Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä nyt täytyy ihmetellä ettei alkoholistin aiheuttamista perheongelmista saanut keskustella täällä, vaikak samaan aikaan on vaikka mitä sontaa otsikoissa.

Vierailija
22.04.2022 |

Että kiitti vain. Aika monelle tässä alkoholistine luvatussa maassa aiheuttaa juominen ongelmia. En voi millään ymmärtää miksi ihmeessä pitää sellainen ketju poistaa, tai poistattaa, samalla kun kymmenissä ketjuissa räävitään ties mitä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No NIINPÄ!!!

Vierailija
2/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on suomalaisille pyhä lehmä, ei siitä tulevia haittoja saa kritisoida. Ja jokainen kuvittelee olevansa sivistynyt kohtuukäyttäjä. Totuus on toinen kulissien takana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lukemassa ensimmäistä sivua, kun se poistui. Ja ensimmäisen sivun perusteella ei pysty edes kuvittelemaan miten keskustelu on muutamaa viestiä myöhemmin kääntynyt niin asiattomaksi, että koko ketju on postettava.

Vierailija
4/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten siideritissuttelu on suurimpia vaiettuja ongelmiamme.

Vierailija
5/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko, kun joskus vielä poistettiin yksittäisiä asiattomia viestejä? En ole havainnut aikoihin yksittäisten viestien poistumista. Vaan jos joku kirjoittaa yhden railakkaamman viestin, niin saman tien poistuu koko ketju, joka on usein jo monen sivun mittainen.

Vierailija
6/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi on suomalaisille pyhä lehmä, ei siitä tulevia haittoja saa kritisoida. Ja jokainen kuvittelee olevansa sivistynyt kohtuukäyttäjä. Totuus on toinen kulissien takana.

Kyllä, kansallisjuoma. Kaikki tietää sen valtavat ongelmat, mutta niitä tietoja ja kokemuksia esim. perheessä ei saa jakaa. Ongelmaa ei ole, kun siitä ei puhuta.

Vierailija
7/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä poistettiin aloittamani keskustelu parisuhteen yli pääsemisestä. Oli ihan asiallinen aloitus.

Luulen, että täällä on joukko trolleja, jotka ilmoittavat asiattomaksi keskusteluja ja ne sitten poistuu. 

Vierailija
8/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halu muuttua, lopettaa tulee omasta päästä jos on tullakseen. Vain itsensä vuoksi. Se on raitistumisen ratkaisu. Syypäitä ei kannata etsiä. Kukaan ei juota alkoholia väkisin.

Vierailija
9/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko, kun joskus vielä poistettiin yksittäisiä asiattomia viestejä? En ole havainnut aikoihin yksittäisten viestien poistumista. Vaan jos joku kirjoittaa yhden railakkaamman viestin, niin saman tien poistuu koko ketju, joka on usein jo monen sivun mittainen.

Totta! Tosin kuluneella viikolla havaitsin tämän yksittäisten viestien poistumusilmiön pitkästä aikaa yhdessä ketjussa, ja se pisti miettimään että hei toden totta, nykyään aaveella poistuu useammin koko ketju, kuin ne pari viestiä, jotka jotakuta ärsyttää tai ovat ihan vaan asiattomia.

Noihin poistuneisiin viesteihin liittyi mitä ilmeisimmin eräs palstahullu joka yritti hävittää eriävät mielipiteet tjsp. Oli melko selvää kun ketjua luki eteenpäin, kuka ne viestit poisti - ja ne oli muuten ihan asiallisia :O

Enemmän mua kyllä risoo tää koko ketjujen katoaminen.

Vierailija
10/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut viimeaikoina muutama ketju, joista poistettu yksittäisiä viestejä mutta ketju jätetty. Esim yhdessä ketjussa keskusteltiin ajokortin maksamisesta 23v lapselle. Sinne ilmaantui melko nopeasti liuta kommentoijia, jotka sanoivat että tottakai ajokortin maksaminen kuuluu vanhemman velvollisuuksiin aina jne. Ihan asiallisua viestejä, mutta kanta oli jyrkkä. No, joku viaton sivullinen sitten meni kommentoimaan ohiksena, että ihanko totta nykyään on normi että vanhemmat maksaa aina ajokortin, hänen perheessään lapset on kustantaneet sen itse omalla työllään, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Siis hyvässä hengessä kommentoi, ei mitenkään uhriutuen, mietti vaan onko ajat ny noin eri vaikka hän itsekin on vasta kolmekymppinen. Joku random meni sitten poistelemaan kaikki nämä kommentit, joissa pidettiin itsestäänselvyytenä vanhempien maksavan kortin. Tuo kommentti joka ihmetteli tätä "nykymenoa", jätettiin kuiteskin sinne, ja sitten jotkut suivaantuivat tälle ajokorttinsa itse maksaneelle, että mitä sää nyt tänne tuut tommosta mussuttamaan, etkö osaa lukea, toi ei liity aiheeseen yms rageemista. Oli aika absurdia seurata 😆 siinä mä tajusin kanssa, että harvemmin yksittäisii viestejä enää poistetaan, ja kun niitä poistetaan, niin sit jotkut ei edes ajattele sitä mahdollisuutta että täältä on nyt joku random käynyt systemaattisesti ilmiantamassa täysin asiallisia kommentteja, mistä syystä osa jäljelle jääneistä kommenteista näyttää liittyvän "ei mihinkään".

Vierailija
11/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut viimeaikoina muutama ketju, joista poistettu yksittäisiä viestejä mutta ketju jätetty. Esim yhdessä ketjussa keskusteltiin ajokortin maksamisesta 23v lapselle. Sinne ilmaantui melko nopeasti liuta kommentoijia, jotka sanoivat että tottakai ajokortin maksaminen kuuluu vanhemman velvollisuuksiin aina jne. Ihan asiallisua viestejä, mutta kanta oli jyrkkä. No, joku viaton sivullinen sitten meni kommentoimaan ohiksena, että ihanko totta nykyään on normi että vanhemmat maksaa aina ajokortin, hänen perheessään lapset on kustantaneet sen itse omalla työllään, eikä siinä ollut mitään ihmeellistä. Siis hyvässä hengessä kommentoi, ei mitenkään uhriutuen, mietti vaan onko ajat ny noin eri vaikka hän itsekin on vasta kolmekymppinen. Joku random meni sitten poistelemaan kaikki nämä kommentit, joissa pidettiin itsestäänselvyytenä vanhempien maksavan kortin. Tuo kommentti joka ihmetteli tätä "nykymenoa", jätettiin kuiteskin sinne, ja sitten jotkut suivaantuivat tälle ajokorttinsa itse maksaneelle, että mitä sää nyt tänne tuut tommosta mussuttamaan, etkö osaa lukea, toi ei liity aiheeseen yms rageemista. Oli aika absurdia seurata 😆 siinä mä tajusin kanssa, että harvemmin yksittäisii viestejä enää poistetaan, ja kun niitä poistetaan, niin sit jotkut ei edes ajattele sitä mahdollisuutta että täältä on nyt joku random käynyt systemaattisesti ilmiantamassa täysin asiallisia kommentteja, mistä syystä osa jäljelle jääneistä kommenteista näyttää liittyvän "ei mihinkään".

Kyllä osa palstahulluista yhä poistelee muiden viestejä. Palstahullu-Vela esimerkiksi ja se ikäerosta jankuttaja.

Vierailija
12/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiongelmista eivät juuri halua keskustella/ keskusteltavan he, joilla on ongelmia ko. "nautinto"aineen kanssa.

Ongelmainen ihmettelee silmät ymmyrkäisinä miksi asiasta ylipäätään pitää keskustella. Ja se ongelmahan on perinteisesti hänen mielestään vain sillä joka sen ottaa puheeksi.

Loppumaton dilemma.

Vierailija
13/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita ketjuja poistaa kone, niin eikö täällä pitäisi olla palautusnappi, jolla ketjun saisi ihmisen tarkistettavaksi ainakin jos pyyntöjä tulee useampi? Tosin en tiedä onko sen nyt itärölliaktivistien aikana järkevää sekään mutta ehkä joskus myöhemmin? 

Vierailija
14/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kysyin alkuviikosta netin käytöstä ulkomailla, sain asiallisen vastauksen, kiitin ja PUF, ketju katosi 10 minuuttia sen aloituksesta! Että ei tarvitse olla edes mitään railakasta, että ketju poistetaan! 😂

Vierailija
15/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin lukemassa ensimmäistä sivua, kun se poistui. Ja ensimmäisen sivun perusteella ei pysty edes kuvittelemaan miten keskustelu on muutamaa viestiä myöhemmin kääntynyt niin asiattomaksi, että koko ketju on postettava.

Näin voisi kuvitella, mutta muuytaman trollin jälkeen siinä alkoi olla asiaa. Olin itse kommentoimassa, että tuttua huttua, mutta "sivua ei voida näyttää". 

16/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten alkoholin käyttö on runsasta ja sitä pidetään jotenkin hauskana ja normaalina kun joku sammuu tai oksentelee ei muista tai käyttäytyy muuten hullusti. Kyseessä on kuitenkin myrkky jota ihminen ei tarvitse mihinkään. Ihminen on parempi ilman alkoholia se ei kuulu elimistöömme. Olen entinen ongelmakäyttäjä joten tiedän mistä puhun. Olen tavannut tyyppejä jotka pystyvät lopettamaan koska tahansa osa on jo haudattu ja osa kärsii vakavista ongelmista. Kansan suuhun on iskostuneet mielikuvat ja lauseet hei se on krapula siihen ei kuole. Kyllä muuten kuolee on kuollut ja tulee kuolemaan. Runsaan pitkään jatkuneen alkoholinkäytön lopettaminen yhtäkkiä on hengenvaarallista. Krapula ei parane millään muulla kuin ajan kanssa ja yrittämällä syödä ja lepäämällä. Ei kannata laittaa itseään mihinkään sauna avanto sauna avanto rääkkiin siinä voi pumppu pettää. Alkoholi on myrkky joka saa riippuvaisiksi ja saisi 100% käyttäjistä koukkuunsa jos sitä käytettäisiin vaan tarpeeksi. Alkoholismi ei ole heikkojen sairaus vaan ihan meidän kaikkien.

Vierailija
17/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkkisperheen kasvatti kirjoitti:

Alkoholiongelmista eivät juuri halua keskustella/ keskusteltavan he, joilla on ongelmia ko. "nautinto"aineen kanssa.

Ongelmainen ihmettelee silmät ymmyrkäisinä miksi asiasta ylipäätään pitää keskustella. Ja se ongelmahan on perinteisesti hänen mielestään vain sillä joka sen ottaa puheeksi.

Loppumaton dilemma.

Niinhän se on, että alko-ongelma on niillä jotka kärsivät alkkarin ongelmasta. Eihän se ongelma alkoholistin ole, hänhän saa vanhempiensa rahoja myöten kaiken mahdollistaakseen oman holisminsa. Mikä ongelma se sellainen on?

Vierailija
18/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tämä raskasta on sivusta seurata. Vanhempien rahat tuntuvat olevan sisaruksen rahoja. Tarvitsisivat niitä itsekin, kun ovat jo yli 70 vuotiaita.

Vierailija
19/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, otetaas sille!

Vierailija
20/22 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkonarkeilla on ne alkonarkkien huolet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi