Mitä ihmeellistä siinä on, että hoitajat käyttävät oikeuttaan irtisanoutua työstään? Jos työnantajan mielestä palkkaus on kunnossa, korvaavien työntekijöiden löytäminenhän ei silloin ole temppu eikä mikään.
Palkatkoon uudet töihin. Näinhän se menee muillakin aloilla.
Kommentit (909)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukoot, jos on säästöjä niin eläkööt niillä, jos ei niin voi voi. Kela, Sossu tai muukaan taho ei maksa irtisanoutuneelle mitään.
Ihan normaalisti saa työttömyystukea ja muita etuuksia, kunhan karenssi on ohi. Ja kun poistaa ammattioikeutensa, niin työkkäri ei voi vaatia hakemaan hoitoalan työpaikkoja.
Niin,on KARENSSIAIKA jolloin ei saa mitään rahaa. Oletpas varsinainen välkky.
Normaalitilanteessa siis noin, joukkoirtisanoutujille Tehy maksaa korvauksen karenssiajalta.
Joskushan sitä senkin liitonkassanpohja loppuu. Tai sit on isot jäsenmaksut.
Kassa riittää hyvin karenssin ajaksi. Sen jälkeen on oikeutettu työttömyysturvaan ihan kuten kuka tahansa muukin. Tosin todellisuudessa ei kestä kuin päivän tai pari niin työnantaja kerjää kaikki takaisin vaaditulla palkalla. Vai mikä on muka vaihtoehto? Annetaanko potilaiden vaan yksinkertaisesti kuolla sitten kun ei ole ketään hoitamassa?
Jaa siis hoitsut irtisanoutuu...
Sitten te... mitä? Menette työkkäriin koska rahaa saadaksenne teidän pitää olla työttömiä työnhakijoita?
HIENO UUTINEN, työkkärillä on teidän profiiliinne sopivia hommia tarjolla. Tietysti ilman kokemuslisiä.
Ai ei kelpaa? Karenssi.
Kuten jokainen yhtään tilannetta seuraava tietää, on osa hoitajista jo nyt saanut tarpeekseen ja irtisanoutunut ihan omatoimisesti. Todella moni sinnittelee odotellen liiton ohjeita joukkoirtisanoutumiseen. Kuten minäkin. Jos sekään ei auta saamaan palkkoja ylös, ja sitä kautta alaa houkuttelevammaksi, lähden sitten joka tapauksessa, mutta katson nyt ensin tämän loppuun. Kunnon palkalla pakotan itseni vielä jaksamaan kunnes saadaan lisää hoitajia työkuormaa jakamaan, mutta nykyisellä palkalla en varmasti jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukoot, jos on säästöjä niin eläkööt niillä, jos ei niin voi voi. Kela, Sossu tai muukaan taho ei maksa irtisanoutuneelle mitään.
Ihan normaalisti saa työttömyystukea ja muita etuuksia, kunhan karenssi on ohi. Ja kun poistaa ammattioikeutensa, niin työkkäri ei voi vaatia hakemaan hoitoalan työpaikkoja.
Niin,on KARENSSIAIKA jolloin ei saa mitään rahaa. Oletpas varsinainen välkky.
Normaalitilanteessa siis noin, joukkoirtisanoutujille Tehy maksaa korvauksen karenssiajalta.
Joskushan sitä senkin liitonkassanpohja loppuu. Tai sit on isot jäsenmaksut.
Kassa riittää hyvin karenssin ajaksi. Sen jälkeen on oikeutettu työttömyysturvaan ihan kuten kuka tahansa muukin. Tosin todellisuudessa ei kestä kuin päivän tai pari niin työnantaja kerjää kaikki takaisin vaaditulla palkalla. Vai mikä on muka vaihtoehto? Annetaanko potilaiden vaan yksinkertaisesti kuolla sitten kun ei ole ketään hoitamassa?
Siinä voi hoitsu miettiä kun oma äiti tukehtuu hengityskoneessa tai isän lonkkaleikkaus perutaan.
Isä ymmärtää kyllä, vaikka kannustikin aikoinaan opiskelemaan, mikä taas ei tyttöä kiinnostanut.
Vierailija kirjoitti:
Sitten te... mitä? Menette työkkäriin koska rahaa saadaksenne teidän pitää olla työttömiä työnhakijoita?
HIENO UUTINEN, työkkärillä on teidän profiiliinne sopivia hommia tarjolla. Tietysti ilman kokemuslisiä.
Ai ei kelpaa? Karenssi.
Ammattioikeuksien poisto. Ei siinä muuta tarvita. Silloin ei enää saa työskennellä hoitajana vaikka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä väläyteltiin hoitajapulaan Ukrainalaisia sotapakolaisia ratkaisuksi- tahdotko mennä hoidattamaan itseäsi sotapakolaisen luo? Minä en todellakaan halua. Edes suomalaisille hoitajille ei anneta riittävää koulutusta. Lisäksi palkataan ties mitä kesäjannuja ja pitkäaikaistyöttömiä ja se todellakin näkyy hoidon laadussa, joten sotapakolaiset jotka itse ovat hoidon tarpeessa eivät missään nimessä saa olla vastuullisissa tehtävissä sotessa. Aivan käsittämättömiä ehdotuksia.
Tietysti menen jos ei suomalaista hoitajaa satu olemaan tarjolla.
Viimeksi tosin kävin työterveydessä kun tulin taloon, pakollinen. Sen jälkeen ei ole tarvinnut lääkäriä tai hoitajaa vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei kelpaa? Karenssi.
Ammattioikeuksien poisto. Ei siinä muuta tarvita. Silloin ei enää saa työskennellä hoitajana vaikka haluaisi.
Onnea sitten valitsemalla työpaikalla, varmasti kelpaa hyvin kun äitinsä menettänyt HR-rekrymirkku 28v katsoo cv:n läpi
Mä olen irtisanoutunut vakituisesta toimestani, eikä aikomuksenakaan ole enää ottaa vakipaikkaa vastaan hoitoalalta. Aion tehdä pelkkää keikkaa, minimituntipalkkana on 30e/h. Nyt jo osa vuokrafirmoista maksaa tuon, näinpä jopa röntgenhoitajia houkuteltavan 40e/h tuntipalkalla. Kun hoitajapula tästä vielä pahenee, niin tuntipalkatkin vuokrafirmoissa tulee nousemaan että edes jostain saavat työntekijöitä. Sitä en kyllä vain mitenkään ymmärrä, että kuntatyönantajalla ja julkisella on varaa maksella keikkafirmoille, mutta ei ole varaa nostaa hoitajien palkkoja yleisesti, jolloin pääsisivät loppujen lopuksi halvemmalla. Mutta kun ei, niin ei.
Ajattelin kyllä aikani kuluksi mennä myös norjan kielen kurssille, ja suunnata sitten myöhemmin Norjaan. Lapset on jo aikuisia, ei mua täällä mikään pidättele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukoot vaan kaikki niin palkataan pienemmällä summalla takaisin ja tietysti uusina työntekijöinä :)
Kuka tuollaiseen lähtee? Minä lähden mieluummin vaikka kaupan kassalle tai johonkin varastoon töihin, mieluummin vaikka keikkailen hoitajana jolloin vastuu ei ole niin suuri työvuorossa. Jos muutoksia ei saada aikaan niin hoitoalalta häivyn todennäköisesti jollain keinolla.
Olen valmistunut muutama kuukausi sitten ja olen töissä erikoissairaanhoidossa, kaipaisin tuekseni alan konkareita sillä opittavaa on valtavasti. Sen sijaan työvuorossa työparinani on usein opiskelija, jolloin vastuun kannan potilaista yksin. Palkka ei vastaa työn vaativuutta. Mieluummin teen pienemmällä palkalla jotakin muuta, joka ei stressaa tällä tasolla.
Näin kaikki tekee. Ei kukaan tule palaamaan huonoilla ehdoilla. Se on pelkkää toiveajattelua. Luuleeko oikeasti ihmiset ettei hoitajat pysty edes muutamaa kuukautta olemaan ilman palkkaansa? Liitto turvaa toimeentulon karenssin ajalta, eikä yhteiskunta kyllä kestä edes lähellekään sitäkään aikaa ilman erikoissairaanhoitoa, joten ei kestä kauaakaan kuin palkankorotuksiin myönnytään.
Voisi edes vähän laskea että miten sillä liitolla on rahaa sellaisiin maksuihin. Ei nimittäin ole mitään nappikauppaa jos korvataan edes lähellä täysimääräisinä koko karenssin aika.
Koska irtisanoutumiset ei koske kaikka, vaan erikseen valikoitua joukkoa joiden poissaolo kaataa systeemin välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei kelpaa? Karenssi.
Ei taida kuulua liittoonkaan sen jälkeen...
Ei koulutusta, ei työtä... no, voihan sitä noinkin toimia.
Vierailija kirjoitti:
Ylellä väläyteltiin hoitajapulaan Ukrainalaisia sotapakolaisia ratkaisuksi- tahdotko mennä hoidattamaan itseäsi sotapakolaisen luo? Minä en todellakaan halua. Edes suomalaisille hoitajille ei anneta riittävää koulutusta. Lisäksi palkataan ties mitä kesäjannuja ja pitkäaikaistyöttömiä ja se todellakin näkyy hoidon laadussa, joten sotapakolaiset jotka itse ovat hoidon tarpeessa eivät missään nimessä saa olla vastuullisissa tehtävissä sotessa. Aivan käsittämättömiä ehdotuksia.
On kyllä ihan vtn pöyristyttävää että viitsi tollasta suustaan edes päästää.
Meillä kun ei ole lääkelistoja yms ukrainaksi ja kirjauksetkin pitäisi tehdä suomeksi. Aika noloa oikeasti tunkea traumatisoituneita sotapakolaisia pottia pesemään koska suomalaiselle ei vaan haluta hoitaa työolosuhteita kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtisanoutukoot vaan kaikki niin palkataan pienemmällä summalla takaisin ja tietysti uusina työntekijöinä :)
Kuka tuollaiseen lähtee? Minä lähden mieluummin vaikka kaupan kassalle tai johonkin varastoon töihin, mieluummin vaikka keikkailen hoitajana jolloin vastuu ei ole niin suuri työvuorossa. Jos muutoksia ei saada aikaan niin hoitoalalta häivyn todennäköisesti jollain keinolla.
Olen valmistunut muutama kuukausi sitten ja olen töissä erikoissairaanhoidossa, kaipaisin tuekseni alan konkareita sillä opittavaa on valtavasti. Sen sijaan työvuorossa työparinani on usein opiskelija, jolloin vastuun kannan potilaista yksin. Palkka ei vastaa työn vaativuutta. Mieluummin teen pienemmällä palkalla jotakin muuta, joka ei stressaa tällä tasolla.
Näin kaikki tekee. Ei kukaan tule palaamaan huonoilla ehdoilla. Se on pelkkää toiveajattelua. Luuleeko oikeasti ihmiset ettei hoitajat pysty edes muutamaa kuukautta olemaan ilman palkkaansa? Liitto turvaa toimeentulon karenssin ajalta, eikä yhteiskunta kyllä kestä edes lähellekään sitäkään aikaa ilman erikoissairaanhoitoa, joten ei kestä kauaakaan kuin palkankorotuksiin myönnytään.
Voisi edes vähän laskea että miten sillä liitolla on rahaa sellaisiin maksuihin. Ei nimittäin ole mitään nappikauppaa jos korvataan edes lähellä täysimääräisinä koko karenssin aika.
Koska irtisanoutumiset ei koske kaikka, vaan erikseen valikoitua joukkoa joiden poissaolo kaataa systeemin välittömästi.
Toivottavasti tapatte mahdollisimman paljon väkeä. Suurin osa on tietysti vanhuksia ja muuta heikompaa ainesta, mutta kaikki näkevät mitä olette :)
Vierailija kirjoitti:
Ai ei kelpaa? Karenssi.
Hah. Itse olen sh, ja saan soviteltua liiton päivärahaa. Ei ollut kuule ongelma eikä mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä ihan vtn pöyristyttävää että viitsi tollasta suustaan edes päästää.
Meillä kun ei ole lääkelistoja yms ukrainaksi ja kirjauksetkin pitäisi tehdä suomeksi. Aika noloa oikeasti tunkea traumatisoituneita sotapakolaisia pottia pesemään koska suomalaiselle ei vaan haluta hoitaa työolosuhteita kuntoon.
Niin siis 5k kuukausipalkkaa.
Ens vuonna se olis 7k tai kaikki ottaa loparit.
Sitten 10
HETKINEN. Eikös juuri ollut ketju missä haukuttiin ahneita hoitajia ja kukaan ei halunnut maksaa enemmän veroja, jotta he saisivat yli 4t euroa kuussa bruttona?
Mites nyt suu pannaan? Ei se lähihoitajan hieman alle 3t euroa tai sh:n 3500 euroa riitä. Verot kun ottaa pois, niin siitä jää vain 2200-2600 euroa näppiin. Lähde itse töihin sillä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on tunnetusti ahneita kun mikään ei koskaan riitä ja aina pitää saada enemmän vaikka itse ei ole valmis tekemään yhtään lisää
Naiset ei koskaan saa mitään muuten kuin vaatimalla. Miehillä on jo lähtökohtaisesti paremmat palkat, joten helppohan heidän on huudella.
Voisiko joku laittaa faktaa mies- ja naishoitajien palkkaeroista. Tietenkin samoilla työtunneilla, työvuosilla ja työvuoroilla. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei kelpaa? Karenssi.
Kyllä. Ja voit olla varma että noin toimin, ja niin tekee moni muukin. Mikään ei estä kouluttautumasta toiselle alalle, tai jos hoitajana haluaa joku jatkaa, niin tekemästä keikkaa. Älä turhaan meidän irtisanoutuvien tulevaisuudesta huolehdi, vaan ennemminkin siitä mistä saat hoitoa jos sairastut vakavasti.
Tehyn puheenjohtaja Millariikka kertoo lehdessä miten iso palkka on auttanut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei kelpaa? Karenssi.
Kyllä. Ja voit olla varma että noin toimin, ja niin tekee moni muukin. Mikään ei estä kouluttautumasta toiselle alalle, tai jos hoitajana haluaa joku jatkaa, niin tekemästä keikkaa. Älä turhaan meidän irtisanoutuvien tulevaisuudesta huolehdi, vaan ennemminkin siitä mistä saat hoitoa jos sairastut vakavasti.
Anna mennä vaan, mutta kerro, miten sä teet keikkaa jos sulta meni ammattioikeudet?
Ihan loogisuus kiinnostaa.
Yhä useampi tekee nykyään juuri noin. Nykyään on helppoa ja matala kynnys lähteä ulkomaille töihin. Itsellänikin on harkinnassa. Paitsi paremman palkan, myös ihan kokemuksen vuoksi.