Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakanhimo, miten taltutan?

Vierailija
21.04.2022 |

Ongelma on siis järkyttävä tupakanhimo.
Taustaa: Poltin yli 20v ja lopetin jo vuosia sitten. Eilen luin täältä keskustelua, jossa kysyttiin mitä tekisit maailmanlopun tullessa ja spontaanisti ajattelin, että polttaisin tupakan. Ajattelin vaan, että höh, mutta siitä asti oon miettiny, kuinka ihana ois vetää kunnon henkoset tupakasta.
Tänään olin jo menossa kauppaan ostamaan, mutta ongelmaksi muodostui, kun en onneksi tiedä merkkejä enkä siis osaa ostaa tupakkaa. Kukaan läheiseni ei polta enkä kehtaa edes kertoa kenellekään.
Eli oisko hyviä vinkkejä? Kokeiltu on jo kaikki yleisimmät vippaskonstit veden juomisesta purkan syömiseen, mutta mikään ei auta.
En siis oikeasti halua aloittaa uudestaan ja tiedän, että jos poltan yhden, se on taas menoa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran nikotinisti, aina nikotinisti. Tupakoijalla menevät lopettaessa tietyt tupakoinnista palkitsevat reseptorit lepotilaan ja jos lähdet kokeilemaan niin ne kyllä saa myös heräämään uudelleen ja sitten on käytävä läpi taas kylmä kalkkuna.

Lähde lenkille, kyllä se menee ohi..

Vierailija
2/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tupakoinut koskaan. Kaikki tupakoivat ystäväni saivat tupan himon loppumaan resptilääkeillä.Sen respitin kirjoitaa terveyskeskus/ kunnan tai työpaikan lääkäri. 3 kuukaudessa ohi .Alussa tupakoitin ja pilleri naaman. Tupaka jäi itsestän. Mutta silti piti koko 3 kk.kuuri syödä ne pillerit koko kuuri loppuun.. Turha itkeä ei pysty.Varaa aika lekurin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy ärrältä (tai mistä tahansa kaupasta) zonniccia.

Vierailija
4/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran nikotinisti, aina nikotinisti. Tupakoijalla menevät lopettaessa tietyt tupakoinnista palkitsevat reseptorit lepotilaan ja jos lähdet kokeilemaan niin ne kyllä saa myös heräämään uudelleen ja sitten on käytävä läpi taas kylmä kalkkuna.

Lähde lenkille, kyllä se menee ohi..

Juu, kävin jo lenkillä päivällä.

Lopetin siis tupakoinnin jo niihin aikoihin kun tupakat siirrettiin piiloon ja baareissa loppui polttelu. Nyt jostain mielen uumenista kömpi tuo pirulainen kiusaamaan.

Vierailija
5/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastilleja esim mynthon

Purkkaa

Tikkari

Turkinpippuri karkkia

Vierailija
6/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tupakoinut koskaan. Kaikki tupakoivat ystäväni saivat tupan himon loppumaan resptilääkeillä.Sen respitin kirjoitaa terveyskeskus/ kunnan tai työpaikan lääkäri. 3 kuukaudessa ohi .Alussa tupakoitin ja pilleri naaman. Tupaka jäi itsestän. Mutta silti piti koko 3 kk.kuuri syödä ne pillerit koko kuuri loppuun.. Turha itkeä ei pysty.Varaa aika lekurin.

Tuskin lääkäri mulle reseptiä kirjoittais kun en edes polta tällä hetkellä.

Vierailija
7/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää Zonnic on?

Vierailija
8/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tulee mulle aina keväisin, kun on lämmintä ja aurinkoista. En tiedä kuinka pitkään jaksan tapella sitä vastaan… lenkillä on käyty, mutta ei koko iltaa voi lenkkeilläkään, vai voiko?

Vierailija
9/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää Zonnic on?

Oikopolku tupakointiin.

Vierailija
10/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tulee mulle aina keväisin, kun on lämmintä ja aurinkoista. En tiedä kuinka pitkään jaksan tapella sitä vastaan… lenkillä on käyty, mutta ei koko iltaa voi lenkkeilläkään, vai voiko?

Kohtalotoveri sentään löytyi. En edes muista kuinka monta vuotta on edellisestä tupakasta, mutta nyt iski niin kamala tupakanhimo kuin salama kirkkaalta taivaalta. En kyllä tiedä, miten tästä selviän. ap.

Vierailija
11/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole löytänyt keinoa, koska se ei ole se nikotiini, vaan se ystävyys röökin kanssa. Olen lopettanut useita kertoja, ja aina aloittanut taas uudestaan, vaikka ymmärrän miten systeemi toimii, ja minun ei ole mikään pakko polttaa. En kärsi mitään vieroitusoireita fyysisenä, joten voin olla ykskaks polttamatta päivän tai viikon, tai vuoden. Loppuelämä ilman on liian iso vaatimus

Vierailija
13/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää Zonnic on?

Oikopolku tupakointiin.

Lisäksi aivan joutava sellaiselle joka kaipaa tupakointia, eikä nikotiinia.

Vierailija
14/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.prisma.fi/fi/prisma/carr-stumppaa-tahan-pehmeakantinen-kirj…

Ei auta sellaiselle joka ymmärtää kyllä mekanismin, mutta ei vain halua luopua ystävästään, vaikka tupakasta mielellään luopuisikin.

Vierailija
15/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää Zonnic on?

Oikopolku tupakointiin.

Lisäksi aivan joutava sellaiselle joka kaipaa tupakointia, eikä nikotiinia.

Tämähän se. En kaipaa nikotiinia enkä pahanhajuisia vaatteita ja keltaisia sormia vaan sitä tunnetta kun vetäisee henkeen ekat savut. Tiedän, että se maistuu varmaan ihan jaskalta, mutta mulla ei mielessä pyöri nyt mitään muuta. Ihan kamalaa, pakko nyt kärsiä ja toivoa, että menee ohi.

Vierailija
16/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tosi tujua, esim. wasabia/chilikastiketta pieni määrä suuhun. Saa endorfiinin ryöppyämään. Toimii mulla.

Vierailija
17/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt 2 viikkoa ollu polttamatta. Silti tekee tupskia mieli. 🤔 mut en kyllä aio enää tervoja keuhkoihin vedellä.

Vierailija
18/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pitkään polttamatta. Kerran raskaana ollessa teki mieli tupakkaa ihan hirveästi. Ajattelin sitä monta päivää kunnes luovutin ja poltin sen tupakan. Puoleen väliin taisin päästä niin meinasi taju lähteä. Haju mikä siitä jäi sormiin ja hiuksiin ja vaatteisiin oli hirveä. Suussa maistui kammolta. Alkoi sydän hakkaamaan tuhatta ja sataa ja oli pakko mennä sänkyyn makoilemaan. Olin niin pyörryksissä ja pahoinvoiva, etten päässyt edes käsiäni pesemään. Toki raskaus varmasti vielä korosti aisteja. Tuli mieleen se maku ja tunne kun joskus teininä poltti niitä muilta pöllittyjä ekoja röökejä. Pahalta maistui ja tuli huono-olo.

No tulipa kokeiltua.

En kyllä suosittele mitenkään.

Vierailija
19/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypnoosilla?

Vierailija
20/22 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota jostain melkien loppuunpoltettu tökö ja sauhuta se finaaliin. Suomen mmaankamara on täynnä tököjä. Alkaa olla hyvät säät ja kelit tökömetsälle lähtöön

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi