Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun olet ollut masentunut, mitkä ovat olleet päällimmäisiä tunteitasi?

Keskivaikea
22.04.2022 |

Minulla yksinäisyys, hylätyksi tuleminen, arvottomuus.
Kukaan ei välitä minusta, elämälläni ei ole mitään arvoa.
Voisin yhtä hyvin kuolla pois.

Miten sulla?
Ja millaiset ajatukset sua o auttaneet

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimattomuus.

Vierailija
2/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla samat kuin ap:llä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan järkyttävä väsymys, ei jaksa tehdä mitään. 

Vierailija
4/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut ärtynyt, hermostunut, pinna kireällä, itkuinen. 

Vierailija
5/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskastunut, ahdistunut. 

Vierailija
6/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonommuus. Olen huono ihminen, tuon läheisilleni kaikkea kurjaa ja olen vaivaksi. Ajattelen, että heillä olisi parempi ilman minua ja olisimpa kuollut. Kertaan mielessäni elämänhistoriani häpeällisiä muistoja, epäonnistumisia ja ikäviä tilanteita.

Vierailija
7/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin sängyssä, en muistanut syödä enkä jaksanut peseytyä, vessassa varmaan kävin?

Suunnittelin täydellistä itsemurhaa (mikä ei vahingoita ketään muita).

Laihduin alipainoiseksi. 

Vierailija
8/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonommuus. Olen huono ihminen, tuon läheisilleni kaikkea kurjaa ja olen vaivaksi. Ajattelen, että heillä olisi parempi ilman minua ja olisimpa kuollut. Kertaan mielessäni elämänhistoriani häpeällisiä muistoja, epäonnistumisia ja ikäviä tilanteita.

Tämä. Mielessä kiertävät kaikki vähemmän onnistuneet tekemiset, tekemättä jättämiset, pienemmät ja suuremmat virheet ja erehdykset. Jos olisin tehnyt sitä ja tätä, miksi en tehnyt niin ja niin, minkä takia piti tehdä se ja se. 

Vierailija
9/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaiset, torjutuksi tunnen itseni, tylsäksi ja arvottomaksi. Häiriö muiden elämässä. Ei mitään selkeitä tulevaisuuden suunnitelmia. Typerät pienet asiat pudotti mut taas tänäänkin itseinhon syvyyksiin. En osaa tässä muuta kuin mennä nukkumaan ja toivoa että huomenna olis enemmän voimia. Tekis mieli myös karsia elämästä kaikki ylimääräinen pois ja piilotella kotona.

Vierailija
10/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyisyys, väsymys, kyllästyminen kaikkeen kun mikään ei jaksa kiinnostaa. Ahdistus, yksinäisyys jne... 

Vierailija
11/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin erota poikaystävästä koska on niin raskasta yrittää jaksaa uskoa että mua vois rakastaa.

Vierailija
12/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin erota poikaystävästä koska on niin raskasta yrittää jaksaa uskoa että mua vois rakastaa.

Kuulostaa tutulta. Tekee mieli työntää ne loputkin läheiset pois, koska ei jaksa yrittää olla niille kiva. Helpompaa niillekin, kun ei tarvi kestää minua. 

Vierailija
13/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samat kuin ap:lla. Olisipa silloin joku sanonut, että muillakin voi olla samoja tuntemuksia, ja etten ole maailman ainoa ”huono ihminen” vaan vain masentunut ja se voi mennä vielä ohi. Vieläkin tunnen sen kokonaisvaltaisen ihmisenä epäonnistumisen tunteen. En koskaan hakenut tai saanut diagnoosia, mutta jotenkin sieltä onnistuin kiipeämään pinnalle.

Yksi surkuhupaisa hetki oli, kun olin metsässä kuntopolulla kävelyllä ja yhtäkkiä pyöräilijä ohittaa ja huutaa: Pois tieltä, mene sivuun! Olin todella lannistuneella mielellä ja alakuloinen, mutta sillä hetkellä kuohahti, ja huusin mielessäni takaisin, että vi**u saan mä sentään metsässä kävellä, s**tana! Heti perään nauratti, että ehkä mä en olekaan kokonaan menettänyt itseäni ja persoonaani. Sen jälkeen aloin vähitellen tervehtyä.

Anna itsellesi aikaa.

Vierailija
14/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvottomuus, vainoharhaisuus, pelot, henkinen uupumus, luovuttamisfiilis, yksinäisyys, ulkopuolisuuden tunne, aivan kuin olisi väärällä planeetalla eikä kukaan ymmärrä mitä puhut, häpeä ja hylätyksi tuleminen myöskin.

Vierailija
15/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonommuuden ja arvottomuuden tunteet. Tunsin olevani maailman huonoin ihminen ja kuvittelin, että kaikki toivovat minun hyppäävän alas sillalta. Pidin itseäni huonona ja vastenmielisenä työntekijänä ja kuvittelin mielessäni, että pomot toivovat pääsevänsä minusta eroon. Välillä itseinho sai niin suuret mittasuhteet, että löin itseäni mustelmille.

Olin jonkun aikaa sairauslomalla töistä, aloitin lääkityksen ja kävin 3 kk psykiatrian polilla juttelemassa. Ne ovat auttaneet.

Vierailija
16/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihme yleinen pimeys elämässä. Ympärillä oli pimeys Keväällä näki miten ruohon ja puiden alla on paljas kuollut kallio ja maa ja elämä vaan pieni ohimenevä pinta. Semmoinen olo, että mistään ei tule mitään. Mikään ei tule onnistumaan.

Vierailija
17/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eläisi sumussa

Vierailija
18/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aktivoituvat izzariajatukset, joskin ne eivät herätä minussa negatiivisia tunteita. Se on kuin miettisi, ostaisiko kaupasta omena- vai appelsiinimehua. Ja päätös olla tekemättä izzaria on kuin päättäisi ostaa sittenkin maitoa, koska maito on terveellisempää. Mielihyvään perustuvan ajattelun määrä on 0. Tunteet heräävät vasta pitkän rauhallisen jakson jälkeen. Olen tavallaan tykännytkin masennuksesta, kunhan se ei ole ollut kognitiivisiin kykyihin vaikuttavassa muodossa.

En tiedä, onko tunteiden sammuminen normaali masennuksen muoto vai lasketaanko tämä jo psykoottiseksi masennukseksi. Olen opiskellut ja käynyt töissä ja minulla on ystäviäkin. Muut kyllä huomaavat, että minussa on jotain vikaa. Työkaveri on käynyt kertomassa minulle, että vaikutan joskus sellaiselta, että hänen selkäpiitään karmii. Olen jotenkin "tyhjä".

Vierailija
19/20 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla samat kuin aloittajalla fiilikset.

Nyt ei b

Varsinaista masennusta, mutta hetkittäin alakuloa.

Päivän naurut toi yx palstalainen jonka kommentit ollu jotain luokkaa, että on kuulemma syöny gaggaa tarjoiltuna lakanoiden välissä tai jotain.. Huhhuh

Vierailija
20/20 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunne, että olemassaoloni tuo maailmaan enemmän huonoa kuin hyvää. 

Joten miksi siis olla olemassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän