Olen syönyt viikon PELKKÄÄ kalaa, näköni on jo kirkastunut ja olen laihtunut useita kiloja, pelkkää kalaa!
Nimittäin olen vyötärylihavoitunut ja vereni rasva-arvot heikot. Eräänä päivänä uimahallissa mietin iltapalaa ja lopulta päätin alkaa paastoamaan viikoksi. En kestänyt paastoa kuin yhden päivän ja päätin siirtyä kalaravintoon viikoksi, nyt siis tuo viikko kulunut mutta aion jatkaa vielä toisen viikon.
Kalasuosikkini viikon kalakuurille:
Seiti yms leikkeet, kuorruttamattomina, nämä höyrytetään. Maustetaan sitruunalla. Voisi paistaa myös pannussa. Hiiligrillissä erittäin hyviä. Muista sitruuna
Savustetut lohet eri muodoišsaan.
Savukalat laajemmin. Sitruunaa näihinkin.
Graavattua lohta en ole käyttänyt vaikka se olisi ihanaa koska olen myös suolalakossa, kalan luotaimen suolaisuus ihanteellinen ihmisille. Kaloilla suolaisuus sama kuin lapsi edessä, tämän ajatellaan olevan alkumeren suolapitoisuus. Kalojen suolapitoisuus lajista tai edes elinympäristössä riippumatta on lähes sama, vaihtelu paljon pienempää kuin muilla lajeilla.
Kalakuurin hyvät puolet:
Laihtuminen
Virkistyminen
Odotettavissa lisäksi veriarvojen parantumista ja ihon ja hiuksien hyvinvointia.
En usko palaavani metwurstin huuruisiin grillikioski mässäilyihin, pikemmin olen niin innostunut kaloista että aion hankkia virvelin ja yrittää löytää jonkun joka opettaisi ja veisi minut berkkokalastamaan!