Oletteko ottaneet vanhoja vanhempia asumaan luoksenne?
Ja kuinka on mennyt ja minkäkuntoisia ovat olleet? Ja muita kokemuksia asian tiimoilta.
Kommentit (6)
Emme ole ottaneet vanhoja vanhempia luoksemme. Meille ovat kelvanneet vain nuoret vanhemmat.
En ole ottanut, mutta muutin itse asumaan äitini (90 v, leski) luokse. Otin vuorotteluvapaata. Toistaiseksi sujuu ihan hyvin! Äidillä leikkaa edelleen aika hyvin, liikkuu suht hyvin ja avustamiset ovat tyyliä verhojen vaihtamiset (kun pitää kiivetä tikkaille) ja pakkausten avaamiset joissa tarvitaan käsivoimaa. Ja kaikki nettiasiat kuuluu mulle. Osan ruoasta laitan. Siivous on ulkoistettu.
Meillä tosin tilannetta auttanee se, että ollaan molemmat yksinäisiä naisia, niin ei tarvitse miettiä muiden perheenjäsenten tykkäämisiä tästä asumisjärjestelystä.
Eron jälkeen muutin itse takaisin lapsuudenkotiini eli lasteni mummolaan. Toisella vanhemmallani on muistisairaus, toinen on omaishoitaja ja minä pidän silmällä heitä molempia.
En, mutta asun vanhempieni (95 ja 93v) naapurissa. Tarvittaessa voin asua heilläkin, mtta toistaiseksi tämä 50 metrin matka on ollut ihan riittävä.
En. Ei olisi onnistunut millään. Tilaa ei ole. Käyn töissä ja omat lapset hoidettavana. Äidillä hankala luonne, lisänä vielä harhaluuloisuushäiriö, isä alkoholisoitunut.
jokaisellahan pitäisi olla velvollisuus hoitaa omat vanhukset hautaan loppumetreillä