Miten valmistat ja syöt kikherneitä?
Lapsi sanoi, että oli koulussa syönyt kikherneitä jonkun tahnan seassa ja oli kuulemma ollut hyvää. Niinpä ostimme kokeilun vuoksi purkillisen niitä kaupasta.
Mikä olisi helppo tapa valmistaa kikherneitä ja lisätä niitä arkiruokailuun?
Kommentit (25)
Mä teen usein lihapataa ja lisään siihen. Tomaattikastikkeessa ovat myös hyviä. Ja sitten lisään niitä myös riisin sekaan. Tulee ruokaisampaa. Anopilta olen saanut hyviä reseptejä näihin.
Vierailija kirjoitti:
Kik = Kick. Keittiössä potkaistaan ilmaan?
Minäkin oletan että potkimalla ne valmistetaan. Google ei osannut kertoa kuinka paljon niitä herneitä pitää potkia. Pitääkö tässä pyytää paikallinen karateseura avuksi?
Paahdan jauhelihan kanssa, uuniperunan lisukkeeksi ja lisäksi kermaviilikastike esim fetajuustolla.
Kikherneet käyvät vaikka mihin! Itse olen syönyt niitä ainakin
- pastakastikkeeseen lisättynä
- kasvispyörykkätaikinan sekaan soseutettuna
- hummuksessa
- uunissa paahdettuna
- curryn seassa
- riisin kanssa kastikkeessa, jossa kikherneet pääraaka-aine
Liotan kuivatut kikherneet yön yli tai laitan aamulla likoamaan ja keitän töistä tultua kypsiksi ohjeen mukaan.
Sitten voi syödä sellaisenaan perunan kanssa tai voi laittaa kasviskeittoon. Voi myös laittaa salaatteihin.
Keitettyinä voi myös muussata perunan ja sipulin kanssa ja muotoilla pellille pihveiksi. Myös porkkana on hyvä lisä pihveihin raasteena tai keitettynä. Maustaminen maun mukaan.
Itselleni kelpaavat myös kylminä välipalaksi.
Purkitetuista ei ole kokemusta.