Mitä ihmeellistä siinä on, että hoitajat käyttävät oikeuttaan irtisanoutua työstään? Jos työnantajan mielestä palkkaus on kunnossa, korvaavien työntekijöiden löytäminenhän ei silloin ole temppu eikä mikään.
Palkatkoon uudet töihin. Näinhän se menee muillakin aloilla.
Kommentit (909)
Outo kysymys, eihän siinä ole mitään ihmeellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karenssi kestää sen kolme kuukautta. Kannattaa muistaa että ansiosidonnaisessa on aika kovat leikkurit sen n. 3000 euron tulojen jälkeen. Itse olin ansiosidonnaisella vuoden, nettotulot luokkaa 1600, pohjilla n. 4000/kk bruttotulot.
Jokainen saa tietysti itse päättää mitä työrintamalla tekee. Pitäisin omalla kohdalla todella erikoisena ajatusta irtisanoutumisesta jonkun liiton takia. Mutta kuten sanoin, kukin tekee kuten parhaaksi näkee.
Ei LIITON takia, vaan sen takia, että hoitajien palkat ja työolot ovat olleet täysin ala-arvoiset jo VUOSIA.
Leppoisa ylipalkattu sisätyö. Kerro toki mielestäsi ne helpot ja arvostetut ammatit mielestäsi?
Pysyisit omassa ketjussasi ulisemassa. SIellä sinulle on jo tähän vastattu.
Naurettavaa lähinnä tuo irtisanoutumisilla uhkailu. Kun mikään muu ei tehoa, niin epätoivon vimmalla vielä pitää joku ukaasi keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko ja aloitus naulan kantaan.
Sitten on toinen näkökulma. Palkka riittää mainiosti yhdelle ihmiselle. Mutta entäpä jos hoitajat haluavat korotuksia siksi, että sillä voisi elättää myös perheen. Tänne on nyt tulossa yksin muuttavia hoitajia muualta maailmalta. Ei kai yksin asuvalle ja elävälle ole mikään ongelma tulla palkalla toimeen. Lähettävät jopa vähän kotimaansa.
Hoitajien työ ei ole kohta enää perheellisten työtä, vaan jonkun muun. Siihen suuntaan näytetään olevan menossa.
Keskipalkat ovat 3 300 eur/kk (sh) ja 2 800 eur/kk (lähihoitaja).
Jos nuo eivät ole perheellisten palkkoja, niin puolet kokopäivätöissä olevista perheellisistä eivät elä palkoillaan. Puhumattakaan työttömistä, opiskelijoista, osapäivätyöläisistä, jne.
Hoitajat nyt eivät vain tajua ettei kaikille automaattisesti kuulu se ylemämn keskiluokan elintaso johon sisältyy trendikäs asunto hyvältä alueelta, uusi auto, säännöllistä ravintola- ja kylpylähemottelua, aina uudet puhelimet Jonnelle ja Jennicalle, pari lomamatkaa vuodessa, jne.
Ja miksiköhän aina joku kaltaisesi vajaa taukki tulee typeryyttään ulisemaan jostain hemmetin trendikkäistä hyvän alueen asunnoista ja lomamatkoista ja muusta typeryydestä, jonka vain noin hemmetin t y h m ä ihminen voi tällaiseen keksiä? Eihän kukaan hoitajien palkoilla lähellekään mistään älyttömistä unelmoi. Miten voit olla noin aasi, että et sitä tajua?
Olen eri kuin jolle kommentoit, mutta miksi pitää vastata noin aggressiivisesti ja haukkumalla? Et luo kovinkaan älykästä kuvaa itsestäsi tuolla tyylillä.
Koska hoitsut eivät ole kovinkaan älykkäitä. Jos olisivat, niin he olisivat opiskelleet jonkun oikean ammatin jossa on jotain vaatimuksiakin.
Ai? Eikö muka ole fiksua valita ala, jossa tarvitsee opiskella vain 2 vuotta, jolla saa sen kolmen tonnin palkan?
Ja oikeasti älykäs opiskelee sitä alaa, mistä on itse kiinnostunut.
Teidän irtisanoutumisenne tuntuu olevan ongelma ja isoin juttu teille itsellenne. Hirveä kohkotus, uhittelu ja ihme negatiivisuuden lietsonta on jatkunut vuodesta toiseen. Lopputulos on, että ketään ei juuri kiinnosta, mutta kyllästyttää senkin edestä. Voisitteko nyt vaan kaikki alalta pois haluavat irtisanoutua. Samalla tuulettuu ilmapiiri itsestään ja jäljelle jääneetkin saa työrauhan teidän valitukselta. Hetken voi olla vajetta, mutta sen kyllä aika korjaa kun katkerat häipyvät alalta. Mitään paniikkia ei tule, vaikka te niin hirvittävän mielellänne hekumoitte sillä ja kuvittelette itsenne maailman navaksi. Onnea työnhakuun!
Ei siinä ole kyllä mitään ihmeellistä. Miksi luulette niin?
Irtisanoutukaa ihmeessä jos sillä saadaan tämä jatkuva kitinä loppumaan. Adios!
Vierailija kirjoitti:
Teidän irtisanoutumisenne tuntuu olevan ongelma ja isoin juttu teille itsellenne. Hirveä kohkotus, uhittelu ja ihme negatiivisuuden lietsonta on jatkunut vuodesta toiseen. Lopputulos on, että ketään ei juuri kiinnosta, mutta kyllästyttää senkin edestä. Voisitteko nyt vaan kaikki alalta pois haluavat irtisanoutua. Samalla tuulettuu ilmapiiri itsestään ja jäljelle jääneetkin saa työrauhan teidän valitukselta. Hetken voi olla vajetta, mutta sen kyllä aika korjaa kun katkerat häipyvät alalta. Mitään paniikkia ei tule, vaikka te niin hirvittävän mielellänne hekumoitte sillä ja kuvittelette itsenne maailman navaksi. Onnea työnhakuun!
Ja samalla koko alan maine on pilattu valittamisella ja negatiivisuudella lietsomalla. Varsinaisen karhunpalveluksen olette itsellenne tehneet.
Mä niin odotan, mistä Turku pieraisee hoitajat kun me hoitajat irtisanoudutaan :))
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008768315.html?fbclid=IwAR2j-1G…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kyllä tähän väliin todeta että hoitajina työskentelee ja hoitajaksi hakeutuu melko yksinkertaisia ihmisiä. Ei ole kykyä vaativiin tehtäviin eikä monimutkaiseen ajatteluun. Koulutuksen tasosta kertoo muuan kohtaamani hoitaja, joka oli kaksikymppinen eikä kertomansa mukaan osannut muuta kuin suomea.
Otantasi on hurja 1. YKSI.
Yksi ihminen osaa vain suomea, mikä ei voi edes peruskoulun käyneen kohdalla olla totta, ja sinä yleistät kaikki hoitajat yksinkertaisiksi.
Kukakohan tässä se yksinkertainen on?
Katso hakijatilastoja ja pisterajoja vaikka viimeiseltä 10 vuodelta. Eipä ole hääppöiset vaatimukset sairaanhoitajaksi. Että kyllä se tyhmin sakki sinne etsiytyy, ihan silkka fakta. Lukio on aivan naurettavan helppo läpäistä, lähes kuka vaan pystyy siihen nykyään. Kirjoituksista ei tosiaan kummoisiakaan arvosanoja tarvita, että todistuksella hoitajaksi pääsee. Ne juuri ja juuri vielä korkeakoulukelpoiset, kunhan tutkinto pidetään riittävän simppelinä. Kandin tasoinen tutkintohan se ylipäätään on.
Vierailija kirjoitti:
Mä niin odotan, mistä Turku pieraisee hoitajat kun me hoitajat irtisanoudutaan :))
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008768315.html?fbclid=IwAR2j-1G…
Enemmän minua kiinnostaa ne teidän suunnitelmat. Monesti ole kysynyt näissä ketjuissa, mutta mitään konkreettista suunnitelmaa ei tunnu kenelläkään olevan. Kova vahingonilo ja joukkopsykoosi kylläkin. Päälimmäisenä jää mieleen, että on alalle vain hyvä, että nämä vahingoniloiset, epämotivoituneet, kroonisesti katkerat yms. lähtevät kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008768315.html?fbclid=IwAR2j-1G…Enemmän minua kiinnostaa ne teidän suunnitelmat. Monesti ole kysynyt näissä ketjuissa, mutta mitään konkreettista suunnitelmaa ei tunnu kenelläkään olevan. Kova vahingonilo ja joukkopsykoosi kylläkin. Päälimmäisenä jää mieleen, että on alalle vain hyvä, että nämä vahingoniloiset, epämotivoituneet, kroonisesti katkerat yms. lähtevät kerralla.
Juuri näin, uhoa on, tekoja ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008768315.html?fbclid=IwAR2j-1G…Enemmän minua kiinnostaa ne teidän suunnitelmat. Monesti ole kysynyt näissä ketjuissa, mutta mitään konkreettista suunnitelmaa ei tunnu kenelläkään olevan. Kova vahingonilo ja joukkopsykoosi kylläkin. Päälimmäisenä jää mieleen, että on alalle vain hyvä, että nämä vahingoniloiset, epämotivoituneet, kroonisesti katkerat yms. lähtevät kerralla.
Mä taas luulen, että vielä sulle ja monelle muulle tulee kova ikävä irtisanoutuneita hoitajia. Harmi ettet ymmärrä sitä jo nyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, uhoa on, tekoja ei.
Miksi tekoja pitäisi niillä kaikilla irtisanoutuvilla hoitajilla olla tällä hetkellä tehtynä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SInulle ei mikään vastaus riitä.
Tarkoituksesi on trollata.
PS: Se toinen trolli oli parempi.
Juuri näin. Ihan normaalia lähteä firmasta jonka talous on niin kuralla, että ei voi maksaa kunnollista palkkaa.
Minä kannatan hoitajien joukkoirtisanoutumista. Saavat sitten päättäjät oikeasti uskotella itselleen, että hoitajien palkkaus on riittävän hyvä.
Mä toivon, että tuo yksi jankuttaja joutuu autokolariin ja vammautuu pahasti ja saa maailman veemäisimmät hoitajat. Täällänaiset on toisten kimpussa, vaikka on ihan ilmiselvää, että koko Suomi nojaa naisten tekemään työhön, josta ei edes haluta maksaa. Ne rahat halutaan kahmia itselle ja jakaa muille maille. Sama kaikissa töissä ja sehän onnistuu kun kateelliset ei edes suostu parannuksiin. Suomi on hinnoiteltu liian kalliksi, palkat ei riitä ja nyt on aika jakaa pottia tasaisemmin, ihan kaikilla aloilla.
Koska hoitsut eivät ole kovinkaan älykkäitä. Jos olisivat, niin he olisivat opiskelleet jonkun oikean ammatin jossa on jotain vaatimuksiakin.