Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yleensä vanhemmat ihmiset ovat parisuhdejutuissa petollisimpia?

Vierailija
22.04.2022 |

Eli "pahimmat" flirttailijat ja vedättäjät sekä pettäjät ovat about viisi-kuusikymppisiä. Vielä kolmekymppisetkin ovat melko rehellisiä tunteistaan. Mua ovat pahiten huijanneet yli viisikymppiset, kun taas itseäni hieman nuoremmat ovat olleet todella avoimia ja rehellisiä tunteistaan. Ensimmäinen parisuhteeni oli itseäni reilusti vanhemman miehen kanssa ja hän piti toista vakituista sivusuhdetta koko sen ajan, kun pidimme yhtä (7 vuotta). Muutama vuosi sitten yksi itseäni reilusti vanhempi flirttaili aivan täysillä ja menin ihastumaan häneen ja edetäkseni rehellisesti asiassa otin eron kumppanistani. Mutta kyseinen flirttailija ei halunnut edes tapailusuhdetta tai mitään muutakaan. Ikäisteni (tai itseäni hieman nuorempien) kanssa ei ole koskaan sattunut mitään lähellekään noin vakavaa ja traumatisoivaa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa. Mätä on mätä jo nuorena. Osa saattaa fiksuuntua ja aikuistua, suurin osa ei.

Vierailija
2/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Mätä on mätä jo nuorena. Osa saattaa fiksuuntua ja aikuistua, suurin osa ei.

Otantani on melko suppea, myönnän. Jostain syystä ne hauskimmat ja hymyileväisimmät sekä pitkiä katseita ja flirttiä harrastavat supliikkityypit ovat olleet niitä vanhempia, kun taas nuoremmat ovat olleet ujompia tai sosiaalisesti jopa jotenkin tökerömpiä. Yksi existäni oli rehellisempi silloin, kun olimme yhdessä (ja siis nuorempana), mutta nykyisin flirttailee epärehellisesti chatissa minullekin ilman aitoja aikeita palata yhteen oikeasti. Sellaisestakin tulee lähinnä paha mieli.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinäkään penaalin terävin kynä taida olla.

Vierailija
4/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiä kun ei ole kokemusta.

Mutta sen tiedän, että tuollainen hyvin mustavalkonen ajattelu on teinikakaramaista ja muuttuu hiukan aikuisemmaksi kolmenkympin jälkeen.

Ehdottomuus karisee ja ihminen tulee armeliaammaksi.

Vierailija
5/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ap mielestäsi ns. anaalinen ihminen?

Tällä ei ole mitään tekemistä peffan kanssa vaan tarkoittaa pilkunnußijaa, liian tarkkaa niuhottelijaa.

Vierailija
6/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko perustella?

Ap

Vierailija
7/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ap mielestäsi ns. anaalinen ihminen?

Tällä ei ole mitään tekemistä peffan kanssa vaan tarkoittaa pilkunnußijaa, liian tarkkaa niuhottelijaa.

En. Tosin olen taipuvainen pohdiskelemaan kaikenlaista yksikseni liikaakin. Mikä saa sinut ajattelemaan tuollaista mielleyhtymää aloitukseni perusteella?

Mä siis otan flirtin vakavissani ja toisaalta myös ei-flirtin/vakavuuden tulkitsen mielenkiinnon puutteeksi. Olen tavannut kaverina paria miestä, jotka tunnustivat jälkikäteen puhelinkeskustelussa tai chatissa ihastuneensa, mutta mikään heidän eleensä tai ilmeensä eivät livenä paljastaneet kyseistä seikkaa. Olin aidosti ihmeissäni.

Sitten puolestaan ne hymyilevät ja flirttailevat eivät ole olleet pätkääkään kiinnostuneita minusta oikeasti, sillä eivät halunneet lainkaan parisuhdetta tai uskollista suhdetta ilman pettämistä.

Ap

Vierailija
8/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiä kun ei ole kokemusta.

Mutta sen tiedän, että tuollainen hyvin mustavalkonen ajattelu on teinikakaramaista ja muuttuu hiukan aikuisemmaksi kolmenkympin jälkeen.

Ehdottomuus karisee ja ihminen tulee armeliaammaksi.

Eli armeliaammaksi vedättämiselle, huijaamiselle ja katteettomalle flirtille, johon ei liity aitoja tunteita?

Vierailija
9/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Mitä ap on tehnyt tai tulkinnut väärin?

Vierailija
10/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttien vähyydestä on tulkittavissa se, että ne vanhemmat eivät ainakaan suostu myöntämään sitä, että huijaavat itseään nuorempia rakkausasioissa. :(

Vierailija
11/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän flirtti tarkoita mitään kiinnostusta suhteeseen.

Vierailija
12/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin vanhempana on nähnyt ja kokenut, ettei mikään - edes rakkaus - ole ihanteellista ja sellaista, millaisena sitä mainostetaan. Nuorena vielä jaksoi yrittää etsiä täydellistä rakkautta ja esittää löytäneensä sellaisen.

Vierailija
13/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin vanhempana on nähnyt ja kokenut, ettei mikään - edes rakkaus - ole ihanteellista ja sellaista, millaisena sitä mainostetaan. Nuorena vielä jaksoi yrittää etsiä täydellistä rakkautta ja esittää löytäneensä sellaisen.

Itse tosissani kuvittelen löytäneeni rakkauden edelleenkin. Edelleenkin se minulle pakit antanut olisi tervetullut rakastetuksi elämääni ja loppuelämäni kumppanikseni.

Ap

Vierailija
14/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko perustella?

Ap

Voin. Eroat heti kun joku vanhempi ukko vähän flirttaa ja olet ihastunut. Jösses.

Vierailija
15/15 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko perustella?

Ap

Voin. Eroat heti kun joku vanhempi ukko vähän flirttaa ja olet ihastunut. Jösses.

Ihastun melko herkästi, jos kaikki seikat ovat sopivasti kohdillaan ja joku vielä pistää vettä myllyyn flirttailemalla. Siksi minua ärsyttääkin turhanpäiväinen flirttailu ilman pariutumisaikeita tai ilman aitoa kiinnostusta.

Toisaalta ihmettelen todella suuresti heitäkin, jotka näyttävät pääosin vakavaa naamaa tavatessamme ja puhuvat arkisista ja tylsistä asioista tai haastavat riitaa ja siltikin väittävät olevansa ihastuneita tai kiinnostuneita parisuhteesta kanssani. Ei mielestäni ihastuneen "kuulu" käyttäytyä siten. En halua riidellä sellaisen ihmisen kanssa, josta olen kiinnostunut parisuhdemielessä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä