Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asialla on aina 2, tai useampi puoli.

Uusi käyttäjä
22.04.2022 |

Olen tässä sairastellessani löytänyt tämän foorumin ja lukenut välillä jopa kauhunsekaisin tuntein näitä kirjoituksia täällä. Tiedostan kyllä että osa käyttäjistä on riidanhaluisia trolleja ja että ihmiset kärjistävät sanomaansa, jotta viesti menisi paremmin perille ja jotta saataisiin keskustelua aikaan.

Ymmärtääkö täällä käyttäjät, että aina kun lukee jonkun aloituksen jossa valitetaan esimerkiksi puolisosta (joka on todella yleistä täällä), niin saatte kuulla vain toista puolta?
Kaikkien parisuhteet tai lastenkasvatusmetodit eivät ole samanlaisia ja niitä on turha verrata yksittäisten asioiden perusteella tyyliin "jos mun mies/nainen tekis noin, niin..." Eri suhteissa kotityöt, rahat, asuminen, lastenhoito voi toimia täysin erilaisessa balanssissa. Monien aloitusten kirjoitustyylistä jo näkee tämän "Eiks niin, että kun minä sitä ja hän tätä...", että haetaan hyväksyntää omalle käytökselle tai paheksuntaa esim puolison käytökselle, kerrotaan asia omasta vinkkelistä ja jätetään kertomatta ne asiat, jotka voisivat aiheuttaa kirjoittajalle negatiivista palautetta.

Onko tarkoitus vaan haukkua täällä muita ja saada siitä jotain paremmuuden tunnetta? Koska siltä se tuntuu kun uutena käyttäjänä tulee paikalle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amen.

Vierailija
2/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kauan sitten, kun oli vielä dinoja, tää palstakin oli jotain muuta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ennemminkin vähintään kolme puolta; molempien osapuolien näkemys sekä se, mitä on oikeasti tapahtunut.

Vierailija
4/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa omissa ajatuksissa. Näinhän apkin hieman mustavalkoisesti kärjisti. Ja ei, joittenkin kanssa ei tule mitään hyvää loppupäätöstä mihinkään asiaan. Ei vaikka hakisit miljoonasta vinkkelistä "sovittelua" tai edes vastausta, ja yrität saada äänesi kuuluviin.

Ajantappopaikka.

Vierailija
5/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti kun iltalehdessä oli joku "kysyimme vauvapalstan käyttäjiltä" otsikko. Tietäen mitä tämän foorumin sisältö on, ei kannata ottaa kauheen vakavissaan niitä "uutisia". Hullut kokoontuu täällä.

Vierailija
6/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa omissa ajatuksissa. Näinhän apkin hieman mustavalkoisesti kärjisti. Ja ei, joittenkin kanssa ei tule mitään hyvää loppupäätöstä mihinkään asiaan. Ei vaikka hakisit miljoonasta vinkkelistä "sovittelua" tai edes vastausta, ja yrität saada äänesi kuuluviin.

Ajantappopaikka.

Auttaako se oikeasti omien ajatusten kanssa, jos asettelee jo kysymyksen tai asian siten, että on itse oikeassa. Ikäänkuin saa "varmennuksen" omille ajatuksilleen, siksi kun ei tuo koko todellisuutta esille?

Mielestäni rakentavampaa on kertoa asia mahdollisimman subjektiivisesti, jotta kommentoijat eivät muodosta jotain mielipidettä kirjoitusasun perusteella (esim mies/nais vihaaja), vaan asian mukaan.

Ap

Vierailija
7/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajantappopaikka.

Auttaako se oikeasti omien ajatusten kanssa, jos asettelee jo kysymyksen tai asian siten, että on itse oikeassa. Ikäänkuin saa "varmennuksen" omille ajatuksilleen, siksi kun ei tuo koko todellisuutta esille?

Mielestäni rakentavampaa on kertoa asia mahdollisimman subjektiivisesti, jotta kommentoijat eivät muodosta jotain mielipidettä kirjoitusasun perusteella (esim mies/nais vihaaja), vaan asian mukaan.

Ap

Tyylillä: mies antoi avokkaasta, niin että jäi kymmenen jälki poskeen.

-unohdin vain kertoa että heitin sitä tiiliskivellä päähän ensin.

Tai: nainen on ikävä ja haluaa erota.

-unohdin kertoa, että minulla oli suhde hänen siskonsa kanssa 3 vuotta.

Vierailija
8/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möbius-nauhassa on vain yksi puoli.

Vierailija
9/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singulariteetissa ei ole puolia lainkaan.

Vierailija
10/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ymmärtääkö täällä käyttäjät, että aina kun lukee jonkun aloituksen jossa valitetaan esimerkiksi puolisosta (joka on todella yleistä täällä), niin saatte kuulla vain toista puolta?"

Ei ymmärrä, sinä olet ainoa joka ymmärtää. Ja sulla on uuden tulokkaan syndrooma, yrität hallita kaikkea.

Vierailija
11/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina. Esimerkiksi möbiuksen nauhalla on vain yksi puoli.

Vierailija
12/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapuolessa on kaksi puolta.

Vierailija
13/13 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ymmärtääkö täällä käyttäjät, että aina kun lukee jonkun aloituksen jossa valitetaan esimerkiksi puolisosta (joka on todella yleistä täällä), niin saatte kuulla vain toista puolta?"

Ei ymmärrä, sinä olet ainoa joka ymmärtää. Ja sulla on uuden tulokkaan syndrooma, yrität hallita kaikkea.

Huoh. Pitääkö minun nyt ymmärtää tämä kans väärin ja sanoa että "niin ajattelinkin ettei kukaan ymmärrä, niin tyhmiä ovat kaikki täällä"?

Tarkoitus oli luoda rakentavaa keskustelua ja ajatuksia asiasta, mutta pitihän tähänkin jonkun idiootin tulla pätemään sarkasmitaidoillaan.

Yritän hallita kaikkea? Olen varmaan sitten narsisti, vai?

Jääköön tämä ensimmäiseksi ja viimeiseksi aloitukseksi. Over and out!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan