Voiko kahvilassa mennä puolityhjään pöytään ja kysyä saako tähen istua istua?
Ei siis pöydälle vaan tuolille pöydän yhteydessä.
Kommentit (11)
Miksi halua istua jo varattuun pöytään? Pitää selittää, mikä on motiivi istua ventovieraiden joukkoon. Ei siihen tulla tuppautumaan, jollei ole oikeaa syytä.
Menisin vain jos yhtään tyhjää pöytää ei ole vapaana.
Missään olosuhteissa ei saa mennä puolityhjään pöytään, jos muita pöytiä on vapaana.
tuohan riippuu ihan siitä että onko muita pöytiä vapaana. jos ei ole yhtään tyhjää pöytää, niin on pakko mennä johonkin vajaaseen.
Entä jos se toinen kysyy sitten saako keskustella, pitää pitkiä monologeja ja hänen sylki lentää pisaroina hienoon leivokseen. Ääk.
Kerran uuden poikaystäväni kanssa kävi niin, että yhtään vapaita pöytiä ei ollut. Hän sitten meni puolitäyteen pöytään, jossa hänen tietämättään istui eräs yhden yön juttuni, jota yritin vieläkin vältellä. En voinut muuta kuin mennä istumaan siihen pöytään myös, vaikka naamani oli varmasti tulipunainen.
Miksi ei. Keskustassa usein on pöydät täynnä ja olen mennyt puolitäyteen kysyen sopiiko istua tähän, samoin minulta on kysytty ja pari kertaa ollut oikein mukava juttutuokio tuntemattoman kanssa. Ehkä jos on muualla tilaa niin Suomessa erikoinen veto
Ainahan sitä saa kysyä. Osa ei missään nimessä halua tuntematonta samaan pöytään, joku taas saattaa ilahtua juttukaverista jos itse ei olisi kehdannut ehdottaa. Jos itse olisin yksin kahvilla niin ihan mielelläni juttelisin jos joku pöytääni tulisi, näin yksinäisenä ihmisenä ei juttuseuraa liikaa ole. :) Harvoin itse uskallan alkaa puhumaan ja toisaalta vielä harvemmin kukaan tuntematon tulee samaan pöytään, edes ulkomailla.
Viimeksi eilen menin. Ihan luonnollista.
Milloin on naiset alkanut kysymään luvan saako tehdä jotain kun tähän asti naiset ovat tehneet mitä haluavat välittämättä muista?