Miesystävä sanoi käyneensä vaihtamassa kesärenkaat liikkeessä
Mainitsi sen ohimennen kuin ei mitään. Olenko ainut kenelle tuo on hirveä turn-off ja redflag? Mielestäni renkaiden vaihto on sellainen asia mikä miehen kuin miehen pitäisi tehdä itse.
N24
Kommentit (61)
Mieluummin ulkoistan renkaiden vaihdon ja säilytyksen kuin säheltäisin itse vaihtamisen kanssa ja uhraisin muutenkin ahtaasta ulkovarastosta tilaa renkaiden säilyttämiselle ja vaihtoon tarvittaville työkaluille. Ammattilaisella kuluu murto-osa siitä ajasta mitä minulla ja samalla tulen työllistäneeksi muita. En myöskään leikkaa hiuksiani itse tai soita itselleni elävää musiikkia, miksi renkaiden vaihtaminen olisi poikkeus?
Vierailija kirjoitti:
kalliiksi käy makuuttaa renkaita puoli vuotta hotellissa silkkilakanoiden välissä... ylellisemmät oltavat kuin kotona ihmisillä :D
Mihis kerrostalossa laitat renkaat, saako niitä edes säilyttää verkkokomerossa?
Uskonne "liikkeen" kloppiin :-)
Kaikille autoille valmistaja määrittelee eri paineet eri kuormille.
Ikinä ei ole kloppi kysynyt mille kuormalle laitetaan. Ikinä ei myöskään tarkistettu merkkikohtaisia oikeita paineita. En jaksa uskoa että kloppi tietää hatusat satojen mallien oikeat. Kiristysmomenteista puhumattakaan.
Täysin ymmärrettävää käyttää huoltoa. Minäkin siirryin ostopalveluun täytetyäni 45.
N48
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin ulkoistan renkaiden vaihdon ja säilytyksen kuin säheltäisin itse vaihtamisen kanssa ja uhraisin muutenkin ahtaasta ulkovarastosta tilaa renkaiden säilyttämiselle ja vaihtoon tarvittaville työkaluille. Ammattilaisella kuluu murto-osa siitä ajasta mitä minulla ja samalla tulen työllistäneeksi muita. En myöskään leikkaa hiuksiani itse tai soita itselleni elävää musiikkia, miksi renkaiden vaihtaminen olisi poikkeus?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ed7c1ba6-a3a2-4380-b85c-82fcd81d…
Sinä varmaan itse kirnuat teidän voit itse lypsetyistä lehmistä? Ai et? Aika turn off ja redflag.
0/5 kulunutta kamaa !
Ap , mietipä niinpäin että rahalla saa. Olisiko siivoja myös no,no ?
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan itse kirnuat teidän voit itse lypsetyistä lehmistä? Ai et? Aika turn off ja redflag.
Eikä varsinkaan ikinä voi ravintolassa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Burn, Borgågirl, burn!
Pitäähän ne vaihtaa jos ei nykyset kelpaa.. Johan siitä virkavaltakin huomauttaa jos pysäyttävät ja huomaavat että mies ajelee sileillä/pahasti lohkeilevilla kumikiekoilla.
Itse ajelisit varmaan kunnes hajoavat alle ja itse et....
Meillä maksetaan auton kulut puoliksi. Mies saa päättää vaihtaako itse vai viekö vaihdettavaksi. Jos vie vaihdettavaksi niin maksan siitä siis puolet. Mulle pääasia että homma toimii ja auto kulkee. Ymmärrän että välillä miehen leipätyö vie miehen voimat ja ei ole jaksamista moiseen projektiin. Useimmiten on kumminkin itse vaihtanut. Mutten motkota yhtään jos käy vaihdattamassa.
Minä vaihdatan renkaat liikkeessä. On erikoista, jos se on AP:lle turn off, varsinkin kun nykyään pitää tietää mistä nollataan ne rengaspaineita vahtivat anturit vaihdon jälkeen ym. asiaa. Jos 80-luvulla renkaat tulikin vaihdettua itse, niin en viitsi alkaa etsiä manuaalista tuotakaan tietoa, vaan mieluummin maksan sen 35 euroa hyvästä palvelusta.
Poika vaihtoi eilen renkaat ihan omassa autokatoksessa. Tänään kiristi pultit uudelleen että ovat varmasti oikeasti kiristetty kun oli ajettu 50km. Ja ihan momenttiavainta käytti että on varmasti oikeissa kireyksissä. Myös ilmanpaineet tarkasti tänään erikseen uudestaan.
Veikkaan että huolellinen tekijä saa kotona asennettua renkaat paremmin kuin ammattiliikkeen harjoittelija joka kiireapulaisena vaihtaa renkaita urakalla ja tuskin laittaa oikeaan momenttiin tai välttämättä oikeaa ilmanpainettakaan koska ei tiedä eikä viitsi tarkistaa jokaisen auton kohdalle oikeita arvoja.
Mikä juttu tästäkin on saatu aikaiseksi? :D
Jos on rahaa vaihdattaa renkaat liikkeessä niin mikäs siinä. Ellei ole tai ei halua käyttää muutamaa kymppiä siihen niin sitten voi vaihtaa itse.
Ruuvailin renkaita ees taas kymmenen vuotta kunnes kyllästyin ja aloin vaihdattamaan liikkeessä. Olenko huonompi mies?
Vierailija kirjoitti:
Tubeless renkaita ei juuri kukaan pysty itse vaihtamaan.
Minäkin vaihdan aina vain pyörät kokonaisina.
Pystyy vaihtamaan ihan ilman mitään erikoisvälineitä. Olen joskus vaihtanut uuden vanteen rikkoutuneen tilalle. Hidasta ja epäkäytännöllistä, mutta sinänsä ihan tehtävissä.
Minä en viitsi nähdä vaivaa renkaiden vaihdattamisesta. Siinä ajassa kun varailen aikoja ja jonotan rengasliikkeeseen olisin jo kotona pyöräyttänyt renkaat paikoilleen. Hyvä tunkki ja välineet valmiina niin menee nopeasti. Samalla saan katsottua jarrupalojen kunnon ja muutenkin, että on kaikki kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
0/5 kulunutta kamaa !
Ap , mietipä niinpäin että rahalla saa. Olisiko siivoja myös no,no ?
Nollavitonen vastustaa periaatteessa kaikkea. Testaappa huviksesi, tee jokin aloitus, taatusti torppaa!
Jos terve aikuinen mies ei osaa tai jaksa itse renkaita vaihtaa, on saamaton nahjus.
Laita vaihtoon vaan, siis mies.
Varsinkaan kerrostaloissa ei monesti ole paikkaa missä renkaita voisi säilyttää ja rengashotellissa renkaiden vaihtaminen on aivan pilkkahintaista kun pääasiassa maksetaan kuitenkin säilytyksestä. Ihan typeräähän se olisi hakea renkaat, vaihtaa itse ja ajaa takaisin hotellille viemään talvirenkaat säilytykseeen. Helpompi mennä paikalle ja siellä hoitavat samalla kertaa vaihdon ja saavat siitä talvirenkaat säilytykseen. Ennemin olisi redflag jos tuossa tilanteessa olisi niin pihi, että ajaisi välissä kotiin vaihtamaan renkaat kuin että maksaisi sitä muutamaa euroa.
Suhteellisen uusissa Skoda Superbeissa sama ongelma. Vanne asettuu sylinterimäiseen tiukkaan keskiöön, joka on tehty ruostuvasta teräksestä. Jos et hio siitä renkaanvaihdon yhteydessä ruosteita pois ja pyyhi varuilta vielä WD40:een kostutetulla rätillä sitä keskiötä vanne jämähtää ruosteen avittamana talven aikana tukevasti kiinni siihen ja on tiukassa kuin se kuuluisa pökäle junttilan tuvan seinässä.