Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun työvuoro aina klo 13- 21 olisiko sinusta mukava?

Vierailija
23.04.2022 |

Joskus 12-20

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukakin tykkää. Tein aikoinaan 12 vuotta katkeamatonta 3-vuoroa ja tykkäsin eniten iltavuorosta 14-22.

Vierailija
22/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä. Tosi yleinen työaika hoitoalalla. Tykkään olla töissä aamusta iltapäivään niin sitten on yhteiskunnan ja muiden rytmissä se vapaa-aika töiden jälkeen. Aamu menee aina odotellessa töitä jos iltavuoro.

Odotellessa? Itse herään lähes poikkeuksetta klo 8:30. Lähden koiran kanssa miltei heti tunnin - 1.5 tunnin lenkille. Sitten päivästä riippuen käyn kaupassa, käyn jossain virastoasioilla, siivoan, laitan ruokaa, käyn kuntosalilla tai vaikka uimassa jne. Ihan mielettömästi saa tehtyä asioita hyvien yöunien jälkeen 00-8:30. Paljon rauhallisempaa esimerkiksi kaupassa klo 10, kuin klo 16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-14 olis sopiva

Minulle sopisi 6-12 oikein hyvin, siinä saisi elää omaa elämäänsä enemmän. Mutta eihän sellainen käy laatuun.

Vierailija
24/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle iltavirkkuna tuo pelkkä iltavuoro olisi mieluinen. Tein jossain vaiheessa vuoroa 12-19, se oli itselleni täydellinen: sain nukkua aamulla pitkään ja illallakin jäi kuitenkin aikaa touhuta omia juttuja virkeänä.

Pahin on se, että aamu- ja iltavuorot vaihtelevat niin että iltavuoro päättyy 21 ja seuraavana aamuna alkaa klo 7-8. Unirytmini menee siitä aivan sekaisin ja koko pakka ja elämä hajoaa. 

Mieluummin siis teen pelkkää iltavuoroa. Tai sitten pelkkää aamuvuoroa, että pysyy edes rytmi yllä. 

Vierailija
25/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on pahinta pskaa

Ei ehdi tehdä mitään koska nukuttavakin on ja sitten koko hereillä olo aika menee kellon kyttäämiseen. Silloin kun itse tein vuorotyötä niin toi oli kauhein varsinkin koska piti lähteä 1,5 tuntia ennen työvuoroa että julkisilla ehti sinne ja sama takaisin tullessa eli vuoroon meni matkoineen 11 tuntia (11.30-22.30).

Vierailija
26/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihmisen luontaisesta rytmistä kiinni mikä kenellekin on "paskaa". Aamu-unisille illanvirkuille iltavuoro voi olla taivaan lahja jaksamisen kannalta. Itse kuulun juuri tuohon joukkoon. 

Vierailija
27/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle olis ihan hirveä. Mä tykkään eniten 7- 15 olla töissä. Onneksi on liukuva työaika.

7-15 on varmaan paras työaika

Illanvirkuille tuo työaika on ihan karmea, kun nukuttamaan alkaa vasta klo 24 paikkeilla ja herätä pitäisi jo ennen kuutta. Aina jää yöunet liian vähäisiksi, ja töiden jälkeen ihan naatti.

Vierailija
28/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä. Tosi yleinen työaika hoitoalalla. Tykkään olla töissä aamusta iltapäivään niin sitten on yhteiskunnan ja muiden rytmissä se vapaa-aika töiden jälkeen. Aamu menee aina odotellessa töitä jos iltavuoro.

Odotellessa? Itse herään lähes poikkeuksetta klo 8:30. Lähden koiran kanssa miltei heti tunnin - 1.5 tunnin lenkille. Sitten päivästä riippuen käyn kaupassa, käyn jossain virastoasioilla, siivoan, laitan ruokaa, käyn kuntosalilla tai vaikka uimassa jne. Ihan mielettömästi saa tehtyä asioita hyvien yöunien jälkeen 00-8:30. Paljon rauhallisempaa esimerkiksi kaupassa klo 10, kuin klo 16.

Ja voi mennä nukkumaan vaikka klo 02 jälkeenkin ja siltikin pystyy nukkumaan suht hyvät yöunet.

Vierailija
29/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoimmat vuorot on 6-14 ja 12-20. 14-22 sen sijaan on hyvä ja 22-06 paras. Minusta on outoa, että aamuvuoroista ei saa mitään kärsimyslisää vaikka ne ovat ihan kauheita.

Vierailija
30/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on pahinta pskaa

Ei ehdi tehdä mitään koska nukuttavakin on ja sitten koko hereillä olo aika menee kellon kyttäämiseen. Silloin kun itse tein vuorotyötä niin toi oli kauhein varsinkin koska piti lähteä 1,5 tuntia ennen työvuoroa että julkisilla ehti sinne ja sama takaisin tullessa eli vuoroon meni matkoineen 11 tuntia (11.30-22.30).

Minä taas saan todella paljon aikaan ennen töitä esim. 8:30-12 välillä. Voin henkisesti ja fyysisesti hyvin enkä ole oikeastaan koskaan enää väsynyt. Se vasta hirveää oli, kun muutaman tunnin yöunien jälkeen pääsit töistä klo 15:45 ja meinasi jo nukahtaa rattiin ja ahdisti, kun päikkäreiden sijaan piti mennä kauppaan, laittaa ruokaa ja tehdä sitä ja tätä ja sama pska taas seuraavana päivänä ja tätä sitten 5 päivää putkeen ja 2 päivää univelkojen korjaamusta.

