. Aiemmista kerroista ei ole ollut mitään hyötyä, jotain lääkevoidetta sain ranteisiin, yöt tuskaa ja nykyään suihkussa käyminenkin. Ostin apteekista nyt ensihätään jotain perusvoiteita.
Ap
Kiitos jo nyt asiallisista vastauksista. Lämmittää kovasti nyt tosi alakuloista mieltä...
Vierailija kirjoitti:
Kahdesti ollut jo lääkärissä tän asian kanssa, ja aion taas tilata uuden ajan ja koittaa saada taisteltua itselleni lähetteen ihotautilääkärille. Aiemmista kerroista ei ole ollut mitään hyötyä, jotain lääkevoidetta sain ranteisiin, yöt tuskaa ja nykyään suihkussa käyminenkin. Ostin apteekista nyt ensihätään jotain perusvoiteita.
Ap
Kannattaa suosiolla uhrata satanen ja mennä yksityiselle
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onpa perseestä, ettet ole saanut lähetettä. Kokeile toista lääkäriä tk:ssa, jos edelliset kaksi kertaa ollut sama? Tai jos rahaa on, yksityiselle suoraan ainakin hakemaan ensihätään paremmat reseptit ja hoito-ohjeet ja saisiko sieltäkin sitten lähetteen erikoissairaanhoitoon, jos tarve?
T: 5
Menisin ehdottomasti yksityiselle heti jos olisi rahaa, mutta kun ei ole. Varmasti menen heti kun on varaa.
Atoopista en tiedä mitään mutta ressistä tuli mulle paha ihottuma, joka parani kun vaihdoin työ paikkaa.
Eri lääkäri molemmilla kerroilla, ehkä kolmas kerta toden sanoo. Joskus ollut nuorena korvattavia rasvoja, taas taitaa olla sen aika. Ei ikinä kyllä ole ollut näin pahaa tilannetta kun nyt. Onneksi sain joskus ataraxia unen saantiin, sitä olen nyt yötä vasten alkanut taas syömään, onneksi oli reseptiä jäljellä.
Ei mutta voi tulla jonkun tahallisen sabotoinnin seurauksena. Tekijät tietää, miten aiheutettu ja mikä ihottuma kyseessä.
Saavat varmaan kicksejö siitä, että saavat muut ihmiset uskomaan se on stressistä tiess mistä, vaikka oikessti tietävät että se on täyttä puppua.
Voi olla lääkkeistä ja kai nyt jokainen tietää, mitä on ottanut?
Vierailija kirjoitti:
Menisin ehdottomasti yksityiselle heti jos olisi rahaa, mutta kun ei ole. Varmasti menen heti kun on varaa.
Okei, surettaa kun en voi auttaa sua. On kamalaa valvoa yöt, ja kärsiä jatkuvasta kutinasta ja kirvelystä aamusta iltaan. :(
T: 5
Kannattaa mennä ihotautilääkärille ja ostaa sieltä ne määrätyt kalliit rasvat vaikka lainarahalla. Itse sain stressistä ihon järkyttävään kuntoon ja öisin tuntui, kuin iho olisi ollut tulessa sisältäpäin. Ihotautilääkäri otti tosissaan ja määräsi kunnon rohdot, joiden kanssa olen saanut ihon kuntoon. Tk-lääkäri ei ottanut tosissaan. Ennen tätä omaa kokemustani en ole itsekään ymmärtänyt, miten kauheaa ja kokonaisvaltaista haittaa ja kärsimystä iho-ongelmat voivat aiheuttaa. Voimia sinulle ap ja muille tällaisista vaivoista kärsiville!!!
Mulla tuli stressistä rajut trigiminaalihermon kivut joten kyllä, stressi voi todellakin aiheuttaa rajuja oireita, myös ihottumaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä ihotautilääkärille ja ostaa sieltä ne määrätyt kalliit rasvat vaikka lainarahalla. Itse sain stressistä ihon järkyttävään kuntoon ja öisin tuntui, kuin iho olisi ollut tulessa sisältäpäin. Ihotautilääkäri otti tosissaan ja määräsi kunnon rohdot, joiden kanssa olen saanut ihon kuntoon. Tk-lääkäri ei ottanut tosissaan. Ennen tätä omaa kokemustani en ole itsekään ymmärtänyt, miten kauheaa ja kokonaisvaltaista haittaa ja kärsimystä iho-ongelmat voivat aiheuttaa. Voimia sinulle ap ja muille tällaisista vaivoista kärsiville!!!
En ikinä uskonut itselleni käyvän näin, mutta ikinä ei voi tietää tosiaan mitä on edessä. Kiitos vastauksista kaikille, antaa jotain toivoa taas puskea eteenpäin. Toivottavasti kun tämä tilanne jossain kohtaa rauhoittuu, niin sen lupaan että tulen arvostamaan kaikkea taas aivan eri tavalla, tämä tosiaan on hyvin tuskallista ja vaikuttaa koko elämänlaatuun.
Jos on kova stressaamaan niin kannattaa käyttää todella vahvoja B-vitamiineja, ei siis missään nimessä mitään Vitaeprota eikä verkostomarkkinoinnin liian mietoja vitamiineja.
Kyllä voi. Kahdesti mennyt iho niin järkyttävään kuntoon stressistä, että piti nestemäisellä kortisonilla voidella kasvoja ja vartaloa. Yleensä nestemäistä kortisonia ei todellakaan määrätä kasvoille