Mitä teette alle 5 euron vaatteille ja tavaroille jotka ei mene kaupaksi Torissa?
Heitättekö roskakoriin? Itsellä on vanhoja farkkuja, vanhoja astioita, vanha seinävaate jotka ei tunnu kelpaavan edes halvalla hinnalla.
Kommentit (13)
Jos on hyvää farkkukangasta niin uusiokäyttöön esimerkiksi ompelussa. Astioita on kaikki paikat notkollaan. Seinävaatteilla tuskin paljoa on arvoa ellei tekijä satu olemaan joku taiteilija. Kierrätyskeskukseen. Siellä on ilmaislaareilla ottajia kyllä vaatteille.
Kierrätyskeskukseen tai Fidan tms. keräyslaatikoihin jos paikkakunnalla on. Luonto kiittää.
Laittaisin vielä annetaan-ilmoituksen. Jos kukaan ei halua, harkitsisin hyväntekeväisyyttä, tai "voisinko itse ostaa tämän kirpputorilta/ottaa ilmaiseksi". Jos ei, niin vaatteet siivousräteiksi ja muut roskiin/ kaatikselle.
Vien jonnekin hyväntekeväisyyskirpparille.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hyvää farkkukangasta niin uusiokäyttöön esimerkiksi ompelussa. Astioita on kaikki paikat notkollaan. Seinävaatteilla tuskin paljoa on arvoa ellei tekijä satu olemaan joku taiteilija. Kierrätyskeskukseen. Siellä on ilmaislaareilla ottajia kyllä vaatteille.
Ihmiset pyytää älyttömiä hintoja vanhoista 70-80 luvun seinävaatteista, 30 eurosta jopa yli 100 euroon. Itsellä kympin luokkaa eikä silti kelpaa. Vanhat astiat tuskin kellekkään kelpaa, taidan viedä suoraan roskakoriin.
En tiedä kovin vanhoista astioista, mutta Iittalan myymälä ottaa kuluneet lautaset, mukit tms. uusiokäyttöön tuotantoonsa.
Finlayson ottaa vanhoja farkkuja, lakanoita, pyyhkeitä yms. uusiokäyttöön ja niistä saa jopa alennuskupongin myymälään.
Kierrätyskeskuksissa on ilmaistavaraosastot. Sinne voi viedä vanhat vaatteet. Sekajätteisiin menevät todennäköisesti käytetään energian tuotantoon jätteenpolttolaitoksissa.
Minä olen aina ihmetellyt ostaako kukaan jotain parin eron kippoa ?
Siis, vaivautuu hakemaan ties mistä pikku tavaroita tai vaatteita ?
Sen ymmärrän , että kirppareilla on muutaman euron tavaroita myytävänä,
sieltä saatetaan ostaa useita halpoja juttuja.
Laitan suoraan roskiin. Nykyään jätteet poltetaan lämpövoimalassa sähköksi, se on ihan hyvä vaihtoehto. Esim vanhojen vaatteiden lahjoittaminen jonkun järjestön kautta köyhiin maihin on huonompi vaihtoehto ympäristölle, siellä niitä ei polteta, vaan viedään perinteisille tunkiokastopaikoille tai kipataan jätteitä mereen tms. Maailmassa ei ole puutetta tavarasta, vaan sitä on liikaa. Ekologisempaa on vaan hävittää ne lähellä, eli jätteenpolttolaitoksessa sähköksi.
Joskus lasken hinnan 1-2€ ja jos ei mene silloinkaan niin vien kierrätykseen. En yritä myydä rikkinäisiä. Ne mitä ei voi viedä kierrätykseen, vien kastopaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Joskus lasken hinnan 1-2€ ja jos ei mene silloinkaan niin vien kierrätykseen. En yritä myydä rikkinäisiä. Ne mitä ei voi viedä kierrätykseen, vien kastopaikalle.
Kuka jaksaa nähdä vaivaa myydä 1 eurolla? Pitää ottaa valokuvia, tehdä ilmoitusteksti, vastailla ihmisille viesteihin ja vielä tavata kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa nähdä vaivaa myydä 1 eurolla? Pitää ottaa valokuvia, tehdä ilmoitusteksti, vastailla ihmisille viesteihin ja vielä tavata kasvotusten.
Jos ilmoitus on valmiina, niin ei ole iso vaiva laskea hintaa. En kuskaa tai varalle tavaraa. Jos joku haluaa sen, hän tulee itse hakemaan..
Kokeilen niputtaa niitä ja laitan myyntiin erittäin edullisesti. Nipun hinta max 9€.
Voit myös laittaa laatikkoon ja annetaan -ilmoitus, maininta vain nouto ja nopeimmalle hakijalle. Ei tarvitse itse vaivautua viemään mihinkään.