Vierailija
31/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aivan sama mikä sun työaika on.

Vierailija
32/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on pahinta pskaa

Minä taas saan todella paljon aikaan ennen töitä esim. 8:30-12 välillä. Voin henkisesti ja fyysisesti hyvin enkä ole oikeastaan koskaan enää väsynyt. Se vasta hirveää oli, kun muutaman tunnin yöunien jälkeen pääsit töistä klo 15:45 ja meinasi jo nukahtaa rattiin ja ahdisti, kun päikkäreiden sijaan piti mennä kauppaan, laittaa ruokaa ja tehdä sitä ja tätä ja sama pska taas seuraavana päivänä ja tätä sitten 5 päivää putkeen ja 2 päivää univelkojen korjaamusta.

Sama! Mieletäni on aivan älytöntä, että monissa vuorotyöpaikoissa on kaikkien pakko tehdä kaikkia vuoroja. Jotkut haluaisivat tehdä pelkkiä aamuja, toiset iltoja, toiset öitä, useimmilla on jokin suosikkivuoro. Mutta ei, kun kaikkien pitää tehdä kaikkea!

Minulle aamuvuoro on jotakin aivan kauheaa: ensimmäiset pari tuntia on oksettava olo ja kun viimein pääsen töistä, olen aivan voimaton, enkä jaksa mitään. Saatan hyvin nukkua "päiväunia" puoleen yöhön, herätä syömään ja nukkua sitten aamuun asti. Työterveydessä käskettiin vain alkaa käydä säännöllisesti salilla, koska tuo nyt ei voi kertoa kuin surkeasta fyysisestä kunnosta.

Kun sitten vaihdoin paikkaan, jossa sain alkuun "väliaikaisesti" tehdä pelkkiä 14-22 vuoroja, muuttui elämäni aivan. Energiaa siunaantui kuin tyhjästä.

Vierailija
33/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia en ikinä suostuisi tuollaiseen työaikaan.

Vierailija
34/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sopisi. Mun tarvitsee rauhoittua klo 20 jälkeen jotta saan nukuttua, ellen ole klo 22 vuoteessa, ei uni tule ollenkaan ennen aamuyötä. Lisäksi yhteinen aika koululaisten kanssa jäisi tosi vähäksi. 

Olen ollut vuorotyössä pari lyhyttä pätkää elämässäni. Silloin  tykkäsin eniten aamusta ja yöstä ja illat oli pahimpia. 

Vierailija
35/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tällä hetkellä 15-22 -vuoroa. Sopeutuisin varmasti tuohonkin:)

Seitsemän vuotta tein vain tuollaista päivää pankissa ulkomailla mutta Euroopassa. Erikoistunut vain Amerikan bisnekseen. Wall Street kun aukesi kello oli 16 ja alkoi säpinä joka kesti klo 22 asti. Oli tosi hieno työaika, aamulla ei tarvinnut herätyskelloa ja ehti tehdä kaikki kotihommat ja kampaajakäynnit ym. ostokset ja toimitukset ennen töihin lähtöä. Valitettavasti pankki muutti sitten toiseen isoon kaupunkiin jonne en halunnut enkä voinut perhesyistä mennä mukaan. Työttömäksi en tietenkään joutunut, headhunter jo odotteli.... 

Vierailija
36/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi olisi ihan hyvä työaika minulle.

Vierailija
37/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten takia en ikinä suostuisi tuollaiseen työaikaan.

Tämä! Mutta tuollainen työvuoro oli minulle juuri ihanteellinen ennen lapsia. Minulla ainakin oli iltavirkkuna töidenkin jälkeen virkeää aikaa useampi tunti ja aamulla sai nukkua. Silti ennen työvuoroa ehti loistavasti myös touhuta, käydä kaupassa, kokata, samalla laittautua rauhassa... :) Ei aamulla kiirelaittautumista puoliunisena ja iltapäiväväsymystä töiden jälkeen.

Vierailija
38/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii. Eniten tykkään yövuoroista.

Vierailija
39/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuollaista vuoroa, ja periaatteessa se on ihan kiva. Mutta siinä käy usein niin, että töistä tullessa ei oikein ole muuta kuin iltatoimet ja nukkumaan meno, aamulla taas tulee nukuttua helposti niin pitkään, että ennen töihin lähtöä jää muutama tunti aikaa eikä siinä ehdi tehdä oikein mitään ihmeellistä, vähän kotitöitä tai pientä ulkoilua.

Vierailija
40/41 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs suostutte siihen. Minä lopetin hoitajan työt noiden ärsyttävien vuorotöiden vuoksi. Peruspalkka on mitätön, mutta haittalisätkin vuorotyöstä riittämättömät.

En suostu enää tekemään vuorotyötä tällä liksalla. Poistan ammattioileuteni Valvirasta, jos minut siihen pakotettaisiin.

Saan nyt pienellä lisäkouluttautumisella parempaa palkkaa pienemmällä vaivalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